Tržby CZC.cz v první polovině roku 2014 rostly nejrychleji za poslední 4 roky

Český prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz zaznamenal v prvních šesti měsících letošního roku meziroční růst tržeb o 49 %. Jedná se přitom o nejvýraznější pololetní růst za poslední čtyři roky, kdy se společnosti daří pravidelně navyšovat tržby dvouciferným tempem. Největší podíl na prodeji měly notebooky, mobilní telefony a tablety.

„Na letošní rok jsme plánovali růst přibližně 30 %, o to více mě těší, že se nám již v první polovině roku podařilo překonat naše očekávání a meziročně navýšit tržby téměř o 50 %,“ hodnotí pololetní výsledky Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz. „Příznivě se pro CZC.cz nevyvíjí jen souhrnné statistiky, ale také dynamika tempa růstu, která od začátku roku stoupá a z lednových 40 % v červnu dosáhla na 60 %,“ dodala Dvořáková.

Na růstu tržeb se již tradičně podepsaly nejsilnější kategorie zboží – notebooky, mobilní telefony a tablety. Největší nárůst v rámci těchto klíčových komodit zaznamenaly mobilní telefony, jejichž tržby meziročně vzrostly o 149 %. Navzdory všeobecnému povědomí o stagnaci na trhu s počítači dosáhly v CZC.cz vysokých prodejů i notebooky, které si meziročně polepšily o 43 %. Pětici nejsilnějších produktových kategorií uzavírají televize a grafické karty.

4 z 5 zákazníků volí bezplatný osobní odběr

„Našim zákazníkům se vedle široké nabídky produktů dobře etablovaných značek snažíme stále častěji nabízet také na českém trhu běžně nedostupné, přesto neméně zajímavé zboží,“ informoval Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz. „Z poslední doby jsou to například Chromebooky 2 značky Samsung s plnou lokalizací pro českého zákazníka,“ dodal.

Při rozhodování, zda si zboží nechat doručit až domů nebo si jej bezplatně vyzvednout na některé z 61 poboček CZC.cz po celé ČR, zákazníci nejčastěji volí právě osobní odběr: „Možnost bezplatného osobního odběru preferuje přibližně 80 % našich zákazníků,“ uvedl Demuth.

Témata článku: Tiskové zprávy