ČTÚ chce, aby operátoři zkrátili dobu přenášení čísel

ČTÚ chce, aby operátoři zkrátili dobu přenášení čísel

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce přimět operátory, aby zkrátili dobu přenosu telefonního čísla od jednoho operátora k jinému. Za rok 2012 uživatelé přenesli zhruba 360 tisíc mobilních čísel. Od loňska platí, že přenos by neměl trvat déle než čtyři dny. Operátoři ale při přenosu uplatňují výpovědní lhůty, a tak se zákazník často k novému operátoru nedostane se svým stávajícím číslem dříve než za měsíc. Tyto praktiky však mají skončit.

ČTÚ bude usilovat o to, aby operátoři „pustili“ zákazníka s jeho telefonním číslem ke konkurenci okamžitě. Připravovaná novela zákona o elektronických komunikacích stanoví, že v případě uplatňování výpovědních lhůt budou operátorům hrozit až milionové sankce.

Zrychlení přenosu by se mělo docílit i úpravou všeobecných oprávnění pro předávání technických dat. Současná praxe ukazuje, že data o zákaznících se často posílají poštou a celý proces se tak zbytečně zdržuje. Nově bude muset opouštěný operátor předat data novému operátorovi ve stejné formě, v jaké rozesílá faktury, což už je dnes ve většině případů elektronicky.

Témata článku: Operátoři, Virtuální operátoři, ČTÚ

20 komentářů

Nejnovější komentáře

  • trojanbyms 17. 9. 2014 11:02:42
    Ja čísla neprenášam. Mám 6 SIM na kredit a všade niečo výhodné. :)
  • Nedos. 17. 9. 2014 9:04:31
    Je to děs, přítelkyně s paušálem bez úvazku si zavolala o přenosovej kod,...
  • pcwifi 17. 9. 2014 5:21:50
    "až milionové sankce" , stejna parodie jak nedavno dostalo O2 flastr...
Určitě si přečtěte

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

ČTÚ: Pozor na automatické prodlužování smluv a další operátorské triky

** Za druhé čtvrtletí 2017 eviduje ČTÚ přes 1600 stížností ** 55 procent procent z nich se týkalo účastnických smluv ** Největší zlo jsou dle zákazníků smlouvy, které operátoři prodlužují

22.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 115

Virtuálové chtěli zpoplatnit roaming, ČTÚ jim nevyhověl

Virtuálové chtěli zpoplatnit roaming, ČTÚ jim nevyhověl

** Vectone mobile, Odorik a Laudatio chtěli účtovat příplatky v roamingu ** ČTÚ shledal žádosti o příplatek za roaming jako nedůvodné ** Jde o první žádosti tuzemských virtuálů, určitě ne o poslední...

20.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 30

ČTÚ si dláždí cestu k regulaci. Podmínky pro virtuální operátory jsou pokřivené

ČTÚ si dláždí cestu k regulaci. Podmínky pro virtuální operátory jsou pokřivené

** Virtuálům u nás pšenka nekvete, ČTÚ analyzoval trh a říká proč ** Síťoví operátoři drží virtuály na uzdě, ti sotva přežívají ** V budoucnu by se to mohlo změnit vlivem regulace, ale cesta je dlouhá

17.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 54


komerční sdělení

Komerční sdělení