Xiaomi Ninebot Mini je Segway za pár korun

...a nejen připomíná. Jde totiž o ukázkový příklad sdílení know-how a využívání různých značek. Xiaomi investuje do firmy Ninebot, která vlastní Segway.

Společnost Xiaomi na to jde dobře. Udělala si jméno v nejkonkurenčnější oblasti spotřební elektroniky (smartphony), pak se pustila do příslušenství, nositelnosti, televizí, koketuje s počítači, prodává síťové kamery a hračky pro chytrou domácnost, akční kamery, nabízí dokonce čističku vzduchu. S dnes představeným produktem se pouští přece jen dál od svého kmenového know-how. Xiaomi Ninebot Mini je elektrické vozítko ve stylu Segwaye.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Xiaomi Ninebot Mini se ovládá bez rukou, jen krátkým sloupkem, který jezdec svírá koleny.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je to Xiaomi, a tak je jen logické, že smartphony nebudou daleko, Ninebot Mini je možné ovládat na dálku. A podobně jako k telefonům, má Xiaomi příslušenství také k vozítku.

Kupodivu nejde o „klasický čínský model“ vyrobit něco známého, jen daleko levněji. Xiaomi je hlavním investorem společnosti Ninebot, která vlastní Segway. Xiaomi Ninebot Mini tak můžeme považovat za Segway pro masy. A nasvědčuje tomu i cena, přepočet vychází na asi 7,5 tisíce korun. Oficiálně se (zatím?) bude prodávat pouze v domovské Číně, ale jak ukazuje zaběhnutá praxe, je jen otázkou času, kdy se novinka dostane i k nám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nechybí LED světla, brzdová světla a dokonce ani blinkry. Na posledním obrázku je letmé srovnání s klasickým Segway.

Dostupné parametry neslibují žádné rekordní výkony, jde spíše o mobilnější, menší a levnější alternativu. Maximální rychlost je 16 km/h, baterie vystačí na asi 20 kilometrů, nosnost je 85 kg (což by mohl být v Evropě problém) a hmotnost 13 kg. O kvalitu není potřeba se obávat, know-how totiž pochází od mistra v oboru, společnosti Segway.

 

Témata článku: Xiaomi, Technologie

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • sheppi 21. 10. 2015 16:35:09
    Segwaye vidím jako dobrou věc pro méně pohyblivé lidi, např. důchodce, ale...
  • Fido 21. 10. 2015 0:30:04
    Zádrhel bych viděl v tom ovládání koleny. Po chvíli jízdy nejspíš člověk...
  • Radovan Hruška 20. 10. 2015 18:36:05
    To zbožňuji názory že vše od XIAOMI nebo z Číny je šunt. To napíše člověk...
Určitě si přečtěte

Oppo předvedlo 5× zoom. Dvojitý fotoaparát konečně dostává smysl

Oppo předvedlo 5× zoom. Dvojitý fotoaparát konečně dostává smysl

Dnes | Chroust Martin, Kůžel Filip, Měchura Milan | 12

Zrůdičky, podivnosti a jiné mobily, které se úplně nepovedly

Zrůdičky, podivnosti a jiné mobily, které se úplně nepovedly

** Jsou to exoti, kterým není rovno. Byla to hodně pestrá doba… ** Někdy chtěl designér šokovat, jindy prostě neměl talent ** Vzpomněli jste si na zrůdu, která ve sbírce chybí? Pište do diskuze

24.  2.  2017 | Kůžel Filip, Miksa Martin | 49

Honor V9: Atraktivní barvy, skvělý design a masivní baterie

Honor V9: Atraktivní barvy, skvělý design a masivní baterie

** Je osazen duální fotoaparátem ** Ukrývá stejný procesor, který využívá i Huawei Mate 9 ** Na evropském trhu by se měl prodávat jako Honor 8 Pro

23.  2.  2017 | Měchura Milan | 11