Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Riu

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní „olympijské“ řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters. I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů. Zvlášť když tržby z prodeje iPhonů, na kterých stojí ze dvou třetin hospodaření celé firmy, kvartál od kvartálu klesají.

Diskuze (53) | Samsung začal nabízet Game Tools i pro loňské Galaxy S6 a Galaxy S6 Edge

Témata článku: Apple, Příslušenství, Nositelnosti, Olympijské hry, Watch, Sprint, Propagační materiál, Olympionik

Určitě si přečtěte

Dáte si elektroniku do matrace? Nokia Sleep vám pomůže lépe spát

Dáte si elektroniku do matrace? Nokia Sleep vám pomůže lépe spát

** Nokia na veletrhu CES představila nové zdravotní produkty ** Prvním je chytrý senzor spánkové aktivity ** Druhým chytré hodinky měřící tep, aktivitu a s dlouhou výdrží

10.  1.  2018 | Miksa Martin | 3

BeatsX: Jak si Apple sám udělal konkurenci pro AirPods [vyzkoušeno]

BeatsX: Jak si Apple sám udělal konkurenci pro AirPods [vyzkoušeno]

** Nemají futuristický design ani spoustu senzorů ** Přesto je vyrábí Apple a mají k AirPods velmi blízko ** Hrají skvěle, dlouho vydrží a cena je stále snesitelná

6.  1.  2018 | Miksa Martin | 38