Do virtuálního světa nejčastěji vstupují Američané. Číňani nechtějí platit za obsah

Do virtuálního světa nejčastěji vstupují Američané. Číňani nechtějí platit za obsah

Analytická společnost Canalys vydala statistiky prodeje headsetů pro virtuální realitu (VR) za první kalendářní čtvrtletí letošního roku. Pořadí tentokrát není sestaveno podle výrobců, ale podle zemí, kde lidé VR nejčastěji používají. Příliš nepřekvapí, že do virtuálního světa nejčastěji vstupují uživatelé ve Spojených státech.

Klepněte pro větší obrázek

Právě v angličtině je zatím nejvíc obsahu pro VR, jenž je pro častější využívání brýlí klíčový. Spojené státy představovaly podle Canalysu 40 % z celého trhu s virtuální realitou. Nejvíce uživatelů (až 60 %) si zakoupilo headset Sony Playstation VR. Druhé skončilo Japonsko, kde „domácí“ brýle od Sony bodovaly ještě výrazněji (až 90 %).

Čína se s 11 % trhu s virtuální realitou propadla na třetí místo za Japonsko. V nejlidnatější zemi se nejlépe dařilo headsetu HTC Vive, kterého se v uvedeném období prodalo 15 tisíc kusů. Pokles zájmu o VR v Číně souvisí podle analytiků s neochotou Číňanů platit za jakýkoli obsah, tedy i ten pro virtuální realitu. Na druhou stranu je Čína jednou z prvních zemí, která představila na národní úrovni svůj plán pro využití virtuální reality ve školním vzdělávacím systému.

Témata článku: HTC, Sony, Virtuální realita, VR brýle, Statistika, VR, Canalys, Analýza, Třetí místo, Vstup, Spojené státy, Analytická společnost, Obsah

Určitě si přečtěte

Android v říjnu 2017: přikutálela se sušenka

Android v říjnu 2017: přikutálela se sušenka

9.  10.  2017 | Láska Jan | 2

Xiaomi Mi Mix 2 v redakci: Ve všech směrech lepší, jen už ne tak výjimečný

Xiaomi Mi Mix 2 v redakci: Ve všech směrech lepší, jen už ne tak výjimečný

** První Mi Mix byl úchvatný, Mi Mix 2 je lepší, ale už nešokuje ** Technologické pokusy jsou zapomenuté, vše funguje na jedničku ** V Česku bude s požehnáním Xiaomi, cenu však zatím neznáme

20.  9.  2017 | Kůžel Filip | 49


komerční sdělení

Komerční sdělení