Eurotel spustí CDMA zřejmě druhého srpna

Diskuze čtenářů k článku

ja  |  28. 07. 2004 08:02
MAX  |  26. 07. 2004 19:15

Nevim co mate vsichni s tim EDGE?? Je to moc hezky, ale je to porad postaveno na sitich 2. generace... tudiz na h.... a myslite ze vsichni budete vyuzivat  kodovaci schema CS-9?? Leda hovno.. zavislost na intenzite signalu je jeste vetsi nez u CDMA... CDMA je trosku jiny kaficko, podobna technologie se pouziva i pro komunikaci ve vesmiru, kdy uroven efektivniho signalu (jestli se to tak da rict) je zpravidla pod hranici SUMU!!! Jeste aby ne kdyz intenzita signalu klesa s 3 mocninou vzdalenosti...  Nechte T-mobil v klidu umrit... alespon v oblasti datovych sluzeb)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  26. 07. 2004 20:01

Co máme s EDGE? Mno umí docela slušné rychlosti ve srovnání s "obyčejným" GPRS. A že je postaven na sítích 2. generace? A koho to zajímá, ADSL taky jede přes telefonní dvoulinku.

"Nechte T-mobil v klidu umrit... alespon v oblasti datovych sluzeb"

Ne, nenecháme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAX  |  27. 07. 2004 00:06

Ale nic, jen ze to nema perspektivu... EDGE je asi vrcholem siti druhe generace, dal uz asi nic nebude.. nevim proc se zamyslet nad tim jestli T-mobil spusti to 'suprove' EDGE kdyz tu bude trosku jine kafco od Eurotelu) Nevim jestli jsi mel tu cest zkusit ten T-mobilacky data unlimited?? Ja jo i pres dobry signal (cca  -56dbm) to bezduvodne pada i v noci.. pochybuji ze kolem pulnoci je sit tak vytizena ze by na me nezbyl ani jeden timeslot?? S Eurotelem za ty same penize ( i bez kodovacich schemat CS-3 a CS-4) to mam rychlejsi a spadlo mi to 2krat za mesic  Ale EDGE uz budou mit u T-mobilu samozrejme v nejlepsim poradku... bude preci od NOKIE!!!  ADSL je fajn... ale to same co EDGE.. vic nic nebude( A s cenovou politikou Ceskeho telekomu nevim nevim...


P.S.:Hezky plat T-mobilu ucty za telefon, bud spokojeny s jeho sluzbami a pockej si na EDGE od Nokie A za body co nasbiras za faktury si kup take barevnou Nokii a vyraz na diskoteku sbalit nejaky 13-ky s paragrafem mezi nohama


my ostatni si budeme vychutnavat CDMA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  27. 07. 2004 00:27

Jo Data Unlimited jse m nedávno zkoušel. Data Nonstop je opravdu spolehlivější, to je pravda (ikdyž jak kde...).

"Hezky plat T-mobilu ucty za telefon, bud spokojeny s jeho sluzbami,,,,"

Jelikož mám Data Nonstop, tak asi těžko můžu platit T-Moiblu, že...

PS: Zkus se taky zamyslet (místo těch trapných poznámek), než něco napíšeš. Víš kolik by stál Data Nonstop, kdyby nepřišel T-Mobile se svým Data Unlimited? Říká ti něco slovo konkurence? Myslíš, že když bude mít rychlý mobilní jenom ET, tak půjde s cenou dolů jenom pro tvoje modré oči?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAX  |  27. 07. 2004 12:15

Ted vazne.. za vcerejsek se OMLOUVAM, byl jsem trochu mimo a ty poznamky jsem si mel skutecne nechet pro sebe Myslel jsem ze jsi velky zastance T-mobilu..  Zase tolik jsem proti nemu nebyl ale po tom co nabizi ten data unlimited se mi zda ze je to od nej kapku drzost.. vypadky site svadeji na moje udajne nefunkcni Bluetooth,na muj software... atd, je divny ze v tu dobu vetsinou nefunguje ani wap,takze patrne i na muj telefon a software telefonu .... neuneji priznat chybu a ta sit na tem mobilni internet neni se mi zda uplne pripravena, potrebovali rychle konkurovat Eurotelu... ale rozhodne nekonkuruji kvalitou


