Dnes se zrodil nový operátor: Telefónica O2 Czech Republic

Dlouho se o tom šuškalo, dnes se společnosti Český Telecom a Eurotel sloučily a zápisem v obchodním rejstříku vznikla Telefónica O2 Czech Republic. Prodejny a názvy produktů se zatím nemění, ale po prázdninách se dá všechno do pohybu a povalí se na nás bublinky kyslíku a modré plakáty O2.

Spojeni nadobro

Telefónica to stíhá na chlup přesně. Když jsme v březnu psali o možném sloučení Českého Telecomu a Eurotelu v jednu společnost, mluvilo se o termínu „polovina roku 2006“. Dnes je první červencový den a v obchodním rejstříku je zapsaná nová firma s názvem Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Je to v Česku první tzv. integrovaný operátor, tj. poskytuje služby jak v oblasti pevných linek, tak mezi mobilními sítěmi.

Klepněte pro větší obrázek 

V obchodním rejstříku jsou k dnešku zapsány tři hlavní změny:

  • převzetí společnosti Eurotel jejím jediným společníkem, společností Český Telecom (společnost Eurotel Praha je z obchodního rejstříku vymazána a zaniká bez likvidace)
  • změna v obsazení statutárního a dozorčího orgánu společnosti Český Telecom tak, jak byla schválena Valnou hromadou dne 27. dubna
  • změna názvu firmy společnosti Český Telecom, a.s., na Telefónica O2 Czech Republic, a.s.

V březnu Jaime Smith, tehdy generální ředitel Českého Telecomu, dnes už celé spojené firmy, prohlásil: „Je mi ctí, že se mohu účastnit procesu spojování sil Eurotelu a Českého Telecomu, a tudíž vytváření telekomunikační společnosti budoucnosti. Tato nová společnost bude stejně jako její předchůdci díky nejnovějším technologiím a službám pro zákazníky poskytovat výjimečné inovativní produkty. Společně vybudujeme nejprogresivnější telekomunikační společnost!“

Klepněte pro větší obrázek

Dnes k tomu říká: „Integrací Českého Telecomu a Eurotelu vzniká jedinečná společnost Telefónica O2 Czech Republic vystavěná na konvergenci fixních a mobilních služeb. Otevírají se před námi možnosti využít nejlepších zkušeností společnosti O2 a síly skupiny Telefónica a společně poskytovat lepší služby nejen našim zákazníkům, ale také zaměstnancům a akcionářům.“

Proč zrovna O2?

V loňském roce se skupina operátora O2 stala „obětí“ rychle rostoucí španělské Telefóniky, která dosud působila hlavně mimo Evropu. Samozřejmě si ale na lukrativní trhy dělala zálusk, a tak nejprve koupila náš Telecom spolu s Eurotelem a rozhodla se také koupit všechny evropské pobočky britského operátora. Jeho vlastníci si ho ale cenili zhruba na 18 miliard liber, což byl téměř desetinásobek ceny, kterou musela Telefónica zaplatit našemu státu za Telecom. Dobrá finanční situace španělské společnosti tento obchod ale umožnila, a tak bylo vše v loňském listopadu zpečetěno. O2 má navíc při 30 milionech zákazníků roční obrat kolem sedmi miliard liber, a tak se Telefónice investice jistě vyplatila.

Uznejme, že Eurotel se dostal v oblasti mobilních dat z našich operátorů nejdál. Naštěstí se nemusíme bát, že by snad příchod O2 tento poměrně rychlý vývoj přibrzdil, alespoň podle toho, co předvádí v zahraničí. Netají se tím, že se považuje za největšího inovátora, a za cíl si klade zpřístupnit zákazníkům vždy ty nejnovější technologie. Ty testuje na ostrově Isle of Man, kde například koncem roku 2001 spustil první evropskou síť třetí generace.

Nová společnost bude používat značku O2 pro všechny zákaznické segmenty spolu se značkou Telefónica ve veškeré externí komunikaci. Staré obchodní značky bude nová společnost nadále a po blíže nespecifikovanou dobu používat pro pojmenování a identifikaci produktů, reklamní účely a podobně. Z důvěryhodných zdrojů víme, že k plošnému přejmenování prodejen a nejspíš i názvů produktů dojde v září tohoto roku.

Zbožně prosím

Když se měnil Oskar na Vodafone, zažila trošku pobláznění snad jen Praha, nic zvláštního se ovšem nedělo. Bez razance, pozvolný přerod. Snad se od O2 brzy dočkáme nových mobilů ze zahraničí, zmiňovaný Vodafone začíná české uživatele seznamovat se svými telefony live!, které jsou speciálně upraveny a jinde je nekoupíte, díky němu se k nám dostane značka Sharp a chystají se mobily řady Simply s jednoduchým ovládáním.

Klepněte pro větší obrázek

Takže něco podobného a rychleji zažijeme s O2? Kéž by došlo k oživení scény českých operátorů! Asi je to malichernost, ale osobně se těším i na reklamní kampaň; podle zkušeností ze zahraničí a z veletrhů víme, že si O2 umí vytvořit sympatickou image. Jen záleží, zda si nebude chtít Telefónica vytvořit kampaň a budovat povědomí o značce ve zcela novém, nevyzkoušeném stylu.

Tip: Podívejte se, jak to vypadalo na stánku operátora O2 na výstavě CeBIT 2006, s největší pravděpodobností se podobné image dočkáme u nás.

Diskuze (78) Další článek: Slevy u Vodafonu + čtyři nové mobily včetně prvního Sharpu

Témata článku: , , , , Nov, Rychlý vývoj, Eurotel Praha, Telefonica, Roční obrat, Reklamní účel, Změna názvu, Isle of Man, Pobláznění, Nový operátor, Likvidace, Operátor, Nejlepší zkušenost, Republic, Nová firma, Czech republic