Vláda rozhodla: spory o faktury bude i nadále řešit ČTÚ

Chcete si stěžovat na svého operátora, respektive nesouhlasíte s vyúčtováním a reklamace vám byla zamítnuta? Pak stále platí, že tyto spory rozhoduje Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Přetahovaná s obecnými soudy o tuto agendu teď (přinejmenším na nějaký čas) utichne, jelikož tohoto nechtěného černého Petra přiřkla vláda usnesením ze dne 11. dubna právě ČTÚ. Úřad bude tedy i do budoucna řešit spory o peněžitá plnění v oblasti telekomunikačních služeb.

Tuzemský regulátor se chtěl agendy zbavit s tím, že obecné soudy v ostatních zemích tyto spory standardně rozhodují, soudy se agendě bránily argumentací, že na ČTÚ jsou ti praví odborníci a že už tak toho mají moc. Kvůli vysokému počtu neuzavřených sporů z minulosti, které ČTÚ postupně odbavuje, si letos v lednu rýpnul do regulátora také jeden z operátorů. Při jsme se věnovali v tomto článku:

Zpráva o vládním usnesení se objevila v měsíční monitorovací zprávě za duben. Ohledně problematiky sporů se z ní dá vyčíst také to, že na úřad za první čtvrtletí dorazilo celkem 638 stížností a z toho bylo 263 shledáno nedůvodnými. Další čísla mluví rovněž jasně, nejvíce stížností dorazilo na O2, celkem 545. T-Mobile s Vodafonem si na konto „připsali“ 210, respektive 127 stížností. ČTÚ dále uvádí, že počet stížností mezi čtvrtletími i meziročně klesl zhruba o desetinu.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Hospodaření a finance, ČTÚ

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • pcwifi 13. 5. 2016 8:02:03
    spis ne-bude resit... panakove pritakavajic nasi trojce tak okate, ze uz...
Určitě si přečtěte

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

Mobilní data máme jako z roku 2003, říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý

Mobilní data máme jako z roku 2003, říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý

** Předražené tarify, mobilní data násobně dražší než u sousedů a strádající spotřebitel. To je stav českých telekomunikací. ** Na nízké úrovni je i ochrana zdejšího spotřebitele. ** ...říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý. Proč?

17.  11.  2016 | E15.cz , Hamplová Šárka | 17