Konkurence je fakt super vec, je otazka jestli by byl ten mobilni internet s cenou tam kde je, kdyby nebyl T-mobil... asi ne  Ovsem to nic nemeni na tom ze zustanu u Eurotelu, T-mobil mi nedava vyhodu ceny ani kvality. Ty pujdes za horsi kvalitou za stejnou cenu?? P.S.:Modre oci fakt mam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAX  |  26. 07. 2004 18:36

Je hezky ze T-mobil zareaguje s EDGE... ovsem vsichni vime ze sit T-mobilu nesaha te Eurotelacke ani po kotniky. Mel jsem tu cest vyzkouset ten jejich data unlimited...  promluvit si z datovymi specialisty.. vedi pekne hovno a pokousi se z cloveka udelat vola i kdyz o tom vi kapku vic nez oni)  T-mobil je sit buziku s kvalitou OSKARA a cenou EUROTELU... nechci s nimi mit uz nikdy nic spolecneho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherlock  |  25. 07. 2004 13:13

Vsichni pritomni by jsi meli uvedomit, ze CDMA nikdy nemuze byt konkurenci ADSL.



  1. Mozna rychlost ADSL je nekolikanasobne vyssi nez CDMA 450 ci 2000

  2. Co je dulezitejsi - "odezva", u ADSL se pohybuje radove v jednotkach milisekund, ale u CDMA jsou to stovky milisekund, z toho vyplyva, ze u CDMA tak i u GPRS nonstop apod. je moznost hrat sitove hry nulova, nebot tyto vyzaduji prave odezvy mezi hraci do 10ms . Hracum nezbyva nic jineho nez si poridit ADSL, internet po kabelu nebo wifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  25. 07. 2004 19:54

1. Možná rychlost snad může být mnohem vyšší reálná rychlost u nás je však do 512Kbit.

2. Kde jsi vzal, že ADSL ma ping v jednotkách milisekund? ADSL ma ping minimalně v jednotkách desítek ms. Pro strategie jsou dostatečné i pingy v řádech stovek ms, tam je spíš důležitější minimální ztráta paketů a rozptyl pingu. Pro 3D hry je dobrý ping v řádech desítek ms. Takže si mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roba  |  26. 07. 2004 13:06

Většina online her je hratelná do 150, možná i 200 ms pingu. Pravidelně hraju UT na amerických serverech s pingem 150-200 a je to poho... horsi je ztratovost, jakykoliv procento ztratovosti a jde to do kopru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherlock  |  25. 07. 2004 13:12

Vsichni pritomni by jsi meli uvedomit, ze CDMA nikdy nemuze byt konkurenci ADSL.



  1. Mozna rychlost ADSL je nekolikanasobne vyssi nez CDMA 450 ci 2000

  2. Co je dulezitejsi - "odezva", u ADSL se pohybuje radove v jednotkach milisekund, ale u CDMA jsou to stovky milisekund, z toho vyplyva, ze u CDMA tak i u GPRS nonstop apod. je moznost hrat sitove hry nulova, nebot tyto vyzaduji prave odezvy mezi hraci do 10ms . Hracum nezbyva nic jineho nez si poridit ADSL, internet po kabelu nebo wifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  25. 07. 2004 13:29

"Vsichni pritomni by jsi meli uvedomit, ze CDMA nikdy nemuze byt konkurenci ADSL."

Ale může, jinak by Telecom Valeskiho asi neovolával....

"...je moznost hrat sitove hry nulova, nebot tyto vyzaduji prave odezvy mezi hraci do 10ms . Hracum nezbyva nic jineho nez si poridit ADSL, internet po kabelu nebo wifi."

