Za rok 2014 se prodalo 1,2 mld. smartphonů. Z toho 40 % čínských

Tchajwanská společnost TrendForce, která se zabývá zejména marketingovým výzkumem pro technologický a finanční sektor, přichází se zajímavou statistikou, která ukazuje, jak silné jsou čínské značky na trhu se smartphony. V uplynulém roce 2014 se globálně distribuovalo celkem 1,167 miliardy kusů chytrých telefonů. Z toho 453,4 milionu, tedy necelých 40 %, pocházelo od čínských výrobců. Šest z deseti největších smartphonových značek (podle počtu distribuovaných kusů) přitom pochází právě z Číny.

Klepněte pro větší obrázek

Tabulka výše ukazuje vývoj anuálních globálních distribucí od roku 2013 a předkládá predikci na rok 2015. Samsung díky své velikosti i přes setrvávající pokles tržního podílu má udržet první pozici. Apple má letos mírně růst v souladu s trhem (růst o zhruba 11 %), což by mělo zajistit udržení tržního podílu a druhého místa. U Lenova posíleného akvizicí Motoroly se letos očekává potvrzení pozice světové trojky. O zbývající pozice v první pětce budou bojovat značky Huawei, Xiaomi a LG.

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Kolousek001 22. 1. 2015 20:22:38
    Ostuda, ostuda, ostuda. Ale tak západ se zabíjí sám, ale až mu to dojde,...
  • Mahoner 22. 1. 2015 16:20:10
    no je treba zminit ze cinske telefony nestoji za nic. Je zde ovšem vyjímka...
  • Jarda.abc 22. 1. 2015 14:55:32
    Řekl bych, že těch others bude více než 15%. Jenom si vemte, kolik...
Určitě si přečtěte

Týden mobilně 368: Že je draho, už ví i premiér

Týden mobilně 368: Že je draho, už ví i premiér

** Drahé české telekomunikace jsou tématem i v nejvyšší politice ** Představíme vám Liquid Z6 Plus, první český Acer s kusem kovu ** Na Mobilní pavlači proklepneme to nejzajímavější z minulého týdne

Dnes | Kůžel Filip, Láska Jan | 22