Virtuálové se učí. Polovina má chyby ve smluvních podmínkách

Virtuální operátoři fungují na českém telekomunikačním trhu necelé dva roky. Některým věcem se jejich provozovatelé stále učí a know-how získávají za pochodu. Český telekomunikační úřad v dlouhodobém šetření zjistil, že téměř polovina ze 72 virtuálů působících na tuzemském trhu chybuje se smluvních podmínkách.

Nejčastěji, podle úřadu v 29 případech, neměli operátoři v pořádku návrh smlouvy na webových stránkách, na který se zpravidla odkazují ve všeobecných obchodních podmínkách a ceníku. Šest virtuálů nemělo požadované dokumenty na webu vůbec. Analýza ČTÚ odhalila také nedostatky v zapracování právních změn do smluv. Nejčastěji šlo o snížení maximální možné smluvní pokuty při předčasném ukončení smlouvy na dobu určitou nebo vymezení reklamace. Úřad chybující poskytovatele vyzve k podání vysvětlení a bude požadovat odstranění zjištěných závad.

Virtuální operátoři v České republice dohromady obsluhují přibližně 6 % mobilních zákazníků. Největším virtuálem podle počtu zákazníků je Bleskmobil (360 tisíc), který éru virtuálních operátorů u nás zahájil. Na druhé místo se vyšvihl Tesco Mobile se 150 tisíci zákazníků, když předběhl Mobil.cz se 100 tisíci klientů. Okolo hranice 50 tisíc se pohybuje GTS Czech (dnes už ve vlastnictví T-Mobilu), Mobil od ČEZ a Sazkamobil. Ke středně velkým virtuálům patří např. Centropol Telecom nebo Lama Mobile. Malí virtuálové potom pracují běžně s klientelou v řádu jednotek tisíc.

Témata článku: Virtuální operátoři, ČTÚ

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Salamander1212 11. 6. 2014 14:07:38
    No, doufám, že jich nemá moc Centropol Telecom, aspon si to tak trochu...
  • nnnokiaE52 6. 6. 2014 17:00:49
    Koukam, ze CTU nezahali :-) OMG
Určitě si přečtěte

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

Mobilní data máme jako z roku 2003, říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý

Mobilní data máme jako z roku 2003, říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý

** Předražené tarify, mobilní data násobně dražší než u sousedů a strádající spotřebitel. To je stav českých telekomunikací. ** Na nízké úrovni je i ochrana zdejšího spotřebitele. ** ...říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý. Proč?

17.  11.  2016 | E15.cz , Hamplová Šárka | 17