Fenomén Pokémon Go opadává. Platících hráčů je o 80 % méně, než v červenci

Fenomén Pokémon Go opadává. Platících hráčů je o 80 % méně, než v červenci

Mobilní hra Pokémon Go měla raketový start. Po několika dnech od oficiálního uvedení na Google Play a AppStore se vyšplhala na první místo nejstahovanějších her v historii. Spolu s obrovskou popularitou hra generovala obrovské zisky, a to díky herní měně „pokécoins“, za kterou lze koupit různá herní vylepšení. Hru si chtěl vyzkoušet „úplně každý“.

Postupem času však zájem o hru upadá. Možná také proto, že Niantic vyrukoval s MVP (Minimum Viable Product, hra se základní funkčností), u které se nejdříve otestuje zájem veřejnosti. Červenec byl pro Pokémon Go klíčový a zároveň zničující, hra se potýkala s neustálými výpadky, zatímco Niantic omezoval funkčnost (např. úbytek „kroků“ na radaru, chybějící mapa, kde byl pokémon uloven, apod.) a nasazoval další servery, které měly pomoci se zátěží při spouštění hry v nových regionech.

Mezitím ale pro celou řadů hráčů vyprchal úvodní „hype“. Spousta z nich již má posbírané všechny pokémony a zjišťují, že hře chybí „endgame“, tedy fáze pro hráče s největšími úrovněmi (level 30 a výše). Ti prakticky již nemají o co usilovat. Navíc chybí i přímý multiplayer, takže hru prozatím opouštějí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mobilní in-app nákupy zažily dva měsíce slávy, nyní se vrací do doby před Pokémon Go. Od 15. července se počet platících hráčů snížil jen v USA až o 80 %. V srpnu se i přesto stal Pokémon Go nejvýnosnější mobilní hrou, bez nutných aktualizací a přidání dalších funkcí však bude finanční výnosnost hry klesat i nadále.

S menším počtem hráčů samozřejmě výrazně padají zisky ze hry plynoucí. Pokémon Go byl na svém finančním maximu 15. července, od té doby jen v USA ztratil 80 procent platících hráčů. Na druhou stranu, v srpnu byl Pokémon Go neotřesitelnou jedničkou v poměru in-game nákupů vzhledem k ostatním mobilním hrám. Candy Crush Saga na druhém místě zaujala 4,5 % platících mobilních hráčů, u Pokémon Go to bylo téměř třicet procent!

Niantic však těžko dosáhne na čísla z prvního měsíce a stojí před ním nelehký úkol - zaujmout hráče z dlouhodobého hlediska natolik, aby zastavil postupný úbytek hráčské základny. Hlavní zbraní jsou zatím pravidelné 14denní aktualizace. Zatím poslední se objevila uplynulý víkend a přinesla funkci Buddy. Jeden vybraný pokémon vás tak na cestách doprovází a podle ušlých kilometrů generuje „candy“. To je pak používáno k budoucímu vylepšení daného pokémona.

Via MobileSyrup, Phonearena

Témata článku: iPhone, Android, Pokémon GO, Mobilní hry, Hospodaření a finance, Zajímavosti, Zábavné, Pokémon, První měsíc, Fenomén, Fáze, Základní funkčnost, První místo, Ostatní mobily, Vybraný pokémon, Červen

Určitě si přečtěte

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

** Kovové zpracování a tenké tělo vynikne spíše v bílém provedení ** Zklame průměrný fotoaparát a ne zcela přesná čtečka otisků ** Je Idol 5 zajímavá volba, nebo jen další z levných smarphonů?

Dnes | Vrbacký Jakub | 1