ČTÚ: Lidé si nejvíc stěžovali na Telefóniku O2

ČTÚ: Lidé si nejvíc stěžovali na Telefóniku O2

Počet stížností účastníku či uživatelů služeb elektronických komunikací, které v prvním pololetí vyřizoval Český telekomunikační úřad (ČTÚ), meziročně přibylo o 20,8 procenta. Vyplývá to z měsíční monitorovací zprávy za srpen, kterou na svém webu zveřejnil ČTÚ.

Za prvních šest měsíců letošního roku řešil ČTÚ celkem 877 stížností, z toho 133 vyhodnotil jako neodůvodněné a 89 pod úřad nespadalo. Porušení zákona o elektronických komunikacích konstatoval v 655 případech. Nejvíce stížností se týkalo vyúčtování cen za služby (268 stížností, tedy 30,6 procenta).

Ve druhém čtvrtletí si lidé méně stěžovali na problémy s přenesením čísla v mobilní síti, celkem těchto stížností ubylo v porovnání se začátkem roku o 66 procent. Od března letošního roku také začal ČTÚ sledovat počty stížností podle poskytovatelů služeb elektronických komunikací. Z prvního srovnání vyšel nejhůř operátor Telefónica O2, za druhé čtvrtletí na něj přišlo 144 stížností (tedy 36,4 procenta všech stížností). Na T-Mobile si klienti stěžovali 77krát (19,5 procenta) a na MobilKom 43krát (10,9 procenta).

Témata článku: Operátoři