Virtuálové pod O2 omezují práva spotřebitelů, konstatoval ČTÚ

V rámci pátečního zasedání Rady konstatoval Český telekomunikační úřad (ČTÚ), že jako závadu shledal zpoplatnění servisní linky přes kterou má účastník právo uplatňovat reklamace, a to zejména u (ne)virtuálů pod křídly společnosti O2 Czech Republic. Řeč je o BleskMobilu, Gorile a Tesco Mobile, což jsou projekty buď přímo v režii O2 nebo provozované v součinnosti s ní. Jde o tzv. přeprodejce služeb (tzv. brand reseller), nejnižší možný stupeň virtuálního operátora. V této souvislosti je opět třeba připomenou, že není virtuál jako virtuál.

ČTÚ konstatoval, že výše uvedené je v rozporu se zákonem, konkrétně uvádí § 13 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a § 1813 a § 1814 občanského zákoníku zakazující ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy.

Zpoplatnění linky, prostřednictvím které se uplatňuje reklamace, považuje ČTÚ za způsobilé omezit práva spotřebitele z vadného plnění. Podle zákona přitom má prodávající přijmout reklamaci i v sídle, nebo místě podnikání a nikoliv si vynucovat podání reklamace pouze jediným způsobem, který je nadto zpoplatněn,“ uvádí ČTÚ ve zprávě ze zasedání Rady dne 31. října 2014.

V rámci ochrany práv spotřebitelů tak bude tuzemský regulátor zajisté požadovat nápravu.

Témata článku: O2, Bleskmobil, ČTÚ, Tesco Mobile

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • jaroslavlibal 25. 11. 2014 9:54:44
    Tohle je zrovna věc co mě vůbec netrápí. Podporu Tesco Mobile jsem...
  • Milan Synek 24. 11. 2014 17:21:54
    No já mám virtuála v T-Mobile síti a bezplatné číslo taky nemá, ale jak...
  • Klient ps 24. 11. 2014 14:58:43
    Na Tesco mobile jsem podával reklamace prostrednictvím webového...
Určitě si přečtěte

Regulovat „specifický trh“ je výzva. Známe úkoly ČTÚ na rok 2017

Regulovat „specifický trh“ je výzva. Známe úkoly ČTÚ na rok 2017

** Aukce, správa spekra, kontroly, analýzy... ** Letos toho má ČTÚ hodně, mimo jiné chce MPO pomoci s NGA ** Úřad slibuje, že si posvítí na datové služby operátorů

20.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

19.  1.  2017 | Láska Jan | 13

Pozdě, ale přece! O2 jako poslední v Česku spouští VoLTE

Pozdě, ale přece! O2 jako poslední v Česku spouští VoLTE

** O2 nás napínal, ale nakonec i on spustil VoLTE hovory ** Zatím jen pro paušály a dva typy smartphonů ** Další podporovaná zařízení budou brzy přibývat

17.  1.  2017 | Láska Jan | 33

O2 v lednu výrazně zlevňuje iPhone 6, Lumii 950 XL i další modely

O2 v lednu výrazně zlevňuje iPhone 6, Lumii 950 XL i další modely

** O 1 000 Kč zlevnily čtyři starší modely včetně iPhonu 6s Plus ** Do nabídky přibyly HTC Desire 650 a HTC One A9s ** Dobrý poměr ceny a výkonu nabídnou v lednu starší Samsungy

6.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 19

Jak se daří virtuálům? „Velcí operátoři nám občas hodí kost,“ říká šéf Connectiky

Jak se daří virtuálům? „Velcí operátoři nám občas hodí kost,“ říká šéf Connectiky

** Virtuálové to nemají lehké, velcí operátoři je drží pod krkem ** Alespoň tak to vidí Radek Vymazal z Prostějova, majitel Connecticy ** „Operátořina“ je pro něj koníček a zároveň i práce

2.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 32