Do 10 ms?? A to si vzal kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z.moravi  |  25. 07. 2004 00:21

Celkem by mně zajímal jaká bude odezva signálu, jestli se semtam bude moc zahrát nějaká pořádná 3D akce. Jak to případně bude s veřejnými IP adresami. a jestli bude nějaká min rychlost??

Tohle by mně fakt zajímalo jestli to někde víte moc děkuji za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  24. 07. 2004 14:17

 eurotel je prostě špička!!!!!  oskar s t debilem mužou zase jenom čumět a stěžovat si,jako všechny alternativní vši.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
robert  |  24. 07. 2004 15:48

no možná bych k tvé přezdívce doplnil T

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vough  |  23. 07. 2004 15:37

V červencovém Telekomunikačním věstníku (7-2004) vyšla, a tedy nabyla platnosti, GL-45/R/2004 "k provozování širokopásmových digitálních vysílacích rádiových zařízení pozemní pohyblivé služby, která jsou součástí uživatelských terminálů rádiových sítí v kmitočtových pásmech 410 - 430 MHz, 450 - 470 MHz a 870 - 876 MHz / 915 - 921 MHz"
Dokument je (v PDF) k mání na stránkách ČTÚ.

Ačkoli obmyslná generální licence zdánlivě zahrnuje celkem 46 MHz párovaného spektra, za předzvěst rozkvětu rychlých mobilních datových služeb ji může považovat jen snílek neuvyklý úřednímu pokrytectví.

Ve skutečnosti ČTÚ většinu pásma zašantročil pro analogová chrchlátka nebo věčný zkušební provoz TETRA. Je s podivem, že to nevadi ministerstvu pfinancí, protože místo desítek a stovek milionů za carrier grade licence tak stát dostává pár tisíc za jednotlivá pidipovolení. Ale asi je jim to jedno — vozí se v Grippenu s majáčkem po dálnici do Ostravy.

Ve stejném věstníku je i příloha k plánu využití kmitočtového spektra, ve které čeští orgáni na základě dezinterpretací zprávy zájmové organizace evropských orgánů (regulačních) CEPT — která je pochopitelně z hlediska českého i komunitárního práva irelevantní — pro širokopásmové technologie moudře určují pouze něco málo přes 3 MHz spektra uvnitř současného přídělu Eurotelu. Konkrétně 451.875 — 455.54 MHz.

Pokud vám to nepřípadá jako násobek 1.25 MHz, nemýlíte se!!!

Čeští regulovčíci totiž evidentně nemají dosti na tom, že se díky jejich zhoubnému působení místní fixní broadband trh příliš neliší od Ghany. Na základě vlastního zkoumání úředním rozumem nebo vyššího zadání patrně usoudili, že by vypadalo hloupě, kdyby to u wireless datových služeb dopadlo jinak.

Jelikož dle bodu 2 GL pracují termínály na kmitočtech přidělených provozovateli základnových stanic individuálním povolením a takové povolení nelze pro frekvence jiné než shora uvedené pro pro nesoulad s plánem využití kmitočtového spektra vydat, podařil se ČTÚ husarský kousek — ačkoli je v rámci 450 MHz licence k mání nějakých 4,5 MHz spektra, fakticky byla licence zkriplována téměř na polovinu a pro CDMA ČTÚ v praxi dosáhl dramatického snížení kapacity a povolil využít jen 2.5 MHz (dva CDMA2000 carriery).

Konspirativní teorie nikoli překvapivě praví, že pokud by se současný držitel dovtípil, že má uměle zablokované frekvence vrátit, náhle by se ukázalo, že žvásty CEPT/ECC se vlastně dají interpretovat i tak, že by se místo pro další CDMA carrier vlastně našlo.

