ČTÚ: Postavení spotřebitelů se kvůli loňské novele ZoEK zhoršilo

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) se nedávno postavil za podnikající fyzické osoby, když konstatoval, že i živnostník může uzavřít smlouvu jako spotřebitel. Minulý pátek se členové Rady ČTÚ také pochválili za to, že opatření, které úřad podnikl na zvýšení ochrany spotřebitele v oblasti elektronických komunikací padly na úrodnou půdu, respektive je operátoři upravili ve svých smlouvách tak, jak to po nich ČTÚ požadoval. Řeč je nyní o praktikách jako jsou smluvní pokuty, automatické prodlužování smlouvy, retenční nabídky či volací jistiny, které operátoři v minulosti využívali jako nástroje k „dojení“ zákazníků (ať už tím či oním způsobem).

ČTÚ ale také konstatoval, že novelizací zákona o elektronických komunikacích (ZoEK) loni na podzim došlo ke zhoršení postavení spotřebitele. Největší problémy nyní panují v oblasti informování účastníků o jednostranných změnách smluv, automatického dokupování dat nad rámec limitu či v situaci účastníků v případě, že mobilní virtuální operátor ukončí svou činnost. Ale spěte klidně, i letos úřad plánuje komplexně analyzovat smluvní podmínky především u síťových operátorů a pokud odhalí nedostatky, přičiní se o sjednání nápravy.

Změny v podmínkách operátorů a příkoří, kterých se dopouští na svých zákaznících monitorujeme i my na MobilManii, naposled jsme například zevrubně rozebrali omezení datových služeb u T-Mobilu pro ty zákazníky, kteří mají nízký tarif.

Diskuze (5) Další článek: Kolik iPhonů je potřeba na zastavení kulky z AK-74?

Témata článku: , , , , , Smluvní podmínky, Nov, Automatické prodlužování, Minulý pátek, Postavení, Fyzické osoby, Zoe, Nízký tarif, Post, Spotřebitel, Spot, Posta