90 000 SIMek pro "obyvatele městské části" NENÍ TO SAMÉ, co stejný počet pro firmu a ani to není to samé pro STÁT!Jde tady především o to, že u množství SIM na jednu organizaci operátor komunikuje a fakturuje jen DO JEDNOHO MÍSTA - tedy nemusí řešit obrovská call centra, prodejny atd. Rovněž, jak už zaznělo, tak i za faktury ručí jedna organizace a operátor má jistotu, že budou vždy včas zaplaceny... Což u celé městské části po jednotlivých smlouvách fakt garantovat nelze a spíš bych si vsadil na to, že vždy bude podstatná část po splatnosti Mimochodem u operátora jsem kdysi pracoval a co se týče těch běžných "matek na mateřské" (jak píše autor v článku) tedy rezidentní segment, tak tam je vynikající platební morálka - tedy všechny faktury ve splatnosti opravdu VÝJIMKA týkající se tak okolo 10% uživatelů . Nemálo lidí to nechá klidně dojít až k pozastavení čísla a řeší to až pak Firma má mnohem větší stabilitu, platí většinou okolo data splatnosti a většinou nemá nějaké větší dluhy - POKUD se nedostane do finančních potíží, pak za sebou nechá klidně mnoho nezaplacených faktur na obrovské částky, vyhlásí likvidaci a operátor nedostane NIC - pokud skončí firma a její majetek nedosahuje (o což se postarají majitelé ) ani k úhradě dluhů, tak má prostě operátor smůlu. Vzhledem k tomu, jak rychle se dnes mění trhy, přesouvají provozy atd., tak i firma, která dnes prosperuje a je na tom dobře, tak za rok klidně může skončit - to jsme viděli mnohokrát všichni, zvlášť v období "finanční krize".Nejvyšší stabilitu pak má STÁT a jeho organizace - peníze dostávají z daní a budou je mít pořád. Stát má u nás stabilitu minimálně několik desítek let, takže smlouvu na pár let dokáže plnit, případné nedoplatky a plnění lze vymáhat i po zřizovateli organizace i pokud ta zanikne - tedy přímo po státu. Proto také státní organizace dosahují na nejlepší podmínky.Další věc o které se lidé nebaví nebo neví, je taky PROVOZ na těch telefonech a ORIGINACE, kdy někteří operátoři dokonce dávali státním organizacím linky ZCELA ZDARMA a ještě na tom vydělávali pěkné peníze!Jedná se o to, že pokud uzavřete smlouvu s organizací, úřadem atd., dá se předpokládat, že podíl hovorů z jiných sítí do ní směřujících bude značně vyšší než hovorů z ní volaných do jiných sítí. Za každou minutu a každý hovor, kdy někdo zavolá na číslo takové organizace nebo úřadu, inkasuje operátor, který mu poskytuje číslo PROPOJOVACÍ POPLATEK.A jelikož do státních organizací, úřadů atd. neustále někdo volá, ale lidé z té organizace si mezi sebou a svými rodinnými příslušníky, známými atd., volají většinou v rámci jedné sítě, kde se propojovací poplatek neplatí, tak operátorovi generují peníze prostě jen tím, že používají jeho čísla.Vím o několika velkých úřadech, kde díky tomu mají EXTRA TARIF NEJVLCHČČÍCH SNŮ a tedy NEOMEZENÉ VOLÁNÍ ZA 0 Kč - ano, opravdu NEPLATÍ VŮBEC NIC!!! A to do toho mají zahrnuté i hovory do zahraničí a podobně... Smluvně to sice nemají napsané jako "tarify za nula" Ale operátor jim vystavuje kreditové vyúčtování s cenou za minutu a z něj odečítá originaci, která jde ovšem i ve statisících do mínus (mínus jim, samozřejmě operátor neplatí), takže ve výsledku platí 0 Kč a operátor má ty statisíce z originace pro sebe... Protože ve smlouvě to není jako "tarif za 0 Kč", tak si toho nikdo nevšiml z mobilmanie a podobných serverů a jednotlivé faktury se nikde nezveřejňují.Pravdou ovšem je, že ty státní organizace, která mají neomezené volání "za stovku" ho mají často ne levné, ale naopak strašně drahé, protože tento aspekt originace nikdo z "běžných smrtelníků" nezná a nezapočítává ho.Samozřejmě chtít stejné podmínky PRO VŠECHNY nelze, protože asi těžko můžou mít všichni neomezené volání za 0 Kč