Anketa: chcete v bazaru diskuse?

Diskuze čtenářů k článku

stlk  |  31. 10. 2006 16:27

Dobrý den, jsem pro zrušení diskusí u inzerátů, nejen pro mnoho nepatřičných a prodej ztěžujících příspěvků a zbytečných dotazů méně chápavých spoluobčanů, kdy se mě "zájemce" ptá na věci jasně uvedené v textu inzerátu, ale i proto, že nestíhám inzerát neustále sledovat a tak mi třeba uteče seriózní nabídka.

A ještě se přimlouvám za možnost EDITACE INZERÁTU. Stalo se mi, že jsem překlep zjistil až po odeslání a tak jsem tento chybný inzerát smazal a vložil znovu opravený, avšak byl jsem v slouladu s pravidly vymazán.

Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman1  |  31. 10. 2006 14:20

Jsem rovněž pro zachování diskuse, ale rozhodně více než tohle mě trápí, že v bazaru Mobilmanie nefunguje vyhledávání inzerátů podle klíčového slova tak jak má /cca dvouletá zkušenost, výsledky většinou katastrofální, spolehlivě to funguje procházet stránku po stránce/. A rozhodně to není tím, že bych princip vyhledávání nepochopil.
A druhá věc, proklamovaná možnost mazání inzerátů - jsem pro, snažím se to používat, ale většinou se mi to podaří smazat až napotřetí, a někdy ani to ne.
Pokud tyto dvě věci porovnám např. s funkčností systému na inzertním www.bazos.cz, myslím si, že se máte, pane Lutonský, kde inspirovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qmira  |  31. 10. 2006 13:17

Nechat vse pri starem,akorat diskutovane prispevky posunout nahoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
labrada  |  31. 10. 2006 13:07

diskuse. Pokud člověk uvede o prodávané věci údaje a pak odkud je, místo prodeje atd., nějaký kontakt a cenu, není potřeba diskuse. Dost lidí se mj. diskusí pokoušelo uměle ovlivňovat cenu, urážet prodávajícího...jako třeba "pouze prodej, Plzeňský kraj" a on napíše někdo z Prahy, chce vyměnit a ještě aby mu to dovezl. To mě fakt dostává!!! Pomohlo by zavést pár poviných údajů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
St..  |  30. 10. 2006 22:11

Jsem pro ponechání diskuze. Když jsem si chtěl koupit minulý mobil, tak jsem bazar použil. Procházel jsem nabídky, které mě zajímaly, ale důležité pro mě byly také reakce na ně. Určitě je pro prodávající nepříjemné, když jim tam nějaký rypák nadává, ale... Kupující potřebuje i ty licitovací informace. Rypáci pro mě většinou informaci nepřinášejí, ale když se někdo prodávajícímu (slušně) vysměje za nadnesenou cenu, informace to je. Dělat si obrázek o současné tržní ceně jen z nabídek mi příjde trochu ochuzené.
Poprosil bych redakci, aby se pokusila reflektovat vlastní úhel pohledu. Vsadil bych boty, že Vám rypáci v diskuzích už lezou krkem. Chápu to, ale tohle Vás samo o sobě posouvá k odstranění diskuze. Navíc máte o mobilech velký přehled (na tom se snad shodneme ). Proto Vám informace v diskuzích nemusí připadat tolik přínosné. Pro někoho ale přínosné jsou.

Moderátor by podle mě vyřešil ty nejhorší problémy s diskuzí a že tam nebude všechno úplně super... to ať si každý už odfiltruje ve vlastní hlavě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jonathan  |  31. 10. 2006 10:00

Jsem taky pro zachování diskusí. Pro lidi, kteří kupují mobil po roce, dvou, a tudíž nemají aktuální perfektní přehled o cenách, je to určitě dobrá berlička.
Příspěvky mimo, kterých se chcete zbavit, jsou z 90% na první pohled identifikovatelný. Jejich odstraňování je určitě práce navíc, který se právě chcete vyhnout, ale jak již bylo výše uvedeno, dost by pomohla podmínka, že reagovat můžou pouze registrovaní uživatelé. To by totiž jedinci, který má v úmyslu napsat to svoje ,,jedno sprostý slovo,, dost zkomplikovalo situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já kliknul na ANO  |  30. 10. 2006 18:46

Jenom by to chtělo doladit. Třeba jak tady někdo napsal lokalitu....prostě diskuse je potřeba. Lidi se dozví, jestli člověk co prodává to myslí dobře. Ono to je vlastně težké, mnoho lidí, mnoho názorů. A hlavní argument bych viděl, že prostě kdo to nechce číst, tak ať na to nekliká, ne? Těm co to nechtějí, nemusí kliknout, ale ti, co ji chtějí nemaji kam kliknout. Takže já bych nechal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 19:09

