Cavern Diamond 2: neúnavný sběrač diamantů (recenze javové hry)

Posbírat diamanty v podzemních chodbách planých nástrah není jednoduchým úkolem. Se hrou Cavern Diamond 2 je to ale kvalitní zábava, kterou si můžete nahrát do svého mobilu.

Boulder Dash v novém

Ihned po krátké chvíli, strávené hraním, mi skanula po líci pomyslná nostalgická slza a z paměti se vynořily vzpomínky z mého herního mládí. Stejně jako u prvního dílu Cavern Diamond, i ve dvojce je vidět, že autoři brali svou inspiraci u stařičké herní legendy jménem Boulder Dash, která svého času kralovala nejedné sbírce her pro osmibitové počítače. Pamětníci tak již teď vědí, co mohou od této hry čekat.

Do podzemí s Edvinem nebo Dianou

Tip: přečtete si recenzi prvního dílu hry Cavern Diamond

Na začátku volíte jednoho z hrdinů, za kterého budete hrát. Na výběr je mezi chlapcem Edvinem a jeho dívkou Dianou. Oba mají stejné schopnosti, úrovně, kterými procházejí, jsou však jiné – zrcadlově obrácené.

Ihned po výběru postavy se váš vyvolený ocitá v podzemním bludišti, částečně zasypaném zeminou. Ještě štěstí, že oba hrdinové umí prorážet cestu tak, že by jim záviděl i ostravský hutní průmysl. I přesto je však třeba hlídat a rozmýšlet každý krok, podemleté kameny i diamanty mají tendenci padat a váš hrdina bohužel nemá bezpečnostní helmu. Dostane-li tedy jednu přes hlavu, na jeho místě se objeví malý hrobeček a jeden z původně tří životů je pryč.

Diamanty, diamanty, diamanty...

Podlaha také není to, co bývala, a nebezpečné jámy jsou prakticky všude, některé jsou navíc maskované prkny, které se po vašem průchodu propadnou. Vyhýbat se musíte i krvežíznivým obyvatelům podzemí, mezi které patří různí duchové a strašidla (s úrovněmi se nepřátelé mění). Zde je naopak rána kamenem po hlavě plně na místě, protože se ze zlikvidovaných nepřátel stávají další cenné diamanty.

Pozor na čas

Naštěstí po cestě můžete najít pěknou řádku bonusů a vylepšení, které vám velmi usnadní podzemní život. Jen námitkou zmiňuji antigravitaci, bomby pro prorážení cest, bonus, který bomby mění v neškodné kameny, zvýšení rychlosti pohybu, nebo změnu všech nepřátel v diamanty, teleporty a další a další. Nakonec se ještě zmíním o největším nepříteli ze všech – časovém limitu, který je mnohdy skutečně nemilosrdný. Abyste se dostali do další úrovně, musíte zavčas posbírat všechny diamanty.

Sbírat diamanty se musí i v zimě

Grafika patří k lepšímu průměru, nezpůsobí posun vaší sanice směrem dolů, ale ani nevzbudí žádné rozhořčení. Prostředí se pravidelně mění, což je velmi dobře. Statické kreslené obrázky vzbuzují svým provedením dojem, že hra je určena převážně pro děti, tomu však rozhodně neodpovídá obtížnost vyšších úrovní. Ozvučení – úvodní melodie i doprovodné zvuky jsou na velmi dobré úrovni.

Kvalitní kapesní zábava

K ovládání nemám žádných výtek, je bezproblémové a snadno se „dostane do ruky“. Pohyb postavičky můžete ovládat buďto směrovými klávesami, případně joystickem, nebo přes klávesy 2, 4, 6 a 8. Pauza se pak vyvolává klávesou * (hvězdička).

Cavern Diamond 2 navazuje na úspěšný první díl a oba dva díly berou svou předlohu ze známé legendy. Připočtěme k tomu mírně nadprůměrné zpracování a dobrou hratelnost, máme tu hru, která stojí za vyzkoušení.

Autoři: Redboss Games
Cena: 79 Kč
Zakoupit můžete zde