Diskuse: Kdy si pořídit chytrý mobil místo obyčejného

Diskuze čtenářů k článku

tippler  |  01. 11. 2004 19:14

Pořiďte si smartphone, pokud už vás nebaví diskuse typu "neznáte nějakou alternativní wapovou bránu?" nebo "jaký javový email/ICQ klient běží na mém telefonu?".
Pořiďte si smartphone, pokud si místo sledování obličejů cestujících ve vlaku raději čtete knížku nebo noviny a nebaví vás s sebou tahat ani jedno z toho.
Pořiďte si smartphone, pokud čtete texty v různých jazycích a nechce se vám s sebou tahat slovník.
...
Ano, tohle všechno vám kromě smartphone ještě lépe umožní PDA. Ale - dejte přednost smartphone, pokud vás nebaví neustále dobíjet dva přístroje a všude s sebou tahat 2 nabíječky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sova  |  01. 11. 2004 19:05

Pouzivam Palm T E a Nokii 6310i. Palm je na kontakty, ukoly, poznamky, mejly,tabulky a psani sms.Obcas hry a semtak ukazat nejaky fotky. Nedokazu si predtavit cteni knih, na tom malym displeji mi to pripada ujety, ale kazdymu podle jeho gusta.Davam prednost papiru. 6310i je sice pekne stara, ale k smrti nerad nabijim telefony a tenhle ma dobrou vydrz a modrej zub. Na druhou stranu mi vadi jeho velikost do kapsy. Kdyz si ale uvedomim jak tezky jsou novejsi telefony, byt chytrejsi, klidne si rikam,ze vydrzi dal. Mrzi mne jenom, ze neni takovy telefon outdoor, protoze jsem casto na horach a kole a mraz a pripadne nahly prechody do tepla nezazatkovanym telefonum moc nesvedci. Opoti se a chudak zakladni deska a kontaky. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  01. 11. 2004 18:32

Vyzkoušel jsem MDA, SE P800. Mnohokrát jsem měl tu čest s P900, MDA II, 6600, 3650, SX1...
Ale stejně si myslím, že nejvíc mi vyhovuje mobil + PDA... V současnosti mám N6230 a Palm Zire 72 a nemůžu si tuhle kombinaci vynachválit.
Měl jsem v poslední době cukání přejít na N6600 nebo N7610, ale prostě mi nanbídnou to co kombinace mobilu a PDA, takže měnit nebudu.
A hlavně, když potřebuju vezmu jen malý telefon a PDA nechám doma. Nemusím sebou tahat cihlu, která mnphdy obtěžuje...
Takže asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta  |  01. 11. 2004 19:22

ja to zase resim tim, ze mam p910i a jeste jeden telefon - treba k700i nebo jinej. Mam duo sim, takze neprehazuju neustale simky z jednoho dodruhyho. predmetnou kombinaci telefon + pda jsem nikdy nemel, ale nerikam, ze to nezni zajimave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovany  |  01. 11. 2004 00:28

ja si kupuju novej telefon kdyz me starej zacne nudit, takhle jsem stridal telefeny treby po mesici pac uz sem doparil gamesy a tim pro me byl foun mrtef...paxem presel na smarta......uz me taky omrzel ale nemam kam jit dal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ToShi  |  01. 11. 2004 09:27

Co třeba Eurotel Dataphone II či MDAII? Free her je na to hromada. Ale pokud ti jde především o hry, pak by to asi chtělo nějakého GameBoye.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike_y  |  31. 10. 2004 23:27

Mno naprosto logicky po telefonu serie 40 je na rade serie 60 :)
Kdyz se chcete blejsknout pred kamosi.
Kdyz nevite co s penezi.
Stavajici telefon je pro vas moc lehky.
Kdyz si chcete uzit internet v telefonu na cestach.
Kdyz to pracovni vytizeni prikazuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quido  |  31. 10. 2004 22:48

existuji porad dva tabory uzivatelu:
a/  ti, co chteji mit vzdy dve mobilni zarizeni - vetsinou mobil a PDA, obe  s moznosti synchronizace s PC a mezi sebou...
duvody:
- prakticka zaloha zakladnich dat (kalendar, adresar atp.)
- relativne vyssi vydrz baterii v kazdem z nich
- v pripade poruchy, alespon jedno vetsinou funguje
b/  ti, co chteji mit vse v jednom (vcetne fotaku)
duvody:
- jedno zarizeni a nestarat se o dalsi
- integrovane funkce a sluzby, nemuset hlidat dva zdroje dat 
- jit s dobou
Oba tabory maji svou pravdu a je to veci nazoru...problem vetsinou byva ve velikosti integrovanych zarizeni a ve spotrebe pri pozadovani vsech funkcionalit v jednom...
ICQ nemuze byt duvod....!     mnohdy to uz dnes resi aplikacemi v Jave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  31. 10. 2004 23:48