Ještě je tu 870 MHz, ale ČTÚ naneštěstí ani zde nenechává nic náhodě:

... Pro neveřejné telekomunikační sítě používající širokopásmové digitální technologie uvedené v Rozhodnutí CEPT/ECC/DEC/(04)06) jsou určeny úseky 872 – 875,8 / 917 – 920,8 MHz. Vzhledem ke sdílení pásma s necivilními aplikacemi je provoz těchto sítí možný pouze na geograficky vymezeném území a za dodržení stanovených podmínek. Geograficky vymezené území stanoví Úřad na základě žádosti o individuální povolení a po úspěšném provedení koordinace s MO a ostatními uživateli. Pro provoz takových sítí jsou podmínky Rozhodnutí CEPT/ECC/DEC/(04)06 závazná s tím, že Úřad je oprávněn nařídit zkušební provoz sítě a podmínky upřesnit....


Přeloženo z úřední novořeči: "Pokud byste měli tu drzost jako Sferia v Polsku nasadit CDMA2000 v 870 MHz pásmu, budeme vás geografickým vymezováním, koordinací s principiálně nekoordinujícím Ministerstvem války, zkušebním provozem, upřesňováním upřesněných a stanovováním stanovených podmínek buzerovat tak dlouho, dokud si nenajdete rozumnější zábavu."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cdma_faq  |  23. 07. 2004 16:04

CTRL+C a CTRL+V zvládáš bravurně....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arfi  |  23. 07. 2004 23:29

a nejsou v tom pásmu spíš benga než armáda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MKX  |  23. 07. 2004 13:28

Jaká má být rychlost toho připojení píše se tu něco kolem 128kb/s - 256kb/s  nemělo by to být náhodou 2,4Mb/s podle údajů z modemu?  


Data Speed

   Download: Max 2.4Mbps
   Upload: Max 153.6Kbps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cdma_faq  |  23. 07. 2004 13:40

Teoretická rychlost je skutečně 2,44mbps, ale:


1. Ovladač modemu omezuje rychlost na 900kbps


2. Strašně záleží na kvalitě signálu, v rozmezí pár metrů může být rychlost od 200-600kpbs


3. Záleží jestli použiješ tu anténu co je na ternimálu nebo přidáš nějakou "prutovku" či "jaginu"


4. Pokud budeš s terminálem v pohybu rychlost půjde rapidně dolů


5. Je možné, že to bude Eurotel limitovat na nějakých 256-512kbps


6. Těch 2,44mbps je teoretické maximum pro celou BTS (záleží i na rychlosti mikrovlny, kterou je ta BTS připojena, jetsli to je mikrovlna jen pro CDMA apod...) a taky záleží na připojeném počtu uživatelů. Je to taková neomezená agregace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  26. 07. 2004 08:44

Je vidět že o tom víš hodně. Ale dotaz:


1. Rychlost je mi jedno, i 128Kb/s by stačilo, ale jaký ping? Vejde se do 200ms?


2. Jaké externí antény? Lze klasickou anténu nebo bude muset být speciální?


3. Myslíš tedy, že ET nebude provádět žádnou agregaci napevno? Že tedy bude pásmo a pokud se zahltí současně připojenými uživateli, sníží se rychlost sama?


4. Antény CDMA - vysílače ET jsou nejspíše sektorové? Mohou být i např. všesměrové (asi ne)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kovacic  |  28. 07. 2004 08:49

1. S nejvetsi pravdepodobnosti bude ping > 200 ms.


2. Externi prutovka bude soucasti baliku. Jinak je to tvuj problem...


4. Jsou sektorove...


Michal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  23. 07. 2004 11:30

Mě je to "jedno" neb podle aktuální mapky pokrytí CDMA jsem mimo. A nevím zda bych za to 1.500 dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. B  |  23. 07. 2004 12:05

Tu mapku neber vazne. Je to jen nejaky mezikus vyneseny z eurotelu. Realita bude lepsi a pri pouziti Yagi anteny by mohlo byt pokryto klidne i nad 90% obyvatel. (o seznam BTS se snazim na GSMweb.cz) Jen nevim, jestli ten modem ma konektor na externi antenu. Vite nekdo?

