Píšeš: Komu neni rady, tomu neni pomoci. Pedal to pochopitelne nebude ovladat, ale bude to na ridici. Pokud rychlost neprizpusobi, je to jeho problem.
----A o tom to je. Vždycky je to na řidiči. Proto žádný systém sdělování informací nepomůže. Informací mají řidiči dost, ale nevnímají je, obcházejí je, porušují je, nebo nestačí reagovat na ty neočekávané, které jim pochopitelně nedá žádný systém. Řidiči moc dobře vědí, jak mají jezdit. Kdyby to nevěděli, neměli by řidičáky.Problém nehodovosti je totiž někde jinde. Ve skutečnosti je to přemíra informací a povinností, úkonů, pravidel, zákonů. Dále stav silnic, který je katastrofální a jejich technické provedení, které je často více než absurdní. Bodový systém, který řeší mediálně populární, avšak absurdní minoritu, přičemž zásadní majorita je víceméně nebodována. Protože ani bodovat nejde. A když používáte jako řešení pravidlo vytloukání klínu klínem, tak nic napravit nemůžete. To nejde. Jen je to mediálně žádoucí, protože je vidět že "něco děláte". Efektivita je sice nulová, ale snažíme se. Stojí to ranec prachů, ale k ničemu to není.Statitika říká, že řidič a chování řidiče ovlivňuje až 98 % nehod. Pokud bezpečnostní informační systém nemůže ovlivnit chování řidiče, nemůže také ovlivnit to, co se stane na silnici. Dává to smysl, nebo ti mám nakreslit schéma?
-----
Co je demagogie: Píšete: "Nebudte naivni. Nepamatujete si na zvednutou vozovku na D1 nekdy v minulem roce? Kolik aut na to doplatilo?" Jenže to jste mě demagogicky vytrhl z kontextu, protože já jsem také uvedl, že dokud to nikdo nenahlásí, tak o tom pochopitelně nikdo neví. Ani "informační systém". Proti zvednutému panelu na dálnici by tedy NEPOMOHL, protože by to sám nevěděl.
----
Tady nejde o nějaké moje nesouhlasení s Vámi. Neexistuje důvod, proč bych Vám měl podávat argumenty, že je "tráva zelená". Tak to prostě je. JE ZELENÁ. Pokud vy tvrdíte, že je modrá a cítíte se dotčený, že já píšu o zelené, nejde o nějaké nesouhlasení. Nesouhlasit mohu pouze s tím, o čem nic nevím a jen si něco myslím. Pak už lze jen potvrzovat fakta. To vy jste v pozici, kdy je musíte vyvrátit, pokud jste přesvědčený, že to nejsou fakta, ale hlouposti.
----
Každý varovný systém je jen tak spolehlivý, jak jsou lidé schopni:1) Do něj sázet aktuální data
2) Jak jsou uživatelé ochotni tyto data využívatZásadním článkem systému je tedy člověk, na vstupu i na výstupu. Jak by mohl proboha pomáhat? když nejdůležitější složkou je nedokonalý uživatel? Nic víc o tom systému nepotřebujete vědět, abyste rozumě usoudil, jestli má nějakou možnost ovlivňovat pozitivně nehodovost, nebo ne.