Apple je stále jedničkou v tabletech. Samsungu se tolik nedařilo a skončil třetí

Závěr roku 2017 přinesl zajímavý obrat na trhu smartphonů, ale ani v oblasti tabletů nejsou úplně stojaté vody. Stále platí, že tabletový trh klesá (nyní už třináctý kvartál v řadě) a že tržní jedničkou zůstává Apple, kterému se navzdory celkovému poklesu daří růst.

Celkově se podle propočtů agentury IDC v období říjen až prosinec distribuovalo 49,6 milionu tabletů, což je o 8 % méně než před rokem. Z toho 43,1 milionu bylo tabletů klasické jednoduché konstrukce a pouze 6,5 milionu bylo tabletů s odnímatelnou klávesnicí, které některé jiné agentury řadí ke konvertibilním laptopům. Tato subkategorie je mezi tablety rostoucí.

Tab 1. Top 5 výrobců tabletů podle počtu distribuovaných kusů v 4Q 2017:

Výrobce

4Q17 Distribuce
(mil. ks)

4Q17 Tržní podíl

4Q16 Unit Distribuce
(mil. ks)

4Q16 Tržní podíl

Meziroční změna (4Q17-4Q16)

1. Apple

13.2

26.6%

13.1

24.3%

0.6%

2. Amazon

7.7

15.6%

5.2

9.6%

50.3%

3. Samsung

7.0

14.1%

8.0

14.9%

-13.0%

4. Huawei

3.5

7.1%

3.2

5.9%

11.9%

5. Lenovo

3.1

6.2%

3.5

6.6%

-13.1%

Ostatní

15.1

30.4%

20.8

38.7%

-27.7%

Celkem

49.6

100.0%

53.8

100.0%

-7.9%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 5. února 2018

Applu se vyplatila sázka na levnější iPad (2017), který zaznamenal úspěch u individuálních spotřebitelů, kdežto zařízení z rodiny iPad Pro mířila spíše do firemního segmentu nebo do škol. Díky tomu si Apple udržel první místo a i přes celkový pokles trhu se mu dokonce podařilo mírně růst.

Klepněte pro větší obrázek

Amazon se vyšvihl na druhé místo díky svým levným tabletům hojně prodávaným ve slevových akcí v předvánoční sezóně ve Spojených státech. Pomáhá také hlasová asistentka Alexa, díky které si tablet zákazníci pořizují jako ovládací panel pro řízení chytré domácnosti.

Tab 2. Top 5 výrobců tabletů podle počtu distribuovaných kusů v 2017:

Výrobce

2017 Distribuce
(mil. ks)

2017 Tržní podíl

2016 Distribuce
(mil. ks)

2016 Tržní podíl

Meziroční změna (2017-2016)

1. Apple

43.8

26.8%

42.6

24.3%

3.0%

2. Samsung

24.9

15.2%

26.6

15.2%

-6.4%

3. Amazon

16.7

10.2%

12.1

6.9%

38.0%

4. Huawei

12.5

7.7%

9.8

5.6%

28.0%

4. Lenovo

10.3

6.3%

11.0

6.3%

-6.3%

Ostatní

55.3

33.8%

72.8

41.7%

-24.1%

Celkem

163.5

100.0%

174.9

100.0%

-6.5%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 5. února 2018

Naopak nepříliš úspěšné čtvrtletí zaznamenal Samsung, jemuž sice rostly prodeje dražších tabletů s odnímatelnou klávesnicí, ale klesly distribuce základních modelů Galaxy Tab A a E ve prospěch levnějších čínských značek. Analytici firmě doporučují podobně jako u smartphonů soustředit se pouze na dražší a technologicky vyspělé modely.

Huawei si opět lehkým posílením upevnilo pozici v první pětce, když k jeho typickému tabletu patří zařízení střední třídy s konektivitou na operátorské sítě. Do první pětky se ještě vešlo Lenovo, které v minulém roce optimalizovalo nabídku tabletů a zpřehlednilo jejich značení.

Poradíme, jak vybrat správný tablet:

Diskuze (38) Další článek: Oreo není jen pro špičkové modely. U Samsungu se dočká střední třída i tablety

Témata článku: Amazon, Apple, Huawei, Lenovo, Samsung, , , , , , , , , První místo, Mil, Druhé místo, Meziroční změna, Slevová akce, Tabletový trh, Spotřebitel, Ovládací panel, Správný tablet, Operátorská síť, Minulý rok, Typický tablet,