Virtuálové rostou, klasičtí operátoři přicházejí o zákazníky

V prvních dvou čtvrtletích odcházelo nejvíc zákazníků od O2 a Vodafonu. Na začátku roku měla O2 podíl na celkovém počtu uživatelů měnících operátora 46 procent, Vodafone pak vedl od dubna do června s 31 procenty. Klienti nejčastěji přecházeli k virtuálním operátorům. Vyplývá to ze statistiky srovnávače Tarifomat.
 
Za výrazným odlivem klientů od O2 v prvním čtvrtletí stojí podle odborníků změna smluvních podmínek na začátku roku. „Po prvním kvartále se situace stabilizovala a úbytek klientů O2 začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 procent,“ uvedl Pavel Černoch z Tarifomatu.
 
Ve druhém čtvrtletí výrazně narostl podíl klientů odcházejících od virtuálních operátorů. Zatímco od ledna do března tvořili pět procent výpovědí, v následujícím čtvrtletí to bylo 17 procent odchodů. Odchody souvisí zejména s nízkou kvalitou zákaznického servisu nebo se zklamáním z nabízených služeb. Za Vodafonem byla O2 s 29procentním podílem, T-Mobile zaznamenal 23 procent.

Pozice Vodafonu slábne

Ve třetím čtvrtletí se podle Černocha bude s úbytkem zákazníků nadále potýkat zejména Vodafone, a to s podílem kolem 37 procent. „Ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami, pozice Vodafonu v budoucnu se jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr smluvních a předplacených zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartálu proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil.
 
T-Mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní.
 
V prvním čtvrtletí přešlo nejvíc zákazníků k virtuálním operátorům, kteří získali podíl 35 procent, ve druhém čtvrtletí na stejný podíl dosáhl Vodafone. Ve třetím čtvrtletí by si měl nejvíce polepšit opět Vodafone s 34 procenty příchozích.

Témata článku: Operátoři, Virtuální operátoři, O2, Vodafone, T-Mobile

56 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Lubomír Merta 4. 9. 2014 23:00:11
    Bože to sou zase bláboly v tom článku. :-D Klasický MNO nikdy nepřijde o...
  • vlkodlaq 2. 9. 2014 11:02:09
    Jak klasičtí operátoři přicházejí o zákazníky??? Co to je zas za nadpis??...
  • intago 31. 8. 2014 21:07:32
    Proč lidi od virtualu odchazejí? Snad zase k jiným, ne? Mám spoustu kámošů...
Určitě si přečtěte

Víme první na světě. Toto jsou Vodafony Smart 8. Jestli udrží cenu, budou to hity

Víme první na světě. Toto jsou Vodafony Smart 8. Jestli udrží cenu, budou to hity

** Telefony unikly v rámci udílení cen IF Design Awards ** Předchůdci excelovali poměrem cena/výbava, ty letošní i designem ** Nejzajímavější je 8 Mini se špičkovou výbavou a malým tělem

15.  3.  2017 | Kůžel Filip, Miksa Martin | 24

Tvrdá čísla: V síti rakouského T-Mobilu teče 5× víc dat, kupodivu nekrachuje

Tvrdá čísla: V síti rakouského T-Mobilu teče 5× víc dat, kupodivu nekrachuje

** V síti českého T-Mobilu proteklo 32 100 TB, u sousedů 168 400 TB ** Nejnižší tarif rakouského T-Mobilu s 8 GB stojí v přepočtu 540 Kč ** Obě pobočky prosperují, zisk v Rakousku byl 7 mld. Kč, v ČR o čtyři víc

13.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 103