Apple spolupracuje s pojišťovnou. Chce si „koupit zdraví“ za levné Apple Watch

Apple pokračuje ve svém vstupu do sektoru elektronického zdravotnictví (e-health). S pojišťovnou Aetna gigant uzavřel dohodu o partnerství, na jehož základě by mělo vzniknout několik programů motivujících zaměstnance firem ke zdravému životnímu stylu.

Logika partnerství není nová a vychází z již existujících schémat: zaměstnanci dostanou možnost koupit si chytré hodinky či fitness náramek (který měří tep či počet kroků) za zlomek ceny. Pokud však v následujících dvou letech nezvládnou plnit stanovené výkonnostní cíle, z výplaty jim mateřská firma postupně strhne zbylou hodnotu zařízení. Pokud ale budou aktivní, nachodí či naběhají stanovené počty kilometrů a spálí předepsané objemy kalorií, náramky/hodinky jim zůstanou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Aetna tento motivační program nabídne nejen svým 50 tisícům zaměstnanců, zasadí se ale také o tvorbu takových programů pro své firemní klienty i jednotlivce.

Vyšlapaná stezka

Experimentování s nižší cenou hodinek či náramků výměnou za plnění tabulkových „zdravotních“ cílů není v Americe novinkou. Levně právě Apple Watch nabízí třeba poskytovatel wellness služeb Vitality. Standardně hodinky stojí 350 dolarů, zaměstnanci zapojení do programu však zaplatí jen 25 dolarů. Pokud však nesplní programem stanovené cíle, strhnou jim část hodnoty hodinek z výplaty.

Na korporátní sféru cílí také jeden z největších výrobců chytrých náramků na světě, Fitbit. Ten už spolupracuje na obdobném programu s více než 70 firmami z žebříčku Fortune 500. „Přiznejme si to, všichni žijeme hektické životy. Pokud by doktoři mohli předepsat univerzální recept, byla by to vyšší fyzická aktivita,“ nechal se v březnu slyšet provozní šéf Applu Jeff Williams, když komentoval uvedení programu spolupráce s Vitality.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Applu na e-health záleží a bylo to vidět i na poslední tiskové konferenci.

Někteří lékaři varovali, že používání chytrých náramků nemusí být natolik efektivní, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nedávná studie lékařů z University of Pittsburgh například potvrdila, že lidé s fitness trackery za sledovanou dobu zhubli méně, než ti, kteří je nepoužívali. Etici také kritizují fakt, že vstoupením do takového programu se člověk jednoduše vzdává citlivých dat o své aktivitě výměnou za „levný “ požitek v podobě hodinek či náramku.

Témata článku: Apple, Nositelnosti, Apple Watch, Smartwatch, Strategie, Zdraví

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • TrueStory 2. 10. 2016 22:28:44
    Pochybuji, že je něčím životním cílem a radostí mít nedostatek spánku, ani...
  • japkoslav 2. 10. 2016 18:02:19
    Pokud by šlo o dobře zpracovaný fitness tracking, měření tepu a...
  • lahvon 2. 10. 2016 16:48:33
    "Etici také kritizují fakt, že vstoupením do takového programu se člověk...
Určitě si přečtěte

Specifický trh! Proti operátorské tragédii bojujeme humorem [aktualizováno]

Specifický trh! Proti operátorské tragédii bojujeme humorem [aktualizováno]

** Je to humor, ale také je to k pláči ** Stejné ceny za stejné služby, ale kartel to není ** 1,5 GB je zbytečně moc, ti, co datují, si vystačí s gigabajtem

25.  7.  2017 | Kůžel Filip, Pospíšil Aleš | 79

Jak vybrat chytré hodinky

Jak vybrat chytré hodinky

** Trvalo to, ale chytré hodinky našly své místo na trhu. ** Výběr je překvapivě široký. ** Zvážit musíte cenu, funkce a výdrž baterie. Rozdíly jsou zcela zásadní.

14.  7.  2017 | Kůžel Filip | 43

Tyto chytré hodinky nemusíte dávat na nabíječku. Dobijí se samy díky pohybu ruky

Tyto chytré hodinky nemusíte dávat na nabíječku. Dobijí se samy díky pohybu ruky

** Nový typ hodinek se chlubí tím, že je nebudete muset připojovat k nabíječce ** Nabíjení probíhá pomocí známého principu kinetické energie ** Stačí ale tato technologie na chod chytrých hodinek?

10.  7.  2017 | Javůrek Karel | 10


komerční sdělení

Komerční sdělení