511 Kč za 2 MB dat blokaci navzdory. Zákaznice O2 hnala stížnost až na ČTÚ...

511 Kč za 2 MB dat blokaci navzdory. Zákaznice O2 hnala stížnost až na ČTÚ...

V aktuální monitorovací zprávě se ČTÚ vrací k případu, kdy operátor O2 účtoval 511 Kč za 2 MB dat, přestože si zákaznice data neobjednala a dokonce si přístup k datovým službám nechala zablokovat přímo u operátora. Tento případ nás zaujal hned z několika důvodů. Jak je možné, že operátor pustí data, když garantuje jejich blokaci a za druhé: jak vznikla tak šíleně vysoká částka za takový datový ždibec?

Znovu platí pravidlo: kontrolujte si vyúčtování. V tomto případě zákaznice vyúčtování reklamovala a současně se obrátila na ČTÚ. Úřad pak rozhodoval ve správním řízení a došel k závěru, že se jedná o agresivní obchodní praktiku.

 

Agresivní obchodní praktika: pokud prodávající požaduje na spotřebiteli okamžitou nebo odloženou platbu za výrobky nebo služby, které mu dodal, ačkoliv si je spotřebitel neobjednal.

 

Operátor následně vyřídil reklamaci ve prospěch zákaznice, současně se případem zabýval i ČTÚ. O vyjádření jsme požádali i operátora, jak ale došel k ceně přesahující 250 Kč za 1 MB jsme se z odpovědi tiskové mluvčí Lucie Pecháčkové nedozvěděli (přestože jsme se ptali).

Klepněte pro větší obrázek
Mobilní data můžete snadno zakázat i přímo v mobilu

Vyjádření O2:

„U dotyčné zákaznice došlo k technické chybě v našem systému, kvůli které jí byla omylem tato částka za neposkytnutou službu naúčtována. Tato situace nás mrzí, v žádném případě se však nejednalo o úmysl a o nekalou obchodní praktiku, jak nesmyslně vyhodnotil ČTÚ. Technická chyba v systémech se občas vyskytne u každého operátora a vždy se snažíme situaci rychle řešit, stejně, jako v tomto případě – poté, co jsme chybu odhalili, jsme peníze samozřejmě neúčtovali.“

Data jsou u nás drahá i tak a mnozí se uskrovňují. Najdou se i tací, kteří pendlují od jedné Wi-Fi sítě ke druhé a data z mobilní sítě operátora mají raději zakázané. Smartphony to umí i bez součinnosti operátora, stačí zajít do nastavení dat.

Diskuze (124) Další článek: Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Témata článku: Internet v mobilu, O2, Mobilní data, ČTÚ, Kauzy, Druhý operátor, Mobilní síť, Pravidlo, MB data, Praktiky, Operátor, Správní řízení, Data, Blokace, Wi-fi síť, Spotřebitel, Tisková mluvčí, Lucie Pecháčková, Zákaznice, Obchodní praktika, Datová služba, Technická chyba, Vysoká částka


Určitě si přečtěte