ÚOHS zvýšil Telefónice pokutu: 93 milionů za chybné údaje

Telefónica Czech Republic dostala od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pokutu 93,1 milionu korun za zneužití dominantního postavení Českého Telecomu v poskytování telefonních služeb podnikatelským subjektům prostřednictvím veřejných pevných telekomunikačních sítí. Rozhodnutí není pravomocné a Telefónica proti němu podá rozklad.

Původně měla firma zaplatit 81,7 milionu. Kauzou se zabývaly i soudy a případ vrátily ÚOHS. Antimonopolní úřad nyní pokutu navýšil, protože firma podle něj uvedla v řízení téměř o pět miliard nižší obrat, než v roce 2002 skutečně měla.

„S rozhodnutím úřadu nesouhlasíme a každopádně proti němu podáme rozklad. Nemáme za to, že bychom porušili pravidla, jak je popisuje ÚOHS. Navíc případ byl již u soudu, který věc vrátil zpět. Prakticky jednou jsme již tedy uspělili. Otázka nepravdivě uvedeného obratu je nová záležitost. Nebudu ji zatím kvůli nedostatku informací komentovat,“ řekl mluvčí Telefóniky Hany Farghali.

Bývalý Český Telecom, jehož je Telefónica právním nástupcem, se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když s téměř třemi tisíci podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal.

„Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom,“ uvedl Rafaj z ÚOHS. Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a rovněž aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence.

„Tímto jednáním došlo v období, kdy existoval veřejný zájem na liberalizaci telekomunikačního sektoru, k narušení hospodářské soutěže. A to nejen vytvořením bariéry pro rozvoj konkurence, ale i cenovou diskriminací podnikatelských subjektů, které s účastníkem řízení uvedené smlouvy neuzavřely,“ uvedl Rafaj.

Témata článku: O2, Kauzy, ÚOHS

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • georgeen 18. 10. 2012 18:30:26
    Tak to je smutný, že takhle odírali lidi. Hlavně by měli sankcionovat ty...
  • anytanweh 18. 10. 2012 13:49:46
    Taky na to koukam jako na dnesni bezne podminky pro bezne uzivatele... a...
  • chodec80 18. 10. 2012 10:38:27
    Mam pocit, ze vse co se v clanku Telefonice vytykalo je dnes zcela...
Určitě si přečtěte

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

** Na operátory si posvítí ÚOHS, šetření si vyžádal premiér Sobotka ** ČTÚ provádí tříkriteriální analýzu, hotovo bude během jara ** Trio operátorů v ČR je učebnicovým oligopolem, pociťujeme to všichni

14.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 75

O2 v březnu: novinky a velké slevy na iPady a Galaxy S7 [ceník]

O2 v březnu: novinky a velké slevy na iPady a Galaxy S7 [ceník]

** U O2 probíhá akce Šrotovné, ušetří vám 1 000 Kč z ceny ** Novinkami měsíce jsou Honor 6X a Huawei P9 lite (2017) ** Zlevnily iPhony, iPady a loňský Galaxy S7 (edge)

7.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 4

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

** Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2 ** Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností ** Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

6.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 29