Mr. B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JOUDA  |  23. 07. 2004 12:34

Bude mě emormně zajímat pokrytí, zvlášť proto, že zatím podle vašeho seznamu není BTS na Olomoucku podporující NMT a tudíž CDMA.............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem  |  23. 07. 2004 14:05

No já nevím, ale v tom seznamu vidím Olomouc hned 3x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  23. 07. 2004 14:06

Nevim, jak jste hledal, ale podle http://www.gsmweb.cz/search.htm je v okresu OC 7 zakladnovych stanic CDMA

Počet nalezených záznamů: 7

Cid Hex Lac Sektory Datum Okres Umístění LAT LON Foto
OLRAD 0 7 1 14.8.1999 OC Olomouc, kóta Radíkov (TV vysílač ČRa), R35, I/46 49°38'04.37" 17°20'23.48"
OLVOD 0 7 1 14.8.1999 OC Olomouc, I.P.Pavlova 62 (vodojem), R35, R46 - -
OLVYR 0 7 1 14.8.1999 OC Olomouc, kóta Vysoká Roudná, 660 m n.m., S od Šternberka, I/35, I/46 49°47'13.00" 17°16'25.76"
OLHOT 0 7 1 14.8.1999 OC Olomouc, hotel Sigma, R35, R46, I/46, I/55 - -
OLSEM 0 7 1 13.1.2003 OC Olomouc, Žerotínovo nám. 2 (kněžský seminář), I/35, I/46, I/55 49°35'40.03" 17°15'15.51"
OLSTE 0 7 1 14.8.1999 OC Šternberk, U střelnice 1 (panelák), I/46 - -
OLUNI 0 7 1 20.10.2002 OC Uničov, Brníčko (budova strojíren - omni - pwr 2), II/444, II/449 49°46'43.60" 17°08'42.86"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. B  |  26. 07. 2004 10:30

Tohle jsou NMT sajty a ty s CDMA nemaji nic spolecneho!!!

CDMA jsou zatim v seznamu tyto:
7340 1CAC ? 12.7.2004 OC Olomouc - Hodolany, Jeremenkova 1082/36, hotel SIGMA - -
27370 6AEA ? 12.7.2004 OC Olomouc - Lazce, Na Střelnici 48 (budova Penzionu Best u stadionu) - -
27234 6A62 2 13.6.2004 OC Olomouc, Velkomoravská 8 (hotelový dům) - -
7324 1C9C ? 24.7.2004 OC Šternberk, U střelnice 1 (panelák) (nové) - -

Pri rovinatosti okresu Olomouc je tak zaruceno temer 100% pokryti.

Mr. B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. B  |  26. 07. 2004 10:31

Tohle jsou NMT sajty a ty s CDMA nemaji nic spolecneho!!!

CDMA jsou zatim v seznamu tyto:
7340 1CAC ? 12.7.2004 OC Olomouc - Hodolany, Jeremenkova 1082/36, hotel SIGMA - -
27370 6AEA ? 12.7.2004 OC Olomouc - Lazce, Na Střelnici 48 (budova Penzionu Best u stadionu) - -
27234 6A62 2 13.6.2004 OC Olomouc, Velkomoravská 8 (hotelový dům) - -
7324 1C9C ? 24.7.2004 OC Šternberk, U střelnice 1 (panelák) (nové) - -

Pri rovinatosti okresu Olomouc je tak zaruceno temer 100% pokryti.

Mr. B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  23. 07. 2004 12:37

No to doufám, že bude situace lepší, protože jsem asi taky trochu "mimo". Teď si můžu pořídit tak akorát neomezený vysokorychlostní Internet.


