Fotografie nového uživatelského rozhraní Nokie 7250i

Diskuze čtenářů k článku

Jirass  |  22. 06. 2003 12:32

Nezopeňte, že jak se něco šustne o Nokii, tak se hned jedná o kopírování jinejch founů, hrůzostrašnosti founu, nepovedenosti,neovladatelnosti menu, atd......

Že vás to pořád baví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 12:49

Zrovna teď mě to bavit přestalo. Jdu na oběd 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxx  |  22. 06. 2003 01:51

Teda jak vidim kdo koupil normalni 7250 tak moc neprohloupil .... myslim ze 6600 vypada lip ... sice baculatej,ale dobrej nastupce ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 06. 2003 08:34

6600 je nastupce 7650 a ne 7250 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxxx  |  22. 06. 2003 11:06

jo tak sjem to myslel, ale napsal jsem to blbe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v  |  22. 06. 2003 12:40

- "mrizka" je podle me jen jedna z moznosti, jak na 7250i zobrazit menu, klasicky seznam (1 polozka / obrazovka) je urcite porad dostupny

- pro priznivce "conspiracy theory": proc by to melo byt ukradene z SE? to jste nikdo nevideli 7650? menu (mrizka) tam je uz rok a pul a podobny blabol nikdy nikdo netvrdil... to je jako rikat, ze Excel ukradl vsechno z Lotus-1-2-3, protoze oba spreadsheety pouzivaji.... predstavte si to... tabulku!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 06. 2003 17:51

Ale vsichni to prece nejdriv obslehnuli z Open Office ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  21. 06. 2003 22:23

Nějak podezřele mi to připomíná strukturu hlavního menu nových barevných SonyEricssonů - T68i, T300 apod. Nokia je jak MS - nějaké dobré nápady má od sebe a ty co mají ostatní musí buď koupit nebo šlohnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 06. 2003 08:34

Nemyslite, ze je to docela blabol? Toto muzete rikat o "x" funkcich co ma Nokia a zase naopak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  22. 06. 2003 09:20

Ani ne, protože v tomhle případě je to naprosto zřetělná změna. Vždyť Nokia až na přidání barvy držela podobu hlavního menu spoustu let a teď taková změna. Třeba zjistili že už to není ono.

Stejně jako NaviKey, klávesa která byla naprosto k ničemu a ještě si z toho dělali výhodu. Kde je jí dneska konec?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 06. 2003 10:00

Myslite si, ze mnozstvi fuknci, kterymi telefony disponuji v soucasne dobe by slo ovladat pomoci Navi-Key? A o tom to cele je ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  22. 06. 2003 10:07

Myslím že to s počtem funkcí nemá co dělat. To že dnešní telefony mají mail klienta, kalendář, hry a co já vím jaké ještě funkce vůbec neovlivňuje to jestli použít nebo nepoužít NaviKey. Tahle klávesa pokud vím sloužila k takovým věcem jako potvrzení OK, vytočení čísla, zavěšení hovoru apod - prostě funkce, které mají mobily odjakživa a mají je i dnes. Ono jim spíš i u Nokie došlo že je totálně matoucí, že se např. hovor vytáčí o pokládá jedním tlačítkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 10:23

Souhlasím s vámi. Staré menu bylo dosti nepřehledné, vždy jen jedna ikona na displeji. Nokii se ale nechtělo vymýšlet nic jiného a tak zkopírovala menu SE, které je podle mě dosti přehledné.

Teď mě napadá, nemá náhodou podobné menu i Siemens S55?  

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 06. 2003 11:31

Nejenom Siemens, ale i Panasonic pouziva takove menu. Stare menu bylo spickove prehledne, zvlast pro zacatecniky. NaviKey byla jenom kvuli lehkemu ovladani - nedalo se tam nic pokazit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  22. 06. 2003 11:42

Každý by si měl uvědomit, že návrh ovládání (nejen) mobilů vyžaduje znalosti ergonomie a psychologie.

Uvedu dva příklady:

Ovládání hovoru - mnohem srozumitelněkší je ovládání dvěma tlačítky s jasně vyznačeným významem (ikona + barva + opačná strana klávesnice). Význam těch tlačítek je totiž naprosto opačný (zvednutí/položení) a proto je naprostý nesmysl je integrovat na jednu klávesu.

Pohyb v menu - uživatel musí mít vždy jasnou informaci o pozici v menu. V tomto ohledu je menu, které zobrazuje jen jednu položku málo přehledné. Mnohem přehlednější je to, kde se ukazuje více položek (třeba přechozí a následující), nebo dokonce ještě více (matice 9 ikonek).

