Dnes je 11. 2., den linky 112. Po 11 letech ji doplní 2. systém eCall

Dnes je 11. 2., den linky 112. Po 11 letech ji doplní 2. systém eCall | zzz

Jedenáctým rokem se lidé v ohrožení života, zdraví nebo majetku mohou v České republice ze všech telefonních sítí dovolat pomoci záchranářů prostřednictvím bezplatného jednotného evropského čísla 112. Dovolat se dá z jakéhokoliv mobilního telefonu a jde to i bez SIM karty. Garantem služby je Hasičský záchranný sbor ČR.

Zajímavé je, že až do roku 1998 sloužilo telefonní číslo 112 ke zjištění informace o přesném čase. Rozhodnutím ČTÚ však bylo číslo uvolněno. Jeho výhodou je lokalizace volajícího, která zkracuje čas potřebný pro poskytnutí pomoci.

Dnes jsou telefonní centra čísla 112 ve 14 krajích, jsou navzájem hlasově a datově propojena a jsou vzájemně zastupitelná. V případě přetížení nebo výpadku v jednom kraji se hovory automaticky přesměrují na další telefonní centra tísňového volání 112 a volající tak má jistotu, že se vždy v případě nouze dovolá. Vysokou kvalitu české tísňové linky dokládá i ocenění od Asociace evropského čísla tísňového volání (EENA), které Hasičský záchranný sbor získal. Dalším cílem je úspěšná implementace systému eCall, kdy pomoc pro posádku při dopravní nehodě přivolá automaticky havarované vozidlo.

Klepněte pro větší obrázek
Základní schéma systému eCall
Klepněte pro větší obrázek
Rychlost reakce systému Více na: http://www.mobilmania.cz/ecall-nehoda-v-roce-2015-auto-si-samo-zavola-pomoc/a-1320889/default.aspx#utm_medium=selfpromo&utm_source=mobilmania&utm_campaign=copylink

Systém eCall je koncipován jako celoevropský systém automatického tísňového volání z paluby vozidel, který bude fungovat na bázi linky 112. Mezi jeho přínosy patří snazší a rychlejší identifikace místa dopravní nehody, včasné základní technické informace o nehodě a možnost zamezení vážných zdravotních následků zraněných účastníků nehody způsobených pozdní lékařskou pomocí. Operátor tísňové linky získá údaje pro zahájení záchranné akce za 14 až 17 sekund od vzniku nehody.

eCall prošel pilotním ověřením v rámci projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot), které probíhalo do 31. prosince 2013. Na našem území a ve vybraných zemích EU flotila testovacích vozidel projektu simulovala dopravní nehody pro ověření bezchybného přenosu dat o nehodě a hlasového spojení na linku 112. Zavedení služby do ostrého provozu se plánuje nejpozději od ledna 2015.

Diskuze (2) Další článek: Vědci vyvíjejí nový identifikační systém podle zápachu člověka

Témata článku: Bezpečnost, ČTÚ, Let, Čas potřebný, Systém, Tísňové volání, Link, Den, Flotila, Rychlost reakce

Určitě si přečtěte