Chtel bych videt treba na Series40 tu aplikaci v Jave, ktera plnohodnotne zpristupni ICQ (a mail a tak dale...). A taky bych chtel videt ten multitasking, jak mi to ICQ hezky nenapadne bezi na pozadi a ja vedle toho mohu do outlooku, mohu telefonovat a delat dalsi veci. Samozrejme ze mohu mit "ICQ" i na Siemensu C55 v Jave. Ale je to jen takove "jakoICQ". Stejne jako je e-mail klient v telefonech jen jako.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  31. 10. 2004 20:23

A co takhle jeden velkej duvod:
ICQ
Resp. AgileMobile 3.0...
A dalsi drobne duvody (pro MDA2): Outlook? Excel? Word? InternetExplorer? AdobeAcrobatReader? GPS? WiFi? Fotak? FTP? TerminalServices? SqlServer? VNC? IRC? Skype? FTP a WWW server, ....? A to vse za podminek permanentni konektivity....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spage  |  31. 10. 2004 13:38

ja bych jedine chytrej mobil, ty blby-seniorum,malejm detem a nejakejm vymatlanejm kokotum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Driver  |  31. 10. 2004 00:39

Zajimavy, ja resim uplne jinej problem, ted mam S60 CHYTREJ MOBIL a chci normalni, nejlip 6230.
Protoze OS prinasi i radu problemu, ktery nekdy vedou az k formatu telefonu, zatim se mi to stalo 3x, ze sem musel formatovat, ale vzdycky me to strasne nasere to pak nastavovat znova. No a vydrz baterky u chytrejch mobilu je docela na nic.. moje 3650 vydrzi tak 2 dny, maximalne 3, ale to kdyz vubec nepisu nebo skoro nevolam, a to je malokdy.
Nekdy to hlasi vselijaky systemovy chyby, dokonce se mi i stalo, ze se mi sam od sebe smazal celej kalendar - veskery udaje... to samy ukoly...
Tech programu, kterejma se da tem chytrej mobil jeste vic zchytrit je sice dost, ale myslim si, ze kazdyho to casem omrzi si hrat s kravinkama a omezi se na par programu - napriklad ovladac televize, ICQ, neco na synchronizaci nebo zalohu kontaktu, prehravani filmu atd.. A zbtytek - vetsina tech programu je "jen pro zabavu" ozeli.
A nektery chytry mobily sou dost velky - 3650, 7650, 6600, SE PXX, SX1 taky neni nejmensi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackxx  |  31. 10. 2004 09:59

zrovna SEPxx0 by asi mohly být malý jen těžko, vzhledem k tomu, že vlastní dotykový displej. CHtěl bych tě vidět, jak pracuješ se dotk. diplejem velikosti 6230.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5HUD4  |  31. 10. 2004 13:27

jen male upozorneni, s vydrzi u 6230 se taky pres 3 dny tezko dostanes..... vlastni zkusenost. jinak k tematu: zlevneni MPx200 me primo donutilo si ji koupit..... za tech sest litru se to musi aspon zkusit..... uz se na ni tesim... budu ji pouzivat sice primarne na volani, ale uz to supr vyhledavani.... mnam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KLF  |  01. 11. 2004 11:29

