eCall: i vaše nové auto si od roku 2015 zavolá pomoc k nehodě

eCall: i vaše nové auto si od roku 2015 zavolá pomoc k nehodě

Od roku 2015 bude ve všech nových typech vozidel určených pro EU povinný systém eCall, automatický hlásič dopravních nehod. Na základě aktivace airbagů systém automaticky záchranným složkám odešle informaci, že se stala nehoda, ale také polohu, typ vozidla a další informace. Pod patronací Ministerstva dopravy ČR a za spolupráce Fakulty dopravní ČVUT, společnosti Škoda Auto, společnosti Telefónica Czech Republic a Hasičského záchranného sboru se dne 18.9.2013 v Praze v prostorách Státní zkušebny zemědělských, potravinářských a lesnických zdrojů uskutečnil první reálný crashtest.

Klepněte pro větší obrázek 
První reálný crashtest konaný v Praze 18.9.2013 (obr: Telefónica Czech Republic)

Hlavním cílem systému eCall je co nejrychlejší zajištění pomoci v případě dopravní nehody. "Reakce záchranných složek se díky instalované palubní jednotce uvnitř automobilu zkracuje z původní minuty v průměru na dvacet vteřin. Data o nehodě získáváme automaticky, již v průběhu hovoru je odesíláme na tísňovou linku 112. Tato data pomáhají operátorovi vyhodnotit speciální aplikace. K vozidlovému systému je navíc připojena handsfree sada a posádka vozidla může komunikovat s operátorem tísňové linky," říká David Potužák, Senior project manager projektu eCall ze společnosti Telefónica.

U vážných nehod se může stát, že v blízkosti není žádný svědek, který by mohl pomoc zavolat. Ne vždy je také volající schopen rychle a dobře identifikovat místo nehody - eCall automaticky posílá přesnou polohu na základě GPS. Kontaktované záchranné složky současně dostávají informaci o přesném modelu havarovaného vozidla i další údaje - například počet obsazených míst. Mohou se tak předem připravit na provedení zásahu v místě nehody. Systém eCall taktéž umožní předat údaje o nehodě do systému dopravních informací, aby bylo možné zajistit přesměrování provozu z daného místa na objízdné trasy.

Více o systému eCall můžete zjistit zde.

Diskuze (71) Další článek: Špičkové Oppo N1: Otoč foťákem, pohlaď po zádech

Témata článku: Operátoři, Technologie, Bezpečnost, eCall, Dopravní nehoda, Rok, Nové auto, Auto, Pomoc


Určitě si přečtěte

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

** Překvapivě schopný mix parametrů s rozumnou cenovkou ** Slabší výkon kompenzuje HD rozlišením a dostatkem paměti ** Přítomná trojice slotů na karty a infraport se nevidí často

Martin Herodek | 11

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

** Špička portfolia Huawei nepřipouští žádné kompromisy ** Má atraktivní, zapamatovatelný design a spoustu výkonu ** Hlavním lákadlem je unikátní fotoaparát Leica se třemi objektivy

Jan Láska | 70

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

** Výrazně vyšší výkon ve srovnání s předchůdcem ** Čistý Android není pro každého, má ale svoje kouzlo ** Moderní pojetí klasiky bez zbytečných módních výstřelků

Martin Herodek | 14