Taky poslední dobou víc koukám na BTS, jestli tám náhodou není CDMA anténa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  23. 07. 2004 14:20

Nejlepe identifikujete CDMA zakladnovku podle GPS anteny. To je ten kloboucek na tyci vlevo pod CDMA antenou zde: http://foto.logout.cz/cdma/p5080093

ntw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  23. 07. 2004 14:46

Normální BTSky nemají GPS klobouček?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  23. 07. 2004 15:19

ta fotka je opravdu antena CDMA - nevim, co je kloboucek(?), ale ta antena je ten velky bily kvadr na horni tyci co vypada jako "zarivkove teleso na strope" na vysku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  23. 07. 2004 15:53

Klobouček je ta malá bílá jehlanovitá věc hned pod anténou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  23. 07. 2004 13:04

ano,ma konektor na externi antenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kovacic  |  28. 07. 2004 08:45

Konektor pro externi antenu je !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Greg  |  23. 07. 2004 10:58

Zdravim, mam dotaz jestli nekdo nevite jak je to s napajenim toho modemu. Jestli to jede pres USB nebo jestli je potreba pripojit sitovi adapter (coz by mi dost vadilo)?

Diky predem ya odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  23. 07. 2004 11:02






















Features










GPC-6410  
CDMA2000 1x 450MHz modem

  • CDMA2000 1x EVDO external modem

  • Display modem information during 
        sending / receiving packet

  • Send & receive SMS during sending / receiving packet
        except EVDO mode

  • High-speed data access up to 2.4Mbps

  • Support phone book data(Stores up to 100 entries)
  •      Specifications
    Wireless Specification
     
       Compliant with CDMA2000 1x EVDO

    Protocol

       TCP / IP and PPP

    Frequency

       Tx 450MHz ~ 460MHz
       Rx 460MHz ~ 470MHz
     
    Operating System

       Windows 98SE / Me / 2000 / XP
       
    Data Speed

       Download: Max 2.4Mbps
       Upload: Max 153.6Kbps

    Power Consumption

       Tx: Max 850mA
       Rx: Max 150mA
       Sleep Mode: Max 10mA

    Power Supply

       4.3V

    Size

       124 x 45 x 14.1mm

    System Requirements

       USB cable / RS232 Cable
       Processor: Pentium 133MHz or higher 
       Disk Space: 10MB
       RAM: 64MB
       Disk Drive: CD-ROM
       Internet: MS Internet Explorer 4.0 or higher

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    x  |  23. 07. 2004 13:03

    je treba adapter, ale ma to zalozni baterii

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    neznalek  |  23. 07. 2004 10:19

    muzete me prosim nekdo v jedne vete napsat, jaka je rychlost pripojeni a pripadna dalsi vyhoda? moc tomu nerozumim a nemam cas to dohledavat na internetu, diky (ted mam ET Data Nonstop)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    implementer  |  23. 07. 2004 10:31

    pockej si az to bude oficialne zverejnene. maximalni technologicky mozna rychlost urcite v nabidce nebude, budou to jen zlomky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Aleš  |  23. 07. 2004 09:50

    Pokud se nepletu (neukamenovat jestli jo) tak EDGE musí být v podstatě nabízeno společně s neomezeným GPRS,protože telefon v případě že detekuje EDGE,automaticky na něj z GPRS přepíná,aniž by se na to ptal,nebo to šlo nějak zablokovat,je to tak ? takže by operátor nemohl nabízet zvlášť neomezený tarif na GPRS a EDGE.


     


    Jinak doufám že Eurotel umožní na 1-2 dny zapučení modemu k odzkoušení,jestli je  u mě doma signál pro CDMA a v případě že nebude,jeho vrácení bez nutnosti na ty 1-2 dny uzavírat smlouvu na 2 roky

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    rhc  |  23. 07. 2004 10:55

    ...obavam se ze ti ET pujci na 1-2 dny kulovy  tahle vysada bude jen pro vyznamne zakazniky a uz ted je jasny ze zajem bude ohromny a to i pres horsi cenu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ice  |  23. 07. 2004 10:58

    ano, z moznosti zapujceni oproti zaloze se pocita

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lord Mystic  |  26. 07. 2004 08:19

    Snad jsem i někde četl, že by to měl jezdit zapojovat technit od ET, který by to rovnou vyzkoušel.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Aleš  |  26. 07. 2004 09:30

    Tak tomu sa mě nechce věřit...Leda za tučný poplatek,tipuju 4 kila/hod   Myslím že by stačilo to pujčení oproti záloze,aby si člověk mohl vyzkůšat,jestli má vůbec sigmál a případně to bezproblémově vrátit. 