Ja mam Siemens S55 + Sony PEG Clie UX-50. Dost dobra kombinacia, LEN: BT obcas pada pri necinnosti (aj pri cinnosti), co davam za vinu mozno slabej spolupraci BT zariadeni oboch pristrojov a na citlivost na vonkajsie rusive vplyvy. Druha chyba - a dos vazna - toto PDA ma snad najslabsiu baterku. Pripojenie na internet nevydrzi ani hodinu ! Preto SONY vyrabali aj pridavne baterky pre toto PDA. Chcem si ju zadovazit.
ALE - uvazujem o Nokii 9300. Problem len je, ze neviem, nakolko je Symbian schopny pracovat s SSH protokolom na pripajanie na servery, nakolko to HLAVNE vyuzivam aj na tomto PDA. Existuje vobec nejaky SSH protokol pre Symbian Nokie (a hlavne pre pripravovane 9300 a 9500)?
Vdaka !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denis  |  30. 10. 2004 23:51


jednoduchost Palm OS systému
spojení oblíbeného PDA s telefonem
propracovaný kalendář, adresář, úkolovník, poznámky (to vše byly funkce, které jsem na mobilu nikdy nevyužíval díky malému displeji a velké nepřehlednosti, kdo někdy držel palm s Agendusem nebo DateBk ví o čem mluvím)
práce se soubory xls, doc, pdf přímo v Treu
stabilně mail nonstop on-line
icq on-line, když mám zrovna čas
outliner (bez něj bych už žít nemohl:o)
internet off-line (ráno cestou do práce si čtu čerstvé zprávy)
Mp3 (jak na poslech, tak i zvonění)
četba elektronických knih
správa financí (jak synchronizace s MS money, tak export do xls
cesko-anglický a opačně + česko německý a opačně + česko franckouzský a opačně slovník
výbroný internetový prohlížeč Blazer
správa hesel
filmy
kvalitní hry (ale nějak mi na ně bohužel nezbývá moc času)
další drobné utilitky....... jako je fukce Trea jako USB storage mass, budíku (budí mě oblíbená Mp3), dobíjení při připojení k PC (nikdy jsem baterii nedostal pod 50%)
velká výdrž baterie (20 hodin v provozu, displej v provozu cca 4 hodiny a měl jsem 64%)
plnohodnotný qwerty klávesnice
víc už mě nic nenapadá:o)))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hightower  |  30. 10. 2004 23:11

u mě důvod je jednoznačně ve fce. Mobil s kalednářem a plánovačem mi již nestačí. Využívám denně 5-6 hodin PC a proto jsem se rozhodl pro MDA II - z fin. důvodů, později zakoupím MDA III. Takže chytrý mobil - či MDA/Smartphone z důvodů více fce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oldřich Mládek  |  30. 10. 2004 21:53

Když už není kam jít. (u běžných telefonů)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kljlkj  |  30. 10. 2004 21:25

kombinace mobil + PDA bude jeste hodne dlouho neprekonatelna. Vazne pochybuju o tom, ze si na nekterem mobilu muzu prohlizec offline verzi Wikipedie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
who cares  |  30. 10. 2004 22:05

SE P910 + 1GB MS Duo Pro + Opera.
Dá sa použiť aj P900 upgradovaná na P910.
Je to síce trochu drahé, ale dá sa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kljlkj  |  31. 10. 2004 11:36

Prohlizec TomeRaider 3 nema verzi pro Symbian, jenom verze 2. Ale ok, vypada to, ze zadny technologicky problem v tom neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snowman  |  31. 10. 2004 11:29

Plně souhlasím, když tady vidím, jak se řeší že nová Nokia bude mít stereo MP3 přehrávač a že na smartphonech můžete být dokonce na ICQ a hrabat se v tel seznamu najednou... jak úžasné :o))) S PDA nad tímhle nikdo nepřemejšlí, protože tohle všechno je samozřejmost a o dalších vymoženostech jako třeba WiFi už ani nemluvě. 
Sloučení PDA a GSM je jediná správná cesta, kdo nechce MDA či podobné, není problém nosit někde v batohu mobil se zaplým BT....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  01. 11. 2004 01:12

Naprosto souhlasim mam T630 a Tungsten T3 - proste uzasny. Oboji dohromady stoji 18000Kc, coz je o 3500Kc mene nez za P910i (coz je samozrejme uzasny smartphone). A hlavne smartphony jsou cihlicky. A kdyz nekam vecer jdu, tak Palm necham jednoduse doma a vezmu si s sebou jenom maly mobil.
btw: ukazte mi smartphone, ktery ma 400MHz processor a rozliseni 320x480.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagleeye  |  30. 10. 2004 21:22

Když si chcete na displeji opravdu užívatž tapety. Je to sice oproti ostatnímu blbost, ale věechno ostatní už tu bylo řečeno a třeba já bych bez tapety nedal ani ránu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackxx  |  31. 10. 2004 09:56