Jak podle diskuze poznáte, že to prodávající myslí dobře? Tím, že mu tam někdo může začít sprostě nadávat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já kliknul na ANO  |  30. 10. 2006 20:57

Podle toho, že kolikrát někdo upozorní na někoho, kdo si dělá třeba srandu a potom tam člověk jede zbytečně,a domu nepřiveze nic. Už jsem na bazaru s tímto setkal. Většinou to čtenáři píší přímo pod inzerát,že něco neniv pořádku. A ještě k diskusi. Přece nikdo nekupuje mobil tak, že to kupuje jako v obchodě. Prostě si vybíráte a čtete. Kupovat starší mobil neni záležitost na dvě minuty, prostě chtete získat co nejvíce informací. A na to je to dobré, můžete napsat případně poznámku k ceně. A že se najdou lidé, co co tam jenom remcaj a nicneřeknou....no, to se nezmění. To je takové nutné zlo. Prostě klikám stále na ANO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bechy  |  30. 10. 2006 18:35

Aniž bych zapochyboval o vašich kvalitách pane Lutonský tak si dovoluji s vámi nesouhlasit a myslím že o bazaru který jde na mobilmanii nemáte ani páru.Neberte to osobně ale tvrdit že sem člověk příjde jednou za rok není správné,myslím že se zde pohybuje dejme tomu 100 uživatelů kteří navštěvují tuto rubriku každý den a to několikrát a už pěknou řádku měsíců..Já třeba osobně mám stránku bazaru rovnou mezi oblíbenýma hned na prvním místě.Se spoustou lidí jsem se osobně potkal a meli na stránku stejný nebo podobný názor.
Myslím že inzerátů které už jsou dávno neplatné je tam asi na 2500 stránek protože né každý je tak zodpovědný že po sobě inzeráty maže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 19:07

Vzhledem k tomu, že jsem tento bazar spouštěl, několik let denně moderoval a sledoval, tak si troufám tvrdit, že o něm už něco vím.

Nevěřím vám, že sto uživatelů v bazaru denně nakupuje nebo prodává mobily. Pokud to dělá, tak proti pravidlům, protože to už není soukromá inzerce. A hodnocení, které jste navrhoval, přece má smysl jen u uskutečněného prodeje nebo nákupu. Neděláme velký aukční server, ale specializovaný bazar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bechy  |  30. 10. 2006 19:29

Já hodnocení nenavrhoval.S tím také nesouhlasím,myslím že by to bylo i náročné.Jinak zaškrtnul jsem Ano protože inzertních servrů bez přízpěvku je v celé síti mnoho a mnoho a byla by opravdu škoda aby se MOBILMANIA přidala k nim a nebyla díky přízpěvkům takřka jediná a o to lepší.Myslím že by se tato diskuze měla přesunout přímo do rubriky Bazar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  30. 10. 2006 18:00

Pokud zrušíte diskuze, bylo by ale vhodné, aby tvůrce inzerátu mohl inzerát označit již jako neplatný (když už třeba prodal)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 18:13

To už jde déle než půl roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2006 17:11

jednoznačně pro změnu.Určitě bych diskusi nerušil.Ale bezpečnější registraci,jak psal Bechy.Udat lokalitu,sms potvrzení registrace.Tak,aby bazar byl přehlednější a nelezlo tam každé mimino.Určitě to chce moderátora.Ale určitě bych změnil podmínku,aby uživatel mohl inzerát zveřejnit jen jednou.Alespoň dvakrát nebo třikrát zadaný inzerát v průběhu dne.A určitě BLACK LIST uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 18:14

SMS potvrzení: asi ne, to je už hodně komplikované.

Dvakrát třikrát za den: to v žádném případě. Inzerát bude v bazaru jen jednou. Nevidím žádný důvod pro to, aby se musel zadávat vícekrát za den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2006 20:19

Nevím,jak je sms komplikované,ale dobře.Ale možnost zadat inzerát i dvakrát denně by snad neměl být problém.Teď tam uživatelé dávají inzerát i vícekrát a nikdo s tím nic nedělá.Pokud by to někdo hlídal a povolil by zadat inzerát alespoň dvakrát denně.
Mě spíš připadá,že hledáte argumenty,aby jste tu rubriku zavřeli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 20:25

Jaký je důvod k tomu, aby se stejný inzerát přidával do bazaru několikrát denně? Vždyť to je jen komplikace - pro prodávajícího i kupující. Stejně nelze nijak zaručit, aby inzerát zůstal na titulní straně déle než hodinu nebo dvě. Opakování stejných inzerátů se budeme snažit potlačit.

