On letecký režim je něco jiného, než mít telefon zapnutý. Letecký režim byl IMHO zakázaný kvůli tomu, že kdejaký truhlík by nedokázal pžepnout telefon do leteckého režimu, tak to zakázali radši úplně.V zapnutém režimu to ale není taková sranda - jeden telefon je vysílač s výkonem až dva watty (!), když si v nějakém větším Aibusu zapne takový vysílač 300 lidí na palubě, tak množství elektromagnetckého "smogu" už může být opravdu pro letadlo nebezpečné. Při letu se potřebují telefony celkem intenzivně přepínat mezi jedntlivými oblastni BTS (letíme okolo 900km/h) a pokud tam máme těch telefonů 300 a všechny se snaží dostat na 10km vzdálené BTS, tak je to zase trochu jiná situace, než když si položím svůj Samsung na přistrojovou desku auta na D1.(Technicky vzato - aby to fungovalo trochu obstojně, musí být BTS přímo v letadle - pak jsou i vysílací výkony zásadně menší. Nicméně pokud tam není, tak to neznamená, že to ty mobily nebudou zkoušet na pozemní BTS.)Naštěstí ty výkony nejde sčítat, protože GSM je časový multiplex (mobily nevysílají všechny zaráz), takže tam nemáme 600W rušičku. Taky vysílací pásmo je celkem úzké, ale zvuky z rádia, když na něj položíme mobil, zná asi každý...