Virtuálové rostou, klasičtí operátoři přicházejí o zákazníky

V prvních dvou čtvrtletích odcházelo nejvíc zákazníků od O2 a Vodafonu. Na začátku roku měla O2 podíl na celkovém počtu uživatelů měnících operátora 46 procent, Vodafone pak vedl od dubna do června s 31 procenty. Klienti nejčastěji přecházeli k virtuálním operátorům. Vyplývá to ze statistiky srovnávače Tarifomat.
 
Za výrazným odlivem klientů od O2 v prvním čtvrtletí stojí podle odborníků změna smluvních podmínek na začátku roku. „Po prvním kvartále se situace stabilizovala a úbytek klientů O2 začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 procent,“ uvedl Pavel Černoch z Tarifomatu.
 
Ve druhém čtvrtletí výrazně narostl podíl klientů odcházejících od virtuálních operátorů. Zatímco od ledna do března tvořili pět procent výpovědí, v následujícím čtvrtletí to bylo 17 procent odchodů. Odchody souvisí zejména s nízkou kvalitou zákaznického servisu nebo se zklamáním z nabízených služeb. Za Vodafonem byla O2 s 29procentním podílem, T-Mobile zaznamenal 23 procent.

Pozice Vodafonu slábne

Ve třetím čtvrtletí se podle Černocha bude s úbytkem zákazníků nadále potýkat zejména Vodafone, a to s podílem kolem 37 procent. „Ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami, pozice Vodafonu v budoucnu se jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr smluvních a předplacených zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartálu proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil.
 
T-Mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní.
 
V prvním čtvrtletí přešlo nejvíc zákazníků k virtuálním operátorům, kteří získali podíl 35 procent, ve druhém čtvrtletí na stejný podíl dosáhl Vodafone. Ve třetím čtvrtletí by si měl nejvíce polepšit opět Vodafone s 34 procenty příchozích.

Témata článku: Operátoři, Virtuální operátoři, Vodafone, T-Mobile, O2

56 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Lubomír Merta 4. 9. 2014 23:00:11
    Bože to sou zase bláboly v tom článku. :-D Klasický MNO nikdy nepřijde o...
  • vlkodlaq 2. 9. 2014 11:02:09
    Jak klasičtí operátoři přicházejí o zákazníky??? Co to je zas za nadpis??...
  • intago 31. 8. 2014 21:07:32
    Proč lidi od virtualu odchazejí? Snad zase k jiným, ne? Mám spoustu kámošů...
Určitě si přečtěte

„Chceme se stát čtvrtým velkým operátorem,“ říká šéf Nordic Telecomu

„Chceme se stát čtvrtým velkým operátorem,“ říká šéf Nordic Telecomu

** Jména U:fon a Air Telecom spadnou do propadliště dějin ** Nástupnický Nordic Telecom chce začít s LTE jako virtuální operátor ** Postupně přidá vlastní LTE a chce se stát čtvrtým velkým operátorem

15.  2.  2017 | Kůžel Filip | 13

Top 10: Nejprodávanější smartphony u českých operátorů za leden 2017

Top 10: Nejprodávanější smartphony u českých operátorů za leden 2017

** Zákazníci mají zájem o levné smartphony za cenu okolo 5 tisíc ** Ze značek se nejvíc daří Samsungu a Huawei ** iPhone 7 se dostal do Top 10 dvou operátorů

10.  2.  2017 | Láska Jan | 4