Kdybychom bazar chtěli zavřít, tak to jednoduše uděláme. Nepřipadá mi logické připravit před tím anketu o tom, jestli v něm má být diskuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2006 20:54

Třeba proto,že málokdo listuje historii.jako komplikaci bych to určitě neviděl.A právě proto,že inzerát nezůstane na titulní straně.Určitě by se měli potlačovat,pokud toho někdo zneužívá,píše nesmyslně,označuje inzeráty různýma znakama nebo nabízí něco jiného než kolem mobilních telefonů.

Mě ty Vaše příspěvky tak připadají.

rozhodně by se už něco mělo dít.Tento stav je už opravdu soat špatný.Nebylo by možné to třeba členit na kategorie?Telefony,příslušenství,PDA,GPS,apodobně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 21:12

Já nevím o tom, že málokdo listuje historií - a myslím, že vy také ne.
Ať to už je nebo není pravda, proč by měl někdo, kdo má čas pětkrát denně zopakovat svůj inzerát, mít větší právo zůstat na titulní straně než ten, kdo na to čas nemá? Zopakování stejného inzerátu do bazaru nepřidá žádnou novou informaci, jen větší zmatek. Budeme se to snažit odstranit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bechy  |  30. 10. 2006 17:01

Dobrý den,se změnou na bazaru bych i souhlasil ale pokud to uděláte bez diskuze ztratíte tím originalitu.Vždyť jedině na bazaru na MM se dá licitovat a tím je jedinej a origoš.Proto ho navštěvuje stále dost lidí.Stačilo by myslím když by mohli přispívat jen registrovaní uživatelé(pod jejich nickem by byl nutný alespoň jeden udáj odkud pochází a kontakt na něj)Klidně i registrace smskou.Admin by se tam čas od času mohl oběvit.Bazar navštěvuji každý den takže si myslím že vím o čem je řeč.Také by jste mohli stránky starší jak měsíc klidně mazat protože jak známo každým dnem jdou ceny telefonů dolů.Ale je to jen můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 18:17

Cílem bazaru není originalita, takže ji jako argument pro diskuzi nemohu vzít. Licitovat se dá i přímo s prodávajícím.

Zadavatel u inzerátu sám volí, jak dlouho má být platný. Potom se inzerát automaticky smaže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  30. 10. 2006 16:25

Diskuse bych klidne nechal, ale nebyl by spatny nejaky modarator, ktery by udrzoval poradek stejne jako na foru.

A pokud uz budete bazar predelavat, urcite bych zavedl hodnoceni uzivatelu stejna jako napr. na aukcnich serverech. To by hodne pomohlo pri orientaci mezi slusnymi prodavajicimi a podvnodniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 18:15

Hodnocení uživatelů nebude. Tohle není aukční server, kde jeden člověk stále něco prodává a nakupuje. S mobilem sem přijde jednou za rok, a to je na hodnocení málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  30. 10. 2006 19:37

To si dovolim nesouhlasit. Bazar sleduji celkem peclive a je tam spousta uzivatelu, kteri nakupuji a prodavaji celkem pravidelne. Chapu, ze je pro vas bazar pouze okrajova zalezitost, ale podle poctu inzeratu denne hojne vyuzivana. A i ten prodavajici, ktery neco prodava jednou za rok to bude mit pri druhem prodeji znatelne jednodussi, kdyz bude mit z predchoziho prodeje kladne hodnoceni. Zkuste na to udelat anketu, verim, ze vetsina lidi by s hodnocenim souhlasila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 19:45

Kdyby pro nás byl bazar okrajová záležitost, tak ho nebudeme vylepšovat a od začátku znovu programovat.

Stále si stojím za názorem, že frekvence prodejů je u jednotlivých uživatelů nízká, aby se na ní dalo postavit hodnocení. Nějaké výjimky najdeme, ale to, co jde udělat na eBay, nelze tady. Už proto, že tady nejsou povoleny komerční nabídky.

Navíc jakémukoli veřejnému hodnocení v prostředí českého internetu nevěřím. Ať je to hodnocení komentářů v diskuzích, hodnocení článků ... všechno se zvrhne a v důsledku potom spíš škodí.

