Čínská společnost TCL, jejíž mobily známe v Evropě pod značkou Alcatel Onetouch, vydala statistiky prodejnosti svých zařízení za první tři čtvrtletí letošního roku. Firma má na trhu rozhodně zajímavou pozici. Jako jedna z mála výrazněji neomezila produkci klasických tlačítkových telefonů, a tak se jí v tomto segmentu daří. Zvyšuje se ale také objem prodaných smartphonů.
Společnost uvádí data za září a pak kumulativně za prvních devět měsíců letošního roku, takže přímé porovnání s konkurencí, která poskytuje vždy čtvrtletní data, je trochu obtížnější. Odhadujeme však, že TCL patří z hlediska objemu prodaných smartphonů na konec první desítky a u všech započítaných telefonů včetně těch „hloupých“ dokonce do první pětky.
Firma prodává v Číně mobily pod značkou TCL, v Evropě a na dalších světových trzích jako Alcatel Onetouch. Objemy jednoho výrobce se sčítají (podobně jako Huawei vydává celková čísla i za značku Honor, Lenovo za Motorolu, ZUK a Medion, ZTE za Nubii atd.). Za prvních devět měsíců roku 2015 prodalo TCL celkem 57 724 000 kusů všech mobilů, což je meziroční nárůst o 19 %. Z toho smartphonů bylo 33 403 000 kusů, což je meziročně o 29 % více.
Tuzemské portfolio Alcatelu aktuálně stojí na dvojici modelů Idol 3
Celkový objem prodejů mobilních telefonů v září 2015 meziročně vzrostl o 10 % na 7 441 000 kusů. Objem prodejů chytrých zařízení se v září 2015 meziročně zvýšil o 4 % na 4 242 000 kusů a tvořil 57 % z celkových měsíčních dodávek skupiny. Vlajkovými smartphony výrobce jsou aktuálně „oboustranné“ modely Alcatel Onetouch Idol 3 (4.7) a (5.5) s dvojicí hovorových reproduktorů i mikrofonů.