Češi zanevřeli na pevnou linku nejvíc ze všech Evropanů

Diskuze čtenářů k článku

Freaders  |  24. 10. 2011 16:09

A otravujou v evrope na pevnou linku ty stupidni firmy co nabizej napriklad udrzbu vysavace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aldik7  |  18. 10. 2011 12:27

ale VOIP je na vzestupu, ne? třeba telefon od UPC a jiné telefony podobající se pevným linkám, akorát to jde přes jiné kabely.... a je to levnější než volání přes mobily, akorát to teda není mobilní no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FF  |  18. 10. 2011 01:37

Doma pevny telefon vyuzivame pomerne hojne (VoIP od ha-loo) a jelikoz je i mensi provize za prichozi hovory, tak za dobu pouzivani jsme dostali zpet necelych 1 000kc:) Takze pevna rozhodne ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 10. 2011 00:51

Kdyby tu pevnou nechtěla používat matka pro obvolávání doktorů pro babičku apod. Tak už jí doma taky nemám...
Jinak jí mám od O2. A naštěstí za ní platim jen to co provoláme.
Jelikož jsem to bral v náký akci kde se nemuselo platit za to že mám pevnou jenom zapojenou 300kč měsíčně.
A ted si vždycky jednou za rok zavoláme s O2 že mě budou měnit smlouvu...
Pokaždý je to stejný... "Budeme Vám měnit smlouvu a budte tak muset platit 300kč za pevnou linku za měsíc a máte k tomu tohle a tohle." Odpověď: "Dobře. Pevnou linku rušim a o prodloužení smlouvy nebo její změnu nemám zájem!"...
Do pár minut druhý telefon a jedme dál...
Když jim dojde že u nich měsíčně necháme strašný prachy za internet a O2 TV tak mě raději tu pevnou nechaji zadarmo...
Jinak bohužel pevná linka je u nás i s cenama hovoru asi dost nevýhodná...
Stačí se podívat na článek vedle o Rakouském (nebo Německém ) tarifu za pakatel. A to bych si raději pořídil tu jejich cizí Simku než pevnou u nás...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  17. 10. 2011 23:12

Ted jde o to jak se to bere. Jestli je rec o klasicke pevne lince s prisernym uctovanim i cenami nebo se do toho pocitaji i VoIP, UPC a dalsi linky.
Ja totiz naopak nekolik pevnych linek poridil. Ovsem ne klasickych ale prave VoIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  18. 10. 2011 00:48

do statistik se počítají geografická čísla. Tedy linky včetně ISDN, VoIP i "packet cable" např. od UPC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 10. 2011 19:48

Platit v dnešní době za to, že si mohu zavolat jakýkoliv jiný než symbolický paušál bez volných minut nemá smysl, doma máme samozřejmě "pevnou" VoIP linku už od roku 2006 a z domova se volá prakticky výhradně přes tuto linku. Jen pokud se někteří poskytovatelé VoIP jako je třeba 802 rozhodnou dojit dále zákazníky po vzoru O2, tak je třeba změnit poskytovatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr007  |  17. 10. 2011 21:41

Nedávno jsem si dělal souhrn kolik jsem toho provolal přes pevnou:
Jedna "pevná": 20h a 630Kč za posledních 10 měsíců
Druhá "pevná": používám od února 2006. Objem již nevyčíslím protože mi smazali historii. Odhad je kolem 150-200 hodin. Dnes již Ha-loo má nesmyslnou sazbu na mobil a tak jsem jim udělal pápá a přešel jinam.
Třetí "pevná" (mobilní VoIP): 80 minut za 4 měsíce
Všechny "pevné" jsou samozřejmě VoIP linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo007  |  17. 10. 2011 18:58

Stejný jako na našem specifickém mobilním trhu. O2 si stále nechává platit za pevnou linku nehorázný sumy a do modernizace nevrazí ani korunu. Jak by ten internet mohl krásně frčet, kdyby všude nebyla stará dvojlinka. Takže je rozumnější platit draze za mobil, než za mobil a ještě k tomu pevnou, obzvláště, když chtějí peníze už jenom za to že máte pevnou linku zapojenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LudvaII  |  17. 10. 2011 20:05

Mám tu zatracovanou starou dvojlinku a frčí mi na ní v klidu VDSL, volání mám za stovku měsíčně a mám i IPTV. "Nemám problema". Přestaňte Čecháčkové do všeho furt rejpat a plakat si na ramenou, jak je to u nás všechno špatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 10. 2011 18:29

To se nedivím, že Němci mají pevnou. Máme tam známé a za 3.90€ mají neomezené volání na pevnou nejen po DE, ale i do sousedních zemí, takže když jim volám z ČR, volají zpět, protože to mají zadarmo. Pokud by ceny v ČR byly stejné, nikdo pevnou rušit nebude.
Já jí držím jen kvůli ADSL, jiný net tu není k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsmach  |  17. 10. 2011 19:48

k ADSL pevnou linku držet nemusíš, můžeš si vzít nahé ADSL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spisoft  |  17. 10. 2011 18:12

