Začíná 3. ročník Laboratoře Nadace Vodafone

Dvoudenním bootcampem pro 20 vybraných společensky prospěšných projektů odstartovala Laboratoř Nadace Vodafone, která účastníky posouvá od počátečního nápadu k udržitelnému fungování na trhu. Během půlročního běhu změří zástupci projektů své síly a na nejlepšího z nich čeká 350 000 Kč. I letos se sešly mobilní a webové aplikace, které se zaměřují na pomoc hendikepovaným, seniorům, na životní prostředí, vzdělávání a rozvoj dětí a také na zlepšování podmínek práce v neziskovém sektoru.

 „Z praxe u všech našich grantových programů víme, že projektům pro jejich úspěch nestačí jen finanční podpora. Velmi důležitá je i ta nefinanční: poradenství, mentoring, předávání know-how. Proto jsme založili akcelerátor pro sociální startupy, kde si projekty v bezpečném prostředí a pod dohledem mentorů mohou otestovat, zda budou fungovat nebo ne. Poslední dva ročníky ukazují, že jsme zvolili správný přístup," vysvětluje Jana Neupauerová z Nadace Vodafone.  

Prostřednictvím Nadace společnost Vodafone v rámci svých CSR aktivit podporuje začínající technologické projekty. Zařazuje se tak mezi velké korporátní organizace, které následují moderní společenský trend a rozumějí tomu, že pro ně mohou být startupy v mnohém inspirativní. „Pokud firma myslí svoje CSR vážně, pak by měla nějaký začínající projekt podporovat. Startupy jsou flexibilnější, mají blíže k cílové skupině a jejich motivací není splnit klíčové metriky nastavené obchodním oddělením. Pro to, co dělají, mají vnitřní motivaci.  V první řadě chtějí někomu pomoci,“ říká Petr Skondrojanis, nezávislý konzultant a člen Impact Hub Praha – inovativního coworkingového prostoru, který jako organizace v Laboratoři Nadace Vodafone zajišťuje obsahovou část.  

Jeden z projektů, který Laboratoří Nadace Vodafone prošel před dvěma lety, propojuje komerční svět s neziskovými organizacemi. Internetový projekt Um sem um tam umožňuje prostřednictvím svého webového portálu lidem z velkých firem, aby si našli neziskovku a konkrétní projekt, kterému pak podle svého profesního zaměření jednorázově pomohou. „Do Laboratoře jsme se přihlásili s jasným záměrem – gamifikovat web. Nicméně díky testování a zpětné vazbě od uživatelů, jsme zjistili, že to není správný směr. Uvědomili jsme si, že je třeba řešit dlouhodobou udržitelnost projektu a oslovit nové cílové skupiny. Tak budeme moci existovat i za 10 let,“ říká Adéla Jansová, jedna ze zakládajících členů Um sem um tam.  

Laboratoř Nadace Vodafone je akcelerační program, který účastníkům nabízí zdarma pomoc v začátcích podnikání. Program se skládá z pravidelných workshopů, ověřování nápadů v experimentech a spolupráce s mentory. Na zahajovacím bootcampu se sešli zástupci 20 vybraných projektů. Jejich počet se během půlročního běhu bude postupně snižovat z deseti na tři až k absolutnímu vítězi, na kterého čeká za největší pokrok finanční odměna ve výši 350 000 Kč. Zapojené týmy pak budou za svou aktivitu průběžně finančně odměňováni.

Laboratoř je financována Nadací Vodafone, obsahovou část zajišťuje Impact Hub – coworkingový prostor pro setkávání, inovace a rozvoj podnikání.

Více info na: www.laboratornadacevodafone.cz, www.nadacevodafone.cz

Témata článku: Tiskové zprávy