Možná jsem to přehnal v úvodu s tím, že Nokia něco ukradla. Samozřejmě spíš jen v tomhle konkrétním případě dospěla k tomu co je asi nejlepší. Třeba u rozdělení NaviKey už k tomu dospěla MNOHEM dříve, protože NaviKey byla MNOHEM větší blbost.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 12:05

Můj děda N3310 má a Navikey mu pěkně plete hlavu. Lepší je ovládání: zelené sluchátko=potvrzení, červené=krok zpět, smazání znaku 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  22. 06. 2003 16:23

2Petr: "Každý by si měl uvědomit, že návrh ovládání (nejen) mobilů vyžaduje znalosti ergonomie a psychologie. "

Souhlas!

Ovládání hovoru: Co to je srozumitelnější pro tebe, není srozumitelné pro všechny. Pro drtivou většinu majitelů 5110->3330 je NaviKey prostě jednoduchost sama o sobě....

    O pozici v menu máš jasný přehled i na 5110, co si pamatuju měla 9 položek a vpravo značila číslice kde se nacházíš. Proč bych měl na jednou screenu (ještě k tomu na malym displeji) vidět aktuální položku a k tomu předchozí a následující,když beztak se k ní musím proklikat? Je to nesmysl. Po delšim používání se alespoň mě vryjou základní fce zkratkama (na 6610 třeba infra je Menu 121) ...

   Ano s kradením si to přehnal,přeháníš stále. NaviKey byla dokonalost. Nikdo jinej lepší ovládání už nevymyslí,ani Nokie....

dejv


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mac  |  22. 06. 2003 19:26

Právě že se dalo pokazit ! Byla to sice daň za tu přehlednost a jednoduchost, ale nevýhoda to byla. NaviKey měnilo úlohu v závislosti na situaci a to i naprosto opačně. Například nešlo opusit psaní sms, aniž by se smazala nebo se nechtěně přijmul hovor když se někdo jen hrabal v menu. Najednou se změnilo na přijmout aniž to člověk stihl zaregistrovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  22. 06. 2003 12:03

No nevim, mel jsem par let N5110 a jako matouci mi tedy Navikey neprisel!
Vy mate na televizi tlacitko pro vypnuti a tlacitko pro zapnuti, v aute klic kterym se startuje a klic kterym se vypina motor????
Nevim jak Nokia prisla na to, ze je to matouci, ale podle prodanych telefonu to asi je tezko - N3110, 5110, 3310, 3210 jsou jedny z nejprodavanejsoch phonu v historii.
A pokud clovek po prvnim hovoru nepochopi, ze kdyz telefon zvoni tak tim tlacitkem hovor prijde a kdyz hovori, tak tim tlacitkem hovor ukonci, porad je to nad tim tlacitkem napsano (prijmout nebo ukoncit)
Ten mam N7650 a cervene a zelene tlacitko pouzivam absolutne nejmene, kdyby tam nebyly klidne bych se bez nich obesel. Jejich funkci bez problemu zastanou tlacitka pod displejem a joystick.

A k okopirovani menu od SE: Ze vas to bavi SE to okopiroval od koho? Z nejakeho asijskeho telefonu, od Palmu, z Win, Linuxu nebo MacOS??? Vsude jsou ikony na plose vetsinou uchycene na nejake mrizce.

Podle me je toto usporadani lepsi, protoze na 5tou polozku se misto 4x za sebou tlacitko "dolu" dostanu tlacitkem "doprava" a pak "dolu", takze 2x mene kliknuti apod. Pi****ny typu kdo co od koho okopiroval fakt neresim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 12:29

Schválně jsem napsal děda, který na displej příliš dobře nevidí.

N3110, 5110, 3310, 3210 jsou jedny z nejprodavanejsoch phonu v historii.

No to je díky tomu, že na sobě měly nápis NOKIA a lidi v té době, kdy se jich prodalo nejvíc kupovali to ,co viděli kolem sebe. 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  22. 06. 2003 12:35

Minimalne N3110, 5110 meli oproti ostatnim znackam dost navrch. Kdyz jsem kupoval N5110, meli Ericcsony jednoradkovy maticovy displej, kam se veslo asi 10 znaku a Alcatel na tom nebyl o moc lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 15:22

Jo, taky stály tři krát více. 

Už by to chtělo, aby se do diskuze zapojil pan Lutonský.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  22. 06. 2003 16:08

2tybado: Někdo má a někdo nemá....  Já jsem kdysi byl ochoten dát za 5110 tuším 9 tisíc.... jiná alternativa nebyla, Motorola D520? pche.... Alcatel One touch? pche....  a 5110 slouží do dnes, jediná investice, Li-onka za 500,- .Sloužila by dneska ona Motorola? pochybuji...

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 16:23

Sloužila by dneska ona Motorola? pochybuji...

