Vycouvat z mobilů se vyplatilo. Nvidia oznámila rekordní čtvrtletí!

Společnost Nvidia zveřejnila finanční informace za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2016 a pochlubila se rekordními tržbami i výrazně vyšším ziskem.

Celkové tržby Nvidie ve třetím kvartále fiskálního roku 2016 činily 1,305 miliardy dolarů, což odpovídá mezičtvrtletnímu zvýšení o 13 %, meziročně pak jde o zlepšení o sedm procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oficiální finanční výsledky od Nvidie

Ještě lépe je na tom ale zisk, který se dostal na 255 milionů dolarů a meziročně se zvýšil o 16 %, oproti předchozímu čtvrtletí pak o 34 %. Nvidia dosáhla marže 56,5 %. Ve fiskálním roce 2017 Nvidia plánuje, že akcionáři dostanou miliardu dolarů na dividendách, průměrná cena na jednu akcii je o 18 % vyšší – 0,115 dolarů.

Podle vyjádření šéfa Nvidie – Jen-Hsun Huanga, je největším segmentem pro Nvidii stále herní počítačový byznys, pro který má k dispozici grafické karty. V rámci tržeb v počítačovém segmentu dosáhla Nvidia na 761 milionů dolarů, další růst se objevil v automobilovém segmentu. S nastupujícím trendem chytrých automobilů totiž Nvidia podepsala kontrakty na využití vlastní mobilní platformy Tegra, kterou používá například i automobilka Tesla Motors. Nvidia v rámci platformy Tegra nabízí i řadu technologií pro zpracování obrazu, které budou základem pro auta bez řidiče. Lze očekávat, že se s rozmachem této oblasti Nvidia sveze na úspěchu a rozšíření.

Klepněte pro větší obrázek
Rozložení jednotlivých segmentů a tržeb v kvartálech

V případě datacenter se Nvidii podařilo utržit přibližně stejně (82 milionů dolarů), i když meziročně jde o pokles, podobně jako v oblasti profesionálních grafických karet a řešení. V příštím čtvrtletí Nvidia počítá s podobným obratem v oblasti 1,3 miliardy dolarů.

Letošní rok představila Nvidia nové produkty v oblasti streamování her i pro zařízení Shield z vlastního datacentra – GeForce Now. Mezi novými technologiemi se objevilo například GameWorks VR pro vývojáře her, kteří se zaměřují na nastupující virtuální realitu. Kromě GeForce GTX 950 nedošlo k představení žádné nové generace grafických karet.

To se očekává příští rok, kdy Nvidia uvede nové grafické karty Pascal, které už budou mít rychlé složené paměti HBM2 a hlavní grafické čipy budou vyráběné pokročilejší 14/16nm technologií. Díky tomu bychom se měli dočkat výrazného zvýšení výkonu ve hrách i ve výpočtech, což by mohlo znamenat větší zájem o koupi nové grafické karty a výpočetních serverů.

Témata článku: Hospodaření a finance, Nvidia

Nejnovější komentáře

Můj názor

Určitě si přečtěte