Zastavená data reklamujte nejdřív u O2. Poradíme, jak na to

Teprve pokud nebudete spokojeni, můžete podat námitku na ČTÚ. Operátor už kvůli změně podmínek čelí žalobě dTestu.

Od pátku 15. července mění O2 pravidla uplatňování FUP limitu – po dosažení zaplaceného datového limitu už mobilní internet nezpomalí, ale rovnou zastaví a vy si buď musíte zaplatit další balíček, nebo budete do konce účtovacího období offline. Operátor rozhodl, že nejde o podstatnou změnu podmínek a těm zákazníkům, kteří mají smlouvu na dobu určitou nechce umožnit beztrestné ukončení smlouvy.

Co ale dělat, pokud se změnou nesouhlasíte a jste naopak toho názoru, že ukončit smlouvu bez sankce je v tomto případě vaše právo? V první instanci reklamujte u operátora. Možnosti jsou dvě:

  • reklamovat kvalitu služby ve chvíli, kdy vyčerpáte základní objem dat
  • reklamovat vyúčtování pokud v důsledku změny ukončíte smluvní vztah předčasně a nesouhlasíte se smluvní pokutou.

Reklamaci u O2 můžete podat několika způsoby – na lince, na prodejně, písemně dopisem zaslaným na adresu operátora, na chatu a skrz online formulář. Poslední možnost se jeví jako nejpohodlnější, jak na to, najdete zde.


Reklamaci můžete podat vícero způsoby, klidně online (obr.: o2.cz)

Pokud nebudete spokojeni s tím, jak reklamaci O2 vyřídí, můžete podat námitku na její vyřízení u ČTÚ. Regulátora jsme se samozřejmě zeptali, jak to vidí on a odpověď je jednoznačná – bezesporu jde o změnu podmínek směřují ke zhoršení postavení zákazníka. Mějte na paměti, že námitku na ČTÚ musíte podat do jednoho měsíce od data vyřízení reklamace, nebo od marného uplynutí doby, kdy měla být reklamace vyřízena (operátor má ze zákona lhůtu 30 dní).

Jde o správní řízení takzvaně sporné, zatížené správním poplatkem 100 Kč, ale pokud ve sporu uspějete, máte nárok na náhradu nákladů řízení. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu. Je ale možné se obrátit na ČTÚ se žádostí o přiznání takového odkladného účinku. Podrobnosti o sporech týkajících se reklamací pojednává regulátor zde.

Námitku je možno zaslat písemně nebo elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem. V případě, že byste chtěli podání učinit datovou schránkou, identifikátor ČTÚ je a9qaats. S úhradou správního poplatku (číslo účtu, VS) si lámat hlavu nemusíte, regulátor vás po obdržení podnětu k úhradě vyzve.

Kauzou změny podmínek u O2 se zevrubně zabývá i ochránce práv spotřebitelů dTest. Zde například vysvětluje o co v kauze jde a co můžete dělat jako spotřebitelé. dTest také podal na O2 žalobu. Vy ale v první fázi určitě reklamujte vyúčtování a dejte nám vědět, jak jste pořídili.

Dali byste O2 košem, kdyby to šlo?

Témata článku: Internet v mobilu, O2, Kauzy, ČTÚ

24 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Stanislav Kopecký 23. 7. 2016 20:48:35
    Tak jsem 15.7.dal výpověď všech 4 čísel,které mám u O2. Dne 21.7.jsem...
  • Jan Pešek 21. 7. 2016 20:00:29
    Tak já službu reklamoval. Dostal jsem zamítavé vyjádření: "Jedná se...
  • othoma 15. 7. 2016 20:13:37
    tak už se pojistili a on-line formulář na podání reklamace se přepíná na...

Určitě si přečtěte