Tak to je fakt dobrej důvod pro to koupit si smartphone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steag-HamaTech | 30. 10. 2004 20:49

Skuste si na obycajnom fone pozerat net,pritom si nieco prelozit v slovniku alebo vypocitat na kalkulacke... Alebo si pri cakani u doktora na radu pozriet film a popri tom stahovat nejaky soft z netu. Asi to na klasike mozne nebude ani v najblizsej dobe. Zaujemcom na prechod odporucam pockat na T-Mobile SDA. Ma to byt najlacnejsi smartfon vobec(s bohovskym hardwarom) a udajne sa ma objavit aj v CR(neoficialna info z msmobiles.com).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quintess  |  30. 10. 2004 20:34

Tak třeba když je někdo technoid, touží po tom, mít "chytrolína". logicky chce novou věc, která ho technicky uspokojí. Tak jako já. Já už mám dávno vybraný Siemens SX1, ale... co je problémem, že na něj nemám zatím prachy (ach ti studující...).
A proč SX1?
- protože má skvělej vzhled a já mám rád stylové věci, (proto používám SL45i)
- velký displej
- MP3 přehrávač a rádio, taky foťák, ve zkratce podařilé multimédiální funkce
Všeobecně smartphone proto, že je to prolezlý technologiema a myslím si, že to bude technicky důstojný nástupce mého SL45i, který si svoje odkroutil.
P.S.: A taky proto, že 100x raději vrazím těžce našetřené peníze do techniky, než do chlastu, nebo do ženskejch, který by mi stejně daly košem, nebo by se mě právě držely, protože platím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kljlkj  |  30. 10. 2004 21:20

takovych lidi je 5 z 1000, to neni moc dobry duvod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kodlkodl  |  30. 10. 2004 23:36

Na 99% s tebou souhlasim, ale:
1) do toho chlastu vrazim pro jistotu taky dost penez. To vis, mobil ti muzou nekde ukradnout, ale kocovina ti zustane...
2) spis nez Siemensy me zaujaly Motoroly. Accompli008 byla uchvatna vecicka, jen trosku draha. Ale MPx200 za setku? to zni mooc zajimave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ender  |  31. 10. 2004 12:20

O te MPX200 jsem taky uvazoval (po snizeni ceny), jenze pak jsem par hodin procital fora a hoodne me to odradilo - se starym systemem je to dost hruza, s novym (neoficialnim, hacknutym) zase vubec nefunguje T9, baterka vydrzi sedm hodin, MMS nejedou vubec a GPRS jednou za cas, aby mel OS zdani funkcnosti, musi se nainstalovat par desitek patchu a minimalne jednou denne restartovat... To nejsou nazory jednoho cloveka, ale diskuze par desitek uzivatelu, kteri nedelaji nic jineho nez ze se snazi tu MPX200 rozchodit. A MPX220 podle prvnich recenzi je na tom podobne, obvykle doporuceni je "ruce pryc".
Ja chci telefon, ktery bude fungovat uz kdyz ho vybalim z krabice, ktery ma MP3 prehravac a daji se k nemu pripojit normalni sluchatka (s redukci - Motorola ma vlastni zapojeni, takze ti nepomuze ani redukce), ma funkcni MMS, aspon zakladni fotak. A dat 6 000 za vybehovy sunt, nebo 8 500 za SX1, ktera funguje :) mi nepripada jako zase az tak neprekonatelny rozdil...
Takze u me to zatim vyhrava SX1, zkus si precist fora na www.modaco.com a jestli te ani pak neprejde chut na Motorolu, tak hodne stesti :)
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  31. 10. 2004 07:37

nebo do ženskejch, který by mi stejně daly košem, nebo by se mě právě držely, protože platím
No nevím, já tedy radši , než telefonuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tyler Durden  |  31. 10. 2004 12:16

A ked chcem na mobile hrat hry tak na SX1 sa daju s tou divnou klavesnicou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matt  |  30. 10. 2004 20:31

Kvůli snadnějšímu přístupu na (s trochou nadsázky) plnohodnotný internet, být např. na ICQ online kdykoliv (to jde sice i v javě, ale zdaleka ne tak pohodlně)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
keff  |  30. 10. 2004 20:30

