ČTÚ varuje spotřebitele. Neměl by raději zpřísnit pravidla hry?

ČTÚ varuje spotřebitele. Neměl by raději zpřísnit pravidla hry?

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) často kritizujeme, nyní ho chceme pochválit. Pochvala sice spadá do kategorie lepší pozdě, než nikdy, ale přece. Jedna z kompetencí ČTÚ je ochrana spotřebitele, tuzemský regulátor nyní začal v jejím rámci přidávat na web dokumenty, které mají zákazníkům pomáhat. A jelikož na webu ČTÚ dokumenty snadno zapadnou, chceme na ně touto cestou upozornit.

  • ČTÚ varuje zákazníky před voláním na telefonní čísla začínající číslicí 9. Dokument má úřad na webu od 5. prosince. My jsme shodou náhod o tzv. audiotexových službách psali na konci listopadu.

  • Varuje také před roamingovými službami, jelikož se mu sešlo několik stížností od zákazníků, kteří v zahraničí nechtěně prodatovali částky blížící se sto tisícům.

  • Dále tuzemský regulátor varuje před nekalými praktikami podomních, pouličních a telefonních prodejců telekomunikačních služeb.

  • A konečně nabádá zákazníky, aby se zejména před Vánoci nenechali ošálit zdánlivě výhodnými nabídkami a neupsali se ďáblu. Respektive aby si zjistili, zda vůbec jde podepsaná smlouva vypovědět a pokud ano, jakou pokutu zaplatí.

Všechna varování souvisí s problémy, které zákazníky hodně pálí. Možná by to chtělo v těchto oblastech přitvrdit pravidla hry a nesnázím zákazníků raději předcházet. Co myslíte? Měl by ČTÚ stanovit přísnější podmínky v těchto oblastech?

Témata článku: Operátoři, Hospodaření a finance, Kauzy, Spotřebitel, Spot, Nesnáze

Určitě si přečtěte

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

ÚOHS naznal, že se operátoři nedomlouvají. Zpráva budí rozpaky

** Úřad, který má potírat nekalou soutěž, hledal opatrně a nic nenašel ** Závěr: operátoři v minulosti měli stejné ceny, ale kartel to nebyl ** Čtyři strany opatrné úředničiny překládáme do srozumitelného jazyka

16.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 41