K čemu dneska pevnou? Všechny kontakty mám stejně v mobilu a pokud potřebuji volat levně není problém nainstalovat Sipdroid a využít služeb www.voocall.cz .
Pokud jsem na wifi (doma, práce, restaurace a pod.) aut. volám přes voip a v terénu přes operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lad  |  17. 10. 2011 18:21

Pevná je ještě pozůstatek z dob komunismu. Jen držení linky naprázdno stojí od 300 Kč a výše. To je jasný, že to jde do kytek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  17. 10. 2011 20:19

Pozůstatek z dob komunismu?! A nechceš ještě říct, že to je dědictví po strejdovi Grahamovi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  17. 10. 2011 21:59

Jojo, nemcum predevsim....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  17. 10. 2011 17:58

Tak já tu statistiku strhávám.
Pevný linky mám celkem 4, aktivně používám 3.
Hlavně cena volání 1,60 Kč na mobil asi jen těžko někdo i na mobilu dostane.
Jinak 90% volání mám zadara = příbuzní na stejném operátorovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  17. 10. 2011 23:14

Já bych řekl, že je to normální cena. Já mám mobil na svoji firmu a mám volání kamkoli za 1,25 Kč a to byla první nabídka bez nějakého "ukecávání".
No a kdybych chtěl volat víc, tak vyšší tarif je už jen neomezené volání kamkoli po ČR a to mi operátor nabízel za nějakých cca 1000 Kč bez DPH. Ale to se mi nevyplatí, protože tolik volat nepotřebuji a stačí pár set minut.
Jinak mám ještě i v kanceláři firemní pevnou, ale tu mám řešenou přes VoIP a mám ji ZDARMA (respektive měsíčně se platí jenom 1,- Kč, ale mám provize za příchozí hovory a na nich mi to udělá několik set Kč měsíčně, takže mi kredit na provolání roste). Každopádně pevnou používám v podstatě jenom na příjem hovorů kvůli tomu, že hodně lidí to má na pevnou zdarma nebo levnější a prý firma s pevnolinkovým číslem má vyšší prestiž
A volám z ní pouze hovory do zahraničí. Tam je to opravdu extrémní rozdíl! Z VoIP volám do USA za 0,30 Kč/min a mobilní operátor by mi účtoval kolem 15 Kč!
--
Takže "pevné linky" budoucnost mají, ale jenom VoIP, klasické pevné linky jsou předražené a navíc Internet má dnes doma opravdu téměř každý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xa  |  20. 10. 2011 00:06

pevná a O2 z mobilu za 0,90 :) od první minuty paušálu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fidel  |  17. 10. 2011 17:09

Je to jen otázka ceny.
Většina populace může být jen u O2 a to je oproti např. telefonům od UPC dost drahé. Takže raději používají všude mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macin  |  17. 10. 2011 16:46

Kdyby mi operator nedal k adsl "vyhodnej" balicek ,tak uz mam pevnou linku zrusenou 3x,ale staci pohrozit (posledne jsem se s operatorkou dohadoval skoro 15 minut) amate adsl s pevnou levnejc nez samostatnej net,ikdyz i tak je to predrazeny.hold nic lepsiho unas neni...snad se u nas na vesnici dockam brzy LTE:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xspy  |  18. 10. 2011 14:41

No na vesnici budeš ještě pár let rád za 3G jestli ho tam už máš .... neb já ho po 3 letech tady už mám , když se postavím k oknu a nehýbu se ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  17. 10. 2011 16:25

duvodem ruseni jsou u nas urcite vysoke ceny a ne to ze by lidi nechteli pevnou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ss  |  17. 10. 2011 16:57

Já nechci pevnou, i kdyby bylo volání 50 haléřů za minutu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  17. 10. 2011 22:17

Ono i těch 50 halířů za minutu u pevné linky by už totiž bylo nesmyslně drahých. Kdyby na ČTÚ neseděly zkorumpované kreatury jako bratr Šimonovský a železňák Štěpánek, nestálo by 50 halířů za minutu ani vnitrostátní hovorné mobil-mobil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  17. 10. 2011 16:18

Pokud se dnes lidi vraci k pevné, tak už to nebývá PSTN, ale VoIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  17. 10. 2011 16:14

Myslím že za rušení pevných linek může sám Eurotel, kterej měl uplně nesmyslný tarify a ceny, kdy platit za telefon 300 a ani si nezavolat je uplnej nesmysl. Taky sme rušili protože sme z ní nevolali a všichni máme telefon, takže to nikdo nechtěl dotovat. Holt všude jinde ve světě asi mají trošku jiný ceny než na našem ,,specificky" předraženým trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koment  |  17. 10. 2011 22:58

Kromě takových drobností, jakože Eurotel nikdy pevné linky nevlastnil, sám byl majetkem Českého Telecomu, který pevné linky v ČR provozoval, máš i pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xvasek  |  17. 10. 2011 23:00

Tak jsem tak při čtení článku zjistil, že vůbec nevím, kolik dnes "pevná" od O2 stojí. Podíval jsem se a už je mi přesně jasné, proč ji nemám. Oni tam ty ceny mají pořád stejné, LOL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor