Apple v Číně prohrál boj o značku „IPHONE“

Apple v Číně prohrál boj o značku „IPHONE“

Dejme tomuto článku formu časové osy…

  • 2002 – Apple v Číně žádá o přidělení ochranné známky „iPhone“ pro elektronická zařízení
  • 2007 – Apple představuje první iPhone
  • 2007 – Čínská firma Xintong Tiandi podává žádost o ochrannou známku „IPHONE“ na kožené produkty
  • 2009 – Apple začíná v Číně prodávat iPhone
  • 2010 – Xintong Tiandi získává známku „IPHONE“
  • 2012 – Apple podává stížnost u čínského úřadu pro ochranné známky na společnost Xintong Tiandi
  • 2013 – Apple získává ochrannou známku „iPhone“
  • 2014 – Po neúspěchu u úřadu pro ochranné známky Apple žaluje Xintong Tiandi u nižšího pekingského soudu
  • 2015 – Po dalším neúspěchu se Apple odvolává k vyššímu soudu.
  • květen 2016 – Soud vyšší instance znovu rozhodl proti Applu. Zdůvodnění: Apple nemůže prokázat, že byl v Číně „dobře známou značkou“ předtím, než Xintong Tiandi požádala o zapsání ochranné známky.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Xintong Tiandi Technology vyrábí a prodává kožené peněženky a pouzdra na mobily (ano, i na Apple iPhone). Všechny výrobky nesou značku IPHONE včetně znaménka ® značícího ochrannou známku. (obr.: www.iphone.vc)

Via BBC.com

Témata článku: Apple, Kauzy, Apple iPhone, Apple iPhone 16GB, Apple iPhone 4GB, Apple iPhone 7, Apple iPhone SE, Peking, BBC

Určitě si přečtěte

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

** Úřad, který má potírat nekalou soutěž, hledal opatrně a nic nenašel ** Závěr: operátoři v minulosti měli stejné ceny, ale kartel to nebyl ** Čtyři strany opatrné úředničiny překládáme do srozumitelného jazyka

16.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 41

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 26