Apple spolupracuje s pojišťovnou. Chce si „koupit zdraví“ za levné Apple Watch

Apple pokračuje ve svém vstupu do sektoru elektronického zdravotnictví (e-health). S pojišťovnou Aetna gigant uzavřel dohodu o partnerství, na jehož základě by mělo vzniknout několik programů motivujících zaměstnance firem ke zdravému životnímu stylu.

Logika partnerství není nová a vychází z již existujících schémat: zaměstnanci dostanou možnost koupit si chytré hodinky či fitness náramek (který měří tep či počet kroků) za zlomek ceny. Pokud však v následujících dvou letech nezvládnou plnit stanovené výkonnostní cíle, z výplaty jim mateřská firma postupně strhne zbylou hodnotu zařízení. Pokud ale budou aktivní, nachodí či naběhají stanovené počty kilometrů a spálí předepsané objemy kalorií, náramky/hodinky jim zůstanou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Aetna tento motivační program nabídne nejen svým 50 tisícům zaměstnanců, zasadí se ale také o tvorbu takových programů pro své firemní klienty i jednotlivce.

Vyšlapaná stezka

Experimentování s nižší cenou hodinek či náramků výměnou za plnění tabulkových „zdravotních“ cílů není v Americe novinkou. Levně právě Apple Watch nabízí třeba poskytovatel wellness služeb Vitality. Standardně hodinky stojí 350 dolarů, zaměstnanci zapojení do programu však zaplatí jen 25 dolarů. Pokud však nesplní programem stanovené cíle, strhnou jim část hodnoty hodinek z výplaty.

Na korporátní sféru cílí také jeden z největších výrobců chytrých náramků na světě, Fitbit. Ten už spolupracuje na obdobném programu s více než 70 firmami z žebříčku Fortune 500. „Přiznejme si to, všichni žijeme hektické životy. Pokud by doktoři mohli předepsat univerzální recept, byla by to vyšší fyzická aktivita,“ nechal se v březnu slyšet provozní šéf Applu Jeff Williams, když komentoval uvedení programu spolupráce s Vitality.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Applu na e-health záleží a bylo to vidět i na poslední tiskové konferenci.

Někteří lékaři varovali, že používání chytrých náramků nemusí být natolik efektivní, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nedávná studie lékařů z University of Pittsburgh například potvrdila, že lidé s fitness trackery za sledovanou dobu zhubli méně, než ti, kteří je nepoužívali. Etici také kritizují fakt, že vstoupením do takového programu se člověk jednoduše vzdává citlivých dat o své aktivitě výměnou za „levný “ požitek v podobě hodinek či náramku.

Diskuze (14) Další článek: Apple v iOS 10 zkazil odemykání iPhonu. Tady je návod, jak se vrátit k jednoduššímu postupu

Témata článku: Apple, , , , , , Fyzická aktivita, Pittsburgh, Hermes, Mateřská firma, Jeff Williams, Pittsburg, #Apple, APP, Watch, Motivační program, Fitness tracker, Životní styl,