A co na to bulvár? Autonomní auto od Googlu zavinilo první nehodu

Svět má za sebou první havárii, kterou patrně způsobilo autonomní auto od Googlu. Případ ještě není uzavřený, zatím tedy můžeme říct, že i pro jezdícího robota platí presumpce neviny. Pokud se vina prokáže, půjde o první nehodu takového druhu. Po Kalifornii se pohybuje více než dvacet testovacích vozů a už se dostaly do více než deseti kolizí – vždy však nezaviněně.

Nehoda se stala 14. února na El Camino Real v Mountain View, tedy v okolí sídla vedení Googlu. Nešlo o onu roztomilou „bublinu“, kterou si obvykle jako první představíme jako „auto bez řidiče“. Tentokrát byla technika nainstalovaná na SUV značky Lexus. Google v hlášení k nehodě uvedl, že se jeho vůz pokoušel objet pytle s pískem ležící na kraji silnice a přitom rychlostí 3 km/h narazil do autobusu, který jej vlevo předjížděl a v ten moment se pohyboval rychlostí 24 km/h. Jinými slovy, co do napáchaných škod a újmy na zdraví to patrně nebyla žádná katastrofa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nikoliv tahle „bublina“...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
...ale tento Lexus RX450h

Podle kalifornského práva musí za volantem vozu sedět řidič, v moment nehody však neměl kontrolu nad vozidlem. Podle popisu okolností nehody, kterou Google poskytl portálu Engadget, šlo o klasické nedorozumění. Řidič autobusu myslel, že auto zůstane stát, robot „myslel“, že jej autobus pustí.

Nic není dokonalé a je jasné, že první bouračka jednou přijít musela. My, techničtí fandové, víme, že se Google poučí, data získaná při nehodě zanese do systému a druhá taková nehoda už se nestane. Docela by mě ale zajímalo, jak se k události postaví bulvární média – udělá některé z evidentně drobné nehody krvelačnou hrozbu pro lidstvo?

Témata článku: Google, Technologie, Bulvár

21 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pozitkar 2. 3. 2016 11:52:31
    Klasika robot ... pokud si má vybrat mezi zabitím 40 lidí v autobuse nebo...
  • fnovak66 2. 3. 2016 11:02:57
    Bylo by zajímavé nasimulovat přesně stejnou situaci - což by snad podle...
  • alekss 1. 3. 2016 14:17:35
    A na co teda to auto ma milion senzoru, kdyz nakonec jede podle odhadu a...
Určitě si přečtěte

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

Nokia se začala kamarádit se Xiaomi. Dočkáme se dvoubarevných prodejen?

** Nová aliance v mobilním světě má modro-oranžovou barvu ** Spojenci mohou vzájemně využívat patenty i technologie ** Jak se ale budou prát na přesyceném trhu smartphonů?

19.  7.  2017 | Láska Jan | 14

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

Proč nejezdíme v robotických autech? Vždyť technologie prakticky existuje

** Technologie opět předběhla dobu ** Technologie autonomních vozů je stále pokročilejší ** Jenže na to není naprosto připravená dopravní legislativa

16.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 2

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

Povedené vozítko: Koncepční rover NASA vypadá jako Batmobil

15.  7.  2017 | VTM.cz , Černý Jiří

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení