Xiaomi zpomaluje. Potřebuje nový vlajkový model, který přiláká zákazníky

Ještě před rokem bylo Xiaomi považováno za jednu z nejdravějších čínských firem, která měla potenciál zamíchat kartami na trhu se smartphony. Uplynulý rok byl pro společnost ale spíše rokem stagnace. Jak vyplývá z údajů zveřejněných na sociální síti Weibo, firma v roce 2015 distribuovala 70 milionů chytrých telefonů. Očekávání přitom byla mnohem vyšší. Podle předpovědí analytiků se Xiaomi dokonce mělo dotknout stomilionové hranice. To se naopak povedlo jeho hlavnímu rivalovi, čínské společnosti Huawei.

 

Klepněte pro větší obrázek
Sloupcový graf ukazuje objem distribuovaných jednotech v jednotlivých letech, křivka zobrazuje meziroční výše růstu prodejů (graf via fonearena.com)

Xiaomi sice stále roste, ale proti meziročním nárůstům 227 % a 160 % z let 2014 a 2013, je ten letošní 14% spíše symbolický. Statistiky ukazují na velkou kolísavost trhu, kde i jeden dobrý nebo naopak špatný vlajkový model může přinést významnou změnu postavení dané společnosti. A právě Xiaomi v roce 2015 nepřišlo se žádným výrazným modelem, který by se mohl poměřovat se špičkami od konkurence, byť jeho produkty v nižším segmentu byly zajímavé. Návrat k vyššímu růstu by v letošním roce mohl zajistit model Mi5, který by společnost měla ve vlastním zájmu uvést na trh co nejdříve.

11 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr Šraier 15. 1. 2016 16:49:26
    Jednak už obecně nový model jakékoli značky nic moc nového nepřináší, když...

Určitě si přečtěte


Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

** Kapacita operační paměti je snadno pochopitelný parametr, a tak jej výrobci mění na marketingovou zbraň. ** Praktický přínos je v oblastech nad 4 GB přinejmenším diskutabilní. ** LeEco má 6 GB RAM, Xiaomi připravuje 8 GB RAM a ve výhledu je i 12 GB

24.  9.  2016 | Kůžel Filip | 17