Tohle jsme už v redakci probrali, hodnocení nechystáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fido_cz  |  30. 10. 2006 20:52

OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Charles  |  30. 10. 2006 16:12

Pokud by se musela povinně uvádět aspoň LOKALITA PRODEJE, tak bych se bez diskusí obešel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 16:16

Povinně se bude uvádět ještě více údajů. Bude se vyplňovat formulář.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TorroRTX  |  30. 10. 2006 16:27

Tak v tom případě diskuze klidně zrušte.
TorroRTX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Charles  |  30. 10. 2006 16:29

V tom případě měním svůj hlas v anketě na "NE"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMartinek  |  30. 10. 2006 16:01

Myslím si, že zrušit diskuse je geniální nápad, jak zařídit, aby se v inzerátech lidé přestali bavit o "hloupých" věcech-pokud má někdo o nabídku či poptávku(výměnu) zájem, dá vědět na kontaktní mail, ICQ atd., což je pro obě strany přehlednější než hledat někde tři dny zapadlý inzerát, pokud má jen hloupou otázku nebo "popíchnutí", dvakrát se rozmyslí, než psát dotyčnému mail, zatímco v klasickém bazaru MobilMania se to děje bohužel až příliš často..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 16:07

Ano, ano. Polovina z nás v redakci je rozhodně na vaší straně.

Druhá polovina se ale zase kloní k zachování diskuzí a anketa je rovněž hodně vyrovnaná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  30. 10. 2006 18:24

A co diskuse s možností mazání příspěvků inzerujícím? Některé příspěvky "zájemců" jsou opravdu jen k naštvání. Často je mi jasné (když čtu příspěvky "zájemců" jak u svého tak u cizího inzerátu), že vůbec nemají zájem koupit a jen provokují a nebo jsou to kšeftíkáří co se snaží stlačit cenu o pár stovek a obratem dál prodat. Příspěvky typu: "běžně se prodává tento telefon za xy Kč" odradí případné zájemce. Přitom skutečnost je často taková, že se a) někde vyskytl jeden telefon za tuto cenu. Prodávat mohl člověk, který neodhadl cenu, člověk, který potřebuje RYCHLE hotovost, prodávat mohl zloděj. b) telefon je za tuto cenu schválně, protože není v dobrém stavu. Myslím, že je riziko špatné koupě je na kupujícím a není třeba takovýchto ochránců. Myslím, že majitel obchodu by pěkně vyběhl s někým kdo by ve frontě kupujícímu radil, že stejný telefon mají u konkurence levněji! V bazaru na MM možnost vyběhnout s takovýmto radilem není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 18:30

Na druhou stranu ale zase jiné příspěvky upozorňují, že udávané parametry nejsou správné, že cena je přehnaná. Mazání by nedělalo dobrotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  30. 10. 2006 19:07

Každý má jinou představu o tom co je přehnaná cena. Pokud se telefon xy v dobrém stavu prodává kolem za 4-6 tis., jistě se pod inzerátem najde minimálně jeden příspěvek ve kterém někdo napíše, že cena by měla být tak 3 tis., jinak je telefon předražený. Jde o pocity, s objektivním určením přiměřené ceny to nemá nic společného. Pokud nechcete povolit mazání, jsem pro zrušení diskuse. V bazaru na MM už neinzeruji, protože mě tam vždycky akorát někdo dokázal nakrknout. Podle mě je naprostá většina Felicií v bazarech předražená. Jak mám varovat kupující před špatným nákupem??
Co mě na celé záležitosti obvykle nejvíc nakrklo bylo to, že přispěvatelům vůbec nic není do toho co za kolik já prodávám. Když nechtějí koupit, nemusí. A na ochranu spotřebitele tady máme minimálně jedno sdružení když na to přijde....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 19:12

Já jsem také spíš pro zrušení diskuze v bazaru. Snažím se vžít do situace prodávajícího, kterému tam může kdokoli anonymně a bezdůvodně nadávat. Tohle nechceme podporovat.

Možnost mazání příspěvků zadavatelem inzerátu by to mohla spravit. Ale nevím, jestli to už není příliš komplikované. Navíc by se mazáním ztratila struktura diskuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  30. 10. 2006 19:33

Před časem zde byl návrh že by příspěvky pod inzeráty mohli vkládat jen registrovaní uživatelé. Nebyl by to rozumný kompromis? Většinu nepatřičných příspěvků podle mě vkládají neregistrovaní uživatelé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 19:34

To by opravdu mohlo pomoci. U zadavatelů inzerátů je to jasné, ti musí být registrovaní. Podobné omezení bychom ale mohli udělat i v diskuzích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palmista  |  30. 10. 2006 19:12

Pokud diskuse zrušíte, doufám, že zavedete možnost přidat obrázek, to mě hodně chybělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 10. 2006 19:13

Obrázek – nebo spíš dokonce obrázky – bude určitě možné přidat. S tím počítáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2006 16:12

Úplný súhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor