Ekonom.cz: Zákazníci prohrají drtivou většinu sporů s operátory

Týdeník Ekonom se ve svém pondělním článku zaměřil na spory operátorů se svými klienty, přesněji řečeno na statistiku výsledků těchto sporů. A čísla jsou to opravdu zajímavá. Stížnosti tohoto typu řeší Český telekomunikační úřad, v drtivé většině případů se týkají vyúčtování za poskytnuté služby a v roce 2008 jich bylo 78 032. Na každý pracovní den tak připadlo průměrně 308 stížností. Mluvčí ČTÚ Dana Makrlíková pro Ekonom řekla: „Z celkového počtu rozhodovaných účastnických sporů připadá 98,4 procent sporů na stížnosti podané operátorem a tyto spory byly v 93 procentech případů rozhodnuty ve prospěch telekomunikačního operátora“. Je tedy vidět, že si stěžují hlavně operátoři na své zákazníky a ČTÚ téměř vždy stojí na straně firmy. Když už stížnost podá zákazník na svého operátora (a v minulém roce se tak stalo 465krát), je úspěšný ve dvou z pěti případů.

Jak se dále dočteme v článku Radana Dolejše, v devadesátých letech pocházela většina stížností k ČTÚ od konzumentů mobilních služeb, postupně se však situace začala obracet a dnes jako stěžovatelé zcela jasně dominují operátoři.

Zdroj: Ekonom.cz

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Operátor, Zákazníci