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Leonardo Cupranek  |  23. 07. 2004 09:20

    Velka skoda, ze ET patri CTc. Kdyby CDMA byl primy konkurent pro ADSL, to by se neviditelna ruka vydovadela )   Kterej ze "Antimonopolni urad" toto dopustil?


    Ted jen musime doufat, ze nektery ze zbylych dvou GSM operatoru bude reagovat tak, ze zavede EDGE a bude ho zdarma nabizet jako doplnek ke vsem GPRS tarifum - tedy i k tomu neomezenemu.


    Pak uz jen doufat, ze brzy prijde MDA4 s EDGE...


    Kdyby bylo neomezene EDGE za stejnou cenu, jako je dnes neomezene GPRS, tak bych asi usetril dost penez - zrusil bych doma internet pres kabelovku a pouzival bych pouze EDGE. Sice bych si rychlosti pohorsil, ale asi bych to prezil. Takhle musim platit jak kabelovy internet, tak GPRS pausal.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    implementer  |  23. 07. 2004 09:18

    je hezke videt jak se kazdy tesi. abyste ale nebyli nakonec zklamani....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ucho  |  23. 07. 2004 09:48

    A jéje, další chytrák... Jdi se zahrabat

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Modem  |  23. 07. 2004 09:12

    Je to zajimave, ale ta cena pokud skutecne takova bude mi prijde velmi vysoka 8000kc, na to ze jde o jednoucelove zarizeni pro jednu sit a jen pro jednoho operatora.A upisovat se ET nebo komukoli jinemu na rok, aby to stalo 1500kc, to je v dnesni dobe docela risk!!!


    Cas ukaze)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Modem  |  23. 07. 2004 09:12

    Je to zajimave, ale ta cena pokud skutecne takova bude mi prijde velmi vysoka 8000kc, na to ze jde o jednoucelove zarizeni pro jednu sit a jen pro jednoho operatora.A upisovat se ET nebo komukoli jinemu na rok, aby to stalo 1500kc, to je v dnesni dobe docela risk!!!


    Cas ukaze)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    cdma_faq  |  23. 07. 2004 08:27

    No, trošku nepřesností v článku je, ale jinak asi dealeři vědí.  Co mám já informace (a jako vždy jsou na 99% pravdivé), tak dotovaný terminál nebude stát korunu, ale +- 1500,- plus aktivace (závazek na rok). Není to GCP-6410, ale 6420, v čem je rozdíl nevím . No a paušál? Ten bude super, nelimitovaný objem dat za .... Nechte se překvapit, ale bude za slušnou cenu - nižší než když začínal neomezený GPRS internet

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    oponent  |  23. 07. 2004 13:33

    abych pravdu řekl tak tomu o té ceně moc nevěřím

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    cdma_faq  |  23. 07. 2004 16:05

    To je mi líto, ale je to tak....bez DPH pod litr a ne o korunu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MATĚJ  |  23. 07. 2004 07:25

    VŠECHNO TO ZNÍ SUPROVĚ ALE MÁM STRACH ŽE "TELEKOM" TO POSERE CENOU!!!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Brouk Pytlik  |  23. 07. 2004 07:36

    Souhlas. Uz jen to, ze se to jmenuje stejne jako adsl od telecomu, tedy expres, o necem svedci. Urcite mu tedy nebude konkruovat cenou a tohle ADSL stoji, bez promoakce a s bonusem pro Spidlu, 1367,31Kc. Kdyby to stalo 1500, tak by to byl upsech.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    msp  |  23. 07. 2004 09:28

    Samozřejmě to Telecom podělá cenou, protože pak by se nezbavil svýho omezenýho ADSL.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    jojka  |  23. 07. 2004 09:36

    Ale on se ADSL zbavit nemusí, prostě bude holit na tomhle, je to jedna firma. CHÁPEŠ???

