DOTAZ:
Dobrý deň,
v reklame od spoločnosti Eurotel znie informácia, že po 3. minúte v čase od 7.11.2005 do 31.12.2005 všetci volajú zadarmo. Ale ako vždy, z Eurotela je potrebné dolovať informácie a dnes som sa dozvedel, že to platí len v čase od 19. do 7. hod. v pracovné dni a celý deň počas víkendu. Ale pozor, neplatí to pre všetkých. Len pre zákazníkov, ktorí si aktivovali nové tarify zverejnené od 1.2.2005. Takže my, zákazníci zo staršími tarifmi máme smolu, ale v reklame sa o tom ani necekne ...
ODPOVĚĎ:
Pokud společnost Eurotel v reklamě nespecifikuje podmínky uvedené nabídky, pak toto jednání lze klasifikovat jako klamání spotřebitele ve smyslu § 8 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, s čímž se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která dozoruje dodržování zákona o ochraně spotřebitele a vyjádří se k tomu. I podle obchodního zákoníku byste měl případně možnost se soudně domáhat ochrany proti nekalosoutěžnímu jednání.