Analytici brání Lumie, prý se prodávají rychleji než iPhone

Analytici ze společnosti Strategy Analytics vydali srovnání rychlosti prodejů tří nejznámějších chytrých mobilních platforem, ze kterého nečekaně vychází vítězně Nokie řady Lumia. Podle studie se za první tři čtvrtletí existence na trhu prodalo více Lumií než ve své době iPhonů i modelů Galaxy od Samsungu. Firma tak porovnává situaci na trhu v roce 2007 (nástup první generace iPhonu), 2009 (první modely Galaxy od Samsungu) a přelom roku 2011/2012, kdy se začaly prodávat první Lumie.

Klepněte pro větší obrázek
Počty prodaných smartphonů v prvních třech čtvrtletích jejich výskytu na trhu (bez časového rozlišení)

Nokia podle údajů Strategy Analytics prodala za tři čtvrtletí téměř 7 milionů Lumií. Apple iPhone první generace dosáhl v prvním třičtvrtěroce života 3,7 milionů prodaných kusů a Samsung na začátku existence řady Galaxy pouhých 1,3 milionů v devíti měsících. Je ale potřeba si uvědomit, že před třemi, resp. pěti lety byl trh smartphonů v plenkách a chytré telefony měly na celkovém objemu prodaných mobilů mnohem menší podíl.

Dnes ve vyspělých zemích není smartphone jen každý čtvrtý prodaný mobil, také proto se Nokii podařilo dosáhnout v daném porovnání bez časového rozlišení vyšších čísel. V kontextu současných prodejů mají ale Lumie stále velmi malý podíl, například v posledním měřeném čtvrtletí jich Nokia distribuovala 4 miliony. Samsung i Apple přitom své smartphony na hlavních platformách prodávají v řádu desetimilionů. Strategy Analytics v této analýze ukazuje, že i informačně jalová čísla se dají pěkně okořenit marketingem.

Diskuze (75) Další článek: Samsung Galaxy Note 10.1: televizní reklama a nové specifikace

Témata článku: Nokia, Samsung, , , Apple iPhone, Apple iPhone 16GB, Apple iPhone 4GB, Apple iPhone 7, Pro +, A/B, Malý podíl,