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Worm  |  23. 07. 2004 12:27

    Nesmysl. Penízky ET a ČTc jsou v podstatě do jedné kapsy, ale to neznamená, že stačí, když bude úspěšná jen jedna firma!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Worm  |  23. 07. 2004 12:25

    Jo toho se taky bojím, vlastně s tím počítám. No nečím to každopádně posere...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Radim  |  23. 07. 2004 06:57

    A co ceny?? Vi zhruba nekdo alespon orientacne v jakych rozmezich by se mohli pohybovat?? Budou zde nejake limity stahnutych dat???

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    BMW  |  23. 07. 2004 10:24

    mám kámoše u ET a ten nic konkrétního samozřejmě neřekl, ale rychlost by měla být kolem 128kbit-256kbit/s, cena bude samozřejmě o něco vyšší než datanonstop, ale ne víc než dvakrát, takže počítám kolem 1200-1500 Kč bez DPH, možná 1. měsíc akční nabídka za 999,- samozřejmě neomezný datový limit, to se vyladí až potom dle zátěže.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Brano  |  23. 07. 2004 20:46

    128-256? Vsak to je to iste co EDGE, som si myslel ze to bude rychlejsie. Nebolo by rozumnejsie sa venovat len EDGE a nebudovat malo rozsirene siete ktore sa nedaju vyuzit ani v mobiloch?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    GOGO  |  24. 07. 2004 12:19

    ... až se ti podaří z EDGE stahovat 250kb, tak te necháme korunovat králem komiku :o))

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Salam  |  28. 07. 2004 13:58

    Mrkni na stranky AT&T Wireless v U.S., ktery tvrdi, ze EDGE jede ve mestech asi na 70-120kbit/s.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pepa  |  23. 07. 2004 06:18

    No konecne to CDMA Cesky Telecom spusti.


    To to trvalo..... .

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    DDT  |  23. 07. 2004 01:38

    Čekalo se jen až Eurotel spustí CDMA, EDGE je už na spadnutí, problémy může dělat maximálně Nokia, která je hlavním dodavatelem technologického řešení, ale to se do týdne dopiluje. Nokia nevěřila tomu, jaký zájem je u nás o mobilní internet, Telecom si holt sám sere do kalhot, když svými tarify spíš odhání potencionální zákazníky.

    ARE YOU READY TO PARTY?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    LADIDA  |  23. 07. 2004 04:52

    Co Nokia do tydne dopiluje? Za tyden nikdo nikdy EDGE nevyladi. Kam chodis na takovy frky?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    H  |  23. 07. 2004 08:10

    myslíš, že jako (nyní mluvím o ET), že EDGE nechává chladným až popřípadě dle zájmu a konkurence? Tak by to asi nešlo, že. EDGE v ET již je, jen s uvidí

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MAX  |  26. 07. 2004 18:51

    Do tydne?? Trochu sci-fi ne?? EDGE neni jen softwarova zalezitost... predelat do tydne vsechny vysilace....  hmmmmmmm to asi prileti vesmirna lod Voyager  a taky Klingoni ne??????????????

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ucho  |  23. 07. 2004 01:23

    A všichni ti, kteří tady psali "zaručené" informace že to ET nespustí, ať se jdou bodnout... Příště nechytračte, když o tom víte kulový...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kjljlkj  |  23. 07. 2004 00:49

    Cool - ted mam ADSL a neomezeny internet by se hodil. A taky by to mohlo bejt rychlejsi, treba.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    MaLer  |  23. 07. 2004 00:50

    rychlejsi nez co?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kljlkjl  |  23. 07. 2004 12:40

    nez ADSL... tedy 512

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Worm  |  23. 07. 2004 12:50

    Tak na to raději zapoměň.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Lord Mystic  |  26. 07. 2004 08:15

    Teoreticky by bylo možno i 2mbit a zprvu se uvažoval zkušební provoz do konce tohoto roku s rychlostí 1mbit. Kdyby to v málo zatížených oblastech uměli ošetřit, tak by to klidně šlo.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor