Trh tabletů klesl o pětinu. Růst udržely pouze čínské značky

Pryč jsou časy, kdy tablety byly považovány za dravý segment spotřební elektroniky a skoro každý výrobce se snažil, aby měl aspoň jeden model v portfoliu. Od konce roku 2014 prodeje „multimediálních placek“ vytrvale klesají a ani poslední čtvrtletí loňského roku nebylo výjimkou. Celosvětově se podle odhadů IDC prodalo 52,9 milionu tabletů, což je o pětinu méně než ve stejném období předešlého roku.

Lídrem trhu zůstal Apple se 13 miliony prodaných tabletů. Z nich byla podle IDC jen asi desetina nejdražších iPadů Pro, většinou se prodával iPad Air 2 nebo zástupce série Mini. Výpadek kontinuity v uvádění nových modelů špičkových tabletů vedl u Samsungu v meziroční pokles o milion distribuovaných kusů. Jihokorejci ale představí nový Galaxy Tab S3 už brzy v Barceloně.

Top 5 výrobců tabletů, tržní podíl (%) a distribuce (mil. ks) v 4Q 2016 

Značka

4Q16 Distribuce

4Q16 Tržní podíl

4Q15 Distribuce

4Q15 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

13.1

24.7%

16.1

24.3%

-18.8%

2. Samsung

8.0

15.1%

9.0

13.6%

-11.4%

3. Amazon

5.2

9.7%

5.2

7.8%

-0.6%

4. Lenovo

3.7

7.0%

3.2

4.9%

14.8%

5. Huawei

3.2

6.0%

2.2

3.4%

43.5%

Ostatní

19.8

37.4%

30.5

46.0%

-35.1%

Celkem

52.9

100.0%

66.2

100.0%

-20.1%

Data: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 2. února 2017

Cenově dostupné tablety Amazon Fire určené primárně pro konzumaci obsahu z nabídky Amazonu šly ve Spojených státech opět na dračku, a to hlavně v období slev na Černý pátek. Americký internetový obchod si tak i přes pokles trhu udržel prakticky stejný objem prodeje a třetí příčku. Čínské značky Lenovo a Huawei vykázaly dokonce růst. První jmenovaná hlavně díky velké šíři tabletového portfolia, Huawei zase dobrými vztahy se světovými operátory (snad jen kromě těch amerických) a prodeje tabletů s podporou LTE v jejich nabídkách.

Pokles prodeje tabletů je způsoben nasycením trhu a stále se zvětšující nabídkou hybridních nebo konvertibilních zařízení na pomezí mezi tabletem a notebookem. Klasické tablety bez klávesnice už zákazníky tolik netáhnou. Výjimkou jsou rozvíjející se trhy, kde základní tablety představují cenově dostupnou náhradu počítače v domácnosti.

Témata článku: Tablety, Hospodaření a finance, iPad, Analýza, IDC

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • XLADI 4. 2. 2017 19:49:37
    Mám Samsung Galaxy TAB S 10.5" když se podívám co je současně v nabídce...
  • honzatrx 4. 2. 2017 0:58:59
    Tablet je jen módní záležitost, prakticky vyjma přenositelnosti velmi...
  • Terminator3 3. 2. 2017 18:34:57
    Nedivím se, po 2 letech si za 5000 Kč, které stál muj starý tablet,...
Určitě si přečtěte

Akcie Nokie rostou. Retro Nokia 3310 však měla jen minimální vliv

Akcie Nokie rostou. Retro Nokia 3310 však měla jen minimální vliv

25.  3.  2017 | E15.cz , Lazarevič Arsen

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10" za 3 000 Kč?

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10" za 3 000 Kč?

** Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu ** Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze ** Funguje na Androudu a Apple iOS

21.  3.  2017 | Kůžel Filip | 7