Mrknete se treba na tenhle might and magic - asi nejlepsi hra na mobil co jsem videl http://www.gameloft.com/product.php?product=50&product_name=Might+and+Magic (zkouknete i ty screenshoty z mobilniho Price of Persia nalevo :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera, miroslav.kucera  |  30. 10. 2004 20:27

A take tehdy, kdyz chce machrovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jbem.  |  30. 10. 2004 19:49

OS rulezzz.
Výhoda oproti obyč founům je hafo moc softwaru na dohrání.
Většinou lepší displeje obroti obyč founům
A hlavně lepší (vetšinou) procesory  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pit  |  30. 10. 2004 19:26

Ja chcem kupit IQmobil len koli internetovemu prehliadacu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  30. 10. 2004 19:32

nejvetsi vyhodu vidim v tom,ze pisu treba sms,chci se podivat do adresare na cislo,tak se prepnu a pak zas vratim do sms-nemusim nic ukoncovat.jsem na icq,dojde sms,tak si ji prectu a nemusim ukoncovat icq program..atd.je to proste spousta drobnosti,ktere oceni kazdy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phantome  |  30. 10. 2004 19:23

Já právě toto dilema řeším. Co si vybrat. Rozhoduji se mezi Nokii 6230 a některým chytrým telefonem Series 60. Jenže všem chytrým telefonům od Nokie něco oproti 6230 chybí a vždycky mi na nich něco vadí. N6600 a N7610 (6670) nemá mp3 přehrávač a rádio, N6260 nemá EDGE, fotí na menší rozlišení, T9 zkracuje zprávy, chybí ji vnější displej, mp3 přehrávač hraje jen mono a nevím jak je to s dostupností RS-MMC karet. A ještě ke všemu jsou všechny smartphony strašně veliky a težky, nehledě na malou výdrž baterie. Uvažoval jsem o Siemensu SX1, ale odradila mě ta klávesnice a nekompatibilita se softwarem. Proto si nejsem jistý, jestli mi tyto chyby vynahradí otevřený operační systém. Telefon používám téměř ke všemu, co umí, ale se Symbianem nemám žádné zkušenosti, a ani nevím, jak je to s dostupností volného softwaru. Co si myslíte? Má pro mě smysl chytrý telefon? Potom ale který? Nebo "hloupá" Nokia 6230?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Furat  |  30. 10. 2004 20:44

N6600 ma MP3 prehravac, kdyz si ho tedy dodatecne nainstalujes  Mam ji a musim rict, ze bych si ji znova nekoupil. Je totiz hrooooozne pomala. Takze pro zabavu, kvuli velkymu super displeji ano ale na praci NE. Chtelo by to kombinaci 6230 a 6600

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackxx  |  31. 10. 2004 09:53

Kup si P910i a máš to vyřešený. Sice to není Nokie, ale je to špička. (Tak a teď mi všichni napište takový to Nokia rulezzzz atd. už se těším).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  31. 10. 2004 21:05

Kdyby měl EDGE, kupuju ho zítra. Nemá, nekupuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2004 19:10

Dnesni "hloupe" telefony uz umi take spoustu veci, adresare maji pekne, sinchronizace s pc take funguje celkem obstojne. Hlavni vyhodu v telefonech s operacnim systemem vidim hlavne v moznostech neustale pridavat programy, ktere mohou bezet na pozadi. Tedy priblizeni telefonu k prenostnemu pocitaci. Problemem vsak je mala vydrz baterky pokud mate spusteno prave nekolik takovych programu na pozadi (tedy vlastne duvod, kvuli kteremu si kazdy kupuje chytry telefon).
Samozrejme chytre telfonony budou vzdy o trochu napred pred "hloupymi" a pokud se bude cena postupne utvaret tak jako u MPx200, tak se mame na co tesit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SSnake  |  30. 10. 2004 19:08

A ked chcete balit holky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  30. 10. 2004 19:14

Na to je taky nějakej software?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
who cares  |  30. 10. 2004 20:17

Napríklad taký ZipMan dokáže holku zbaliť, či už je v JPG, GIF alebo PNG formáte...
Otázny je však kompresný pomer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  30. 10. 2004 19:04

Prostě když chci mi mít pro sebe ten mobil čim víc zábavnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  30. 10. 2004 19:02


Když si chcete svůj telefon snadno přizpůsobit přesně k obrazu svému.
Když nechcete být omezeni softwarovou výbavou.
Když chcete držet trend ve vývoji technologií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor