Xiaomi je nejhodnotnější startup na světě a teprve nabírá dech

Xiaomi, Xiaomi, Xiaomi. Tohle jméno je poslední dobou slyšet ze všech stran. Xiaomi je skokanem roku, Xiaomi chce být jedničkou ve smartphonech, Xiaomi je světovou trojkou… Chcete další důkaz, že to tahle čínská firma s americkým know-how dělá velmi dobře? Podle Bloombergu je Xiaomi nejhodnotnějším technologickým startupem na světě.

Společnost oznámila, že získala investice v souhrnné hodnotě 1,1 miliardy dolarů a celkem tak má hodnotu 45 miliard dolarů. Xiaomi se tak v tomto podivném žebříčku (protože kde vlastně končí startup?) dostala před Uber – službu, která po celém světě začíná nahrazovat tradiční taxislužby.

Jakoby tato čísla nebyla působivá sama o sobě, dodejme, že firma vznikla teprve v roce 2010. Už tehdy vstupovala na silně rozdělený trh se stovkami konkurentů a zdánlivě nedostižnými velkými značkami. Uplynuly čtyři roky a Xiaomi mnohé překonala, šlape na paty i těm opravdu velkým a má ambice stát se světovou jedničkou.

Jak chce Xiaomi dosáhnout dalšího růstu? Právě v těchto dnech probíhá poněkud komplikovaný vstup na gigantický trh v Indii a Indonésii. Když k tomu přičteme prvenství v domovské Číně, je to zatraceně velké hřiště, se kterým velcí hráči mobilního byznysu příliš neumí zacházet. Produkty Xiaomi na rozvíjející se trhy skvěle zapadají – přináší skvělou výbavu za nižší cenu, přitom renomé slibuje srovnatelnou kvalitu. K tomu povedený a neustále aktualizovaný software, příslušenství srovnatelné s několikanásobně dražší konkurencí…

Do budoucna se mluví o Brazílii, nikoliv však o Evropě nebo USA. Řeč je pochopitelně o oficiálním vstupu na trh, nikoliv o kusovém dovozu všemožné kvality. Strategie je tedy jasná – posbírat síly na rozvíjejících se trzích a zatím se nestarat o to, jak se Apple se Samsngem přetahují na rádoby prestižních kolbištích v EU a USA. Xiaomi také nenápadně rozšiřuje produktové portfolio. Ke smartphonům mají velmi blízko tablety, ale také televize a Xiaomi se jistě nezastaví ani tam...

Klepněte pro větší obrázek
Toto je Mi TV s Ultra HD rozlišením a úhlopříčkou 49 palců. Kolik si za podobnou specifikaci řekne renomovaná konkurence? Xiaomi čtyři tisíce yuanů, tedy asi 15 000 Kč.

Témata článku: Xiaomi, Hospodaření a finance

62 komentářů

Nejnovější komentáře

  • maser1 1. 1. 2015 20:57:39
    Xiaomi je jeden velký hype. Umí marketing a proto se tváří jako kvalitní,...
  • mdgarf 31. 12. 2014 10:58:28
    maji to promysleny, nebudou se honit za apple a samem, proste si na ne...
  • Majk 30. 12. 2014 22:35:51
    Nikomu neberu obdiv ke Xiaomi, ale osobně mi ta jejich MIUI ROM tedy vůbec...
Určitě si přečtěte

Xiaomi Mi 5s: čínský šampion s bolestivým handicapem [recenze]

Xiaomi Mi 5s: čínský šampion s bolestivým handicapem [recenze]

** Praktičtější materiál, lepší výkon, výdrž i foťák, bohužel ale i ústupky** Ultrazvuková čtečka znamená v praxi jen minimální přínos ** Hlavním překážkou zůstává absence LTE v pásmu 800 MHz

20.  11.  2016 | Miksa Martin | 30

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34