No nevím. Děda si N3310 koupil tuším v prosinci.  A před ní měl Alcatel One Touch Easy.Takže jak vidíš alkáč by sloužil dodnes, kdyby měl T9. A stál ho tuším 6 tisíc. A teď má za 3.5 litru Nokii.

Dobrý, ne? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  22. 06. 2003 17:00

Deda nemuze pochopit Navikey na 3310, ale je schopny psat SMS se systemem T9???
Tomu teda fakt neverim.

BTW Co treba takove Siemensy. Ty maji pod displejem 2tlacitka, u kazdeho se da zmacknout prava a leva strana a taky se to pokazde chova jinak podle toho kde se prave v menu nachazim. Proti tomu je Navikey zlata.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 17:32

Proto jsem dědovi doporučil Nokii a ne Siemens.  T9 je v pohodě, napsal jsem mu jakou klávesu má zmáčknout, aby napsal ten a ten znak. 

Věřím, že se s Nokií brzy sžije, když má tak jednoduchý ovládání (podle vás).

Ale "za svým názorem na Nokijácké menu si stojím!!!!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  22. 06. 2003 18:04

Jo, to si urcite zvykne.
Chce prijmout hovor - zmackne Navikey, chce ho ukoncit - zmackne Navikey, chce nekomu volat - zmackne Navikey, chce se dostat do menu - zmackne Navikey. Proste se nemuze splest

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  22. 06. 2003 16:17

2Petr: Pochopitelně,že s počtem funkcí to má až moc co dělat. Jak chcete pomocí NaviKey v SMSce zapnou (vypnout) např. T9 ??? Od dob 3410 to lze jediným stisknutím tlačítka... mohl bych pokračovat skoro do nekonečna, do kalendáře jedním stiskem,do zpráv ...

     NaviKey byla ve své době naprostá špička v ovládání, jeden z aspektů prodejnosti. Těžko si lidi pod vlivem reklamy houfně budou kupovat 5110 když by byla těžko ovladatelná....

    V dnešní době je NaviKey strašně těžko použitelná, možná jí měly dát do Nokia 2100, prostě by si 2100 koupili lidé co mají dosud 5110.... menší,lehčí telefon bez extra funkcí, na volání a SMS stačí....

dejv

PS. U Nokie vůbec někomu nedošlo,že je to matoucí,jinak by to vůbec nedali světu, Nokii došlo,že by bylo matoucí mít jednu klávesu a mobil s tolika fcema.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tybado  |  22. 06. 2003 16:29

Pochopitelně,že s počtem funkcí to má až moc co dělat. Jak chcete pomocí NaviKey v SMSce zapnou (vypnout) např. T9 ???

No, třeba u SE se slovník vypíná a zapíná hvězdičkou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  22. 06. 2003 16:47

tybado: No vidíš a u Nokie se hvězdičkou dostaneš do menu znaků  (tedy jestli to bylo i na 5110,ale řekl bych že ano).

dejv

PS. A nemůže to mít stejný jako nejlepší firma v oboru -> nebo-li SE, to by přece pak Petr nevydržel, zase by to ta proklatá Nokia okopírovala

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  22. 06. 2003 17:50

T9 se zapina tak jako u vsech Nokii ne hvezdickou ale mrizkou - dvojnasobne stisknuti ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  23. 06. 2003 11:36

2SaTaN7250:  No a nebo taky levou funkční klávesou (od N3410)

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  22. 06. 2003 16:13

2Petr: Pokud mi menu bylo naprosto stejné, tak je to špatně, protože je to přece už trapný,pořád stejný. Pokud Nokia vytvoří menu jinak než dosud měla (i když nejni 7650 podobná v menu?) tak je to okopírované...

dejv

PS. Kýbl a studenou vodu! HNED!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  28. 06. 2003 17:06

s tím navi key bych docela polemizoval - znám spoustu lidí, kteří si ho nemůžou vynachválit a proto stále zůstávají u 3310. a důvod -  docela prostý - jednoduchost ovládání...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  22. 06. 2003 16:11

2Petr Leitner: Ano Nokia úplně všechno kopíruje od SE, proto je Nokie tam kde je a SE taky.

dejv

PS. Fantazie některých čtenářů jde mimo mé chápání,  konspirace,obšlehnutí,krádež menu,krádež bůhví čeho ještě... Dodejme jen,že je to kopie menu i Motoroly T720i,Panasoniku GD67 ... atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROSTEMA  |  21. 06. 2003 21:19

Co to má být? S tímhle se teda Nokie fakt nevytáhla. Měli to nechat při starym a bylo by to hezčí. No nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OTA  |  21. 06. 2003 20:21

FUJ, VYPADA JAKO PEXESO PRO DETI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor