Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Apple se přiživuje na olympiádě. Přímo v Riu prodává řemínky k Apple Watch v barvách vlajek účastnických zemí

Jak na sebe upozornit a neinvestovat do toho moc peněz? To je klasická otázka, kterou řeší snad každá firma. V takovém případě se společnosti často obracejí na guerilla marketing a přesně to udělal v Apple při olympijských hrách v Riu

V obchodě Apple Store, jen šest kilometrů od olympijské vesnice, prodává exkluzivní „olympijské“ řemínky na Apple Watch, které jsou v barvách vlajek čtrnácti soutěžních států. Sportovci i běžní občané tak jejich nošením mohou dát najevo podporu své zemi. Řemínky se rychle chytly a řada olympioniků s nimi již byla viděna.

Klepněte pro větší obrázek
Sprinter Trayvon Bromell ukazuje svůj řemínek na Apple Watch v barvě vlajky USA

Jenže největší sponzoři jako Samsung obvykle za možnost prodávat předměty s olympijskou tématikou platí i více než sto milionů dolarů a Apple nezaplatil nic. Jak to? Nepoužil při propagaci pásků logo olympijských her ani Rio 2016, ani se nesnažil napodobit vzhled propagačních materiálů. Prostě jen vytvořil věc v barvě národních vlajek, která, byť je cílena na olympijské hry, vlastně s olympijskými hrami nic společného nemá.

“Neporušují žádná pravidla, ale je to hodně na hraně. Hodně mi to připomíná guerilla marketing,” uvedl Jeff Benz, bývalý poradce amerického olympijského výboru, agentuře Reuters. I bohatá firma jako Apple ráda ušetří sto milionů dolarů. Zvlášť když tržby z prodeje iPhonů, na kterých stojí ze dvou třetin hospodaření celé firmy, kvartál od kvartálu klesají.

Témata článku: Apple, Příslušenství, Nositelnosti, Propagační materiál, Watch

53 komentářů

Nejnovější komentáře

  • _John_Returns_ 12. 8. 2016 20:01:44
    Hlavně Applu nenaletět, pozor. Jsou to šejdíři. Odebrali i dírku na...
  • littlecake 12. 8. 2016 12:48:42
    Kdyby ty náramky prodával Samsung , byl by na tomto portálu zajisté...
  • Tonulik 12. 8. 2016 10:33:20
    Dokud tady budou mít komentáře (jakékoliv), tak budou mít jistotu toho, že...
Určitě si přečtěte

E-ink displej na zádech mobilu je skvělá věc. Proč se neprosadil?

E-ink displej na zádech mobilu je skvělá věc. Proč se neprosadil?

** Yota3 má AMOLED a E-ink. Bohužel také vysokou cenu ** Jaké výhody má integrovaný e-ink a proč radši zvolit příslušenství? ** Mobil pohltil řadu zařízení. Proč se to se nedaří se čtečkou knih?

Dnes | Kůžel Filip, Láska Jan | 5

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 5

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

** Bang & Olufsen vyrábí designová zařízení se špičkovým zvukem. ** Může to platit i o malém a levném Bluetooth reproduktoru? ** Proč má BeoPlay P2 jen jedno tlačítko pro zapnutí?

18.  9.  2017 | Březina Petr | 4

Google Daydream View: Na správné cestě, ale s nedostatkem obsahu [recenze]

Google Daydream View: Na správné cestě, ale s nedostatkem obsahu [recenze]

** DayDream View jsou prémiové VR brýle od Googlu ** Po roce na trhu podporují deset telefonů, další přibydou ** Zpracování, zážitek i používání je na jedničku, obsah zatím chybí **

15.  9.  2017 | Miksa Martin | 4


komerční sdělení

Komerční sdělení