ČTÚ chce, aby operátoři zkrátili dobu přenášení čísel

ČTÚ chce, aby operátoři zkrátili dobu přenášení čísel

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce přimět operátory, aby zkrátili dobu přenosu telefonního čísla od jednoho operátora k jinému. Za rok 2012 uživatelé přenesli zhruba 360 tisíc mobilních čísel. Od loňska platí, že přenos by neměl trvat déle než čtyři dny. Operátoři ale při přenosu uplatňují výpovědní lhůty, a tak se zákazník často k novému operátoru nedostane se svým stávajícím číslem dříve než za měsíc. Tyto praktiky však mají skončit.

ČTÚ bude usilovat o to, aby operátoři „pustili“ zákazníka s jeho telefonním číslem ke konkurenci okamžitě. Připravovaná novela zákona o elektronických komunikacích stanoví, že v případě uplatňování výpovědních lhůt budou operátorům hrozit až milionové sankce.

Zrychlení přenosu by se mělo docílit i úpravou všeobecných oprávnění pro předávání technických dat. Současná praxe ukazuje, že data o zákaznících se často posílají poštou a celý proces se tak zbytečně zdržuje. Nově bude muset opouštěný operátor předat data novému operátorovi ve stejné formě, v jaké rozesílá faktury, což už je dnes ve většině případů elektronicky.

Témata článku: Operátoři, Virtuální operátoři, ČTÚ, Současná praxe

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

Po třech letech platí „bič na operátory“. Čtěte, v čem si spotřebitelé polepšili

** Znát svá práva se vyplatí, kdo je nezná, toho operátoři náležitě podojí ** Od nekalých praktik je mají odradit pokuty počítané z ročního obratu ** Největší změnou je právo odstoupit od smlouvy, když ji operátor změní

4.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 27