Ericsson, Volvo a AT&T: další partnerství pro chytré automobily

Ericsson, Volvo a AT&T: další partnerství pro chytré automobily

Kromě zakřivování displejů a expanze na těle nositelných elektronických hraček ukázal letošní veletrh CES další významný trend – vstup mobilní elektroniky do aut, jejich napojení online a provázání se smartphony. Když se nad tím zpětně zamyslíme, tak je vlastně s podivem, že to automobilky a výrobci elektroniky nezkusili dohromady už dřív.

Klepněte pro větší obrázek

Na veletrhu bylo ohlášeno hned několik aliancí: BMW spolupracuje se Samsungem, Huawei s Mercedesem, Google založil spolu s Audi, Hondou, Hyundai a koncernem General Motors vlastní alianci, jejíž řešení budou stavět na Androidu a hardwaru Nvidia. Partnerství ohlásil také švédský Ericsson. Dohodl se s americkým operátorem AT&T na spolupráci v zavádění externích zařízení a aplikací do automobilů, které jsou podporovány platformou Ericsson Connected Vehicle Cloud. Účelem takového cloudu v autě je propojit vozidlo s periferiemi a aplikacemi.

Klepněte pro větší obrázek
Schéma cloudového systému pro vozidla od Ericssonu

Řidič i další pasažéři mají v rámci řešení Ericssonu už nyní přístup k aplikacím z obrazovky na palubní desce vozidla. Systém pomůže odhalit poruchy na vozidle, postará se o automatické objednávání na servisní prohlídky. Do budoucna chce Ericsson s AT&T nabízet připojení na vlastní Wi-Fi síť, informační a zábavné služby. Do auta se například díky propojení s jinými databázemi dostanou vždy aktuální informace o dopravě.

Implementaci cloudu ukázal Ericsson na veletrhu CES spolu s automobilkou Volvo. Firmy představily inovované řešení Volvo Sensus Connected. Interaktivní palubní systém je připojen na cloud, obsahuje navigaci, zábavné funkce a zatím unikátní funkci Park & Pay. Systém rozpozná, kdy chcete s autem zaparkovat, najde volné místo, sám zaparkuje a ještě na obrazovce umožní přímo ve vozidle zaplatit poplatek za parkování. Vozidlo umožňuje přístup k některým internetovým službám a dokonce jej můžete dálkově nastartovat ze svého smartphonu.

Témata článku: Ericsson, Ericsson, Technologie, CES, Chytré auto, Auto, Volvo, Partner, Pasažéři, Švédský ericsson

Určitě si přečtěte

Fotosouboj generací: Nokia 8 vs. Nokia Lumia 1020. Která fotí lépe?

Fotosouboj generací: Nokia 8 vs. Nokia Lumia 1020. Která fotí lépe?

** Nová Nokia opět navazuje spolupráci s výrobcem fotooptiky Zeiss ** Noklia 8 vsadila na dvojici 13 Mpx snímačů ** Stejné rozlišení má i čelní kamerka

21.  11.  2017 | Měchura Milan | 19

Slo-mo v mobilu? Tisíc snímků za sekundu je jen začátek, čekají nás fantastické věci

Slo-mo v mobilu? Tisíc snímků za sekundu je jen začátek, čekají nás fantastické věci

** Zpomalený záběr je funkce, která naráží na hranice hardwaru. ** Současný top mobil umí 960 fps, ale jen na 0,2 sekundy. Proč? ** Profi technologie jsou o světelné roky dál. Zmíníme ty nejzajímavější.

12.  11.  2017 | Holčík Tomáš, Kůžel Filip | 11