Fotozpravodajství iDNES pomocí Nokie 7650

Diskuze čtenářů k článku

Miloš  |  23. 11. 2002 19:52

Kvalita předvedených "fotografií" mne definitivně přesvědčila o odložení koupě mobifoťáku. Opravdu mne nenapadlo, že je to taková hrůza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  24. 11. 2002 12:51

Primarnim urcenim fotek udelanych pomoci N7650 je jejich poslani na jinny mobil. A pokud tim mobilem bude T68i, S55 (tj. 90*60 a 256barev) apod, tak je kvalita vice nez dostatecna!!!

Opravdu nerozumim nekterymn lidem kteri sem pisou. Ten fotak v mobilu prece neni urceny na to, aby se z tech fotek delali zvetseniny 30*45 a vystavovali na vystavach. je to tak tezke pochopit???

window.open=NS_ActualOpen;
orig_onLoad  = window.onLoad ;
orig_onunload = window.onunload;
window.onLoad  = noopen_load;
window.onunload = noopen_unload;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  24. 11. 2002 14:12

Nehodnotil jsem zvětšeninu 30x45 , ale obrázek ve webové kvalitě publikovaný renomovanou profesionální zpravodajskou agenturou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  24. 11. 2002 17:06

No jo, jenze z tveho hodnoceni vyslo, ze si takovy mobilfotak rozhodne nekoupis! Ty fotky co dela N7650 jsou PRIMARNE urcene na displej jinych telefonu a z tohoto pohledu jsou dobre azaz. Nevim o tom ze by Nokia ten fotak inzerovala jako vynikajici vec pro reportery. To ze ho tak pouzili je jejich vec, ale vyvozovat z toho, ze ten mobil je na nic, mi prijde vazne divne...

Taky jsem rozhodne nikde necetl, ze by Nokia psala o tech fotkach v superlativech. Pokud o tom fotaku pise, tak potom ve spojitosti s MMS a znovu musim zopakovat, ze na to mi ty fotky prijdou velmi dobre!

Mimochodem mam doma 3MPix digitak (coz je dnes takova stredni trida, mozna i niz) a fotka, pokud ma byt kvalitni, tam ma v JPG 1,7MB (v nizsi kvalite, kde uz ale poznam JPG artefakty asi 800kB). To by se mi teda pres GPRS moc posilam nechtelo, zvlast kdyz na tom displeji mobilu ( i kdyz toto se tyka i fotaku) moc nepoznam, jak se mi ten snimek povedl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roastbeaf  |  22. 11. 2002 15:43



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  23. 11. 2002 05:44

Flashnews ktery bude jiz brzo odstrelen na ukor spoluprace se Seznamem asi necte tolik lidi a tedy si toho nevsimli... Taky sem pouzival pouze "onlajny" na iDnes abych se aktualne informoval :) Ale dik za upozorneni :) je videt ze taky zijou u nich technikou :) (Macama :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roastbeaf  |  23. 11. 2002 12:53

víš o tom hovno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  21. 11. 2002 19:03

Popravde fotakum v mobilu vubec nefandim. Preferoval bych spise klasicky fotak (s optikou v odpovidajici kvalite) + klasicky maly telefon + komunikace pres BT. Imho idealni stav, bohuzel to vyrobcum zatim nedoslo, nebo na rozdil ode mne vidi poptavku trhu zcela jinde. V nekvalitnich fotaccich integrovanych do mobilu. A at bude cip s jakkoli velkym rozlisenim, optika v mabilu nikdy nebude skvela, maximalne bude z telefonu obr.

Ale z5 k tematu.
Na iDnes prezentovane vyuziti N7650 je jedno z mala rozumnych, jake vidim. Neoplyva sice kvalitou grafickeho vystupu, ale:
1) Vyhoda pro fotografa - maly predmet, rychle vyfoti a jeste rychleji odesle. Mam pocit, ze odeslani provede priblizne 10x rychleji a 100x jednoduseji, nez kdyby odesilani musel resit propojenim fotaku s mobilem, notebookem, PDA, ..... Odeslani bez problemu provede jednou rukou v davu. Jakekoli propojovani s poterbou prime viditelnosti mezi zarizenimi, coz vyzaduje napr. IrDA je v davu neprakticka. Maximalne pak udelat par fotek a utikat se schovat do pruchodi, kde bude 10 minut sermovat infraportem. Stejne tak nebude nekde prehazovat pametove karty.

2) Vyhoda pro vydavatele (iDnes) - muze fotakem za 8 - 10 tisic vybavit daleko vice osob, nez fotakem a dalsim prislusenstvim za 25 - 250 tisic. Fotit nokii zvladne po 15ti minutovym proskoleni kazda lama, na vyfoceni fotky v kvalite, jakou poskytuje nokia nepoterbuje byt fotografem zadny veliky expert. Hlavni vyhoda je pak rychlost prijmu fotk od jejich vytvoreni.

3) Vyhoda pro divaka, ma zakladni informace v co nejrychlejsi dobe. Obrazky jsou dostatecne vypovidajici, aby si o situaci udelal zakladni prehled. Fotodokumentaci si muze zakoupit tyden nebo mesic po summitu, v hezke vazane knizce. ;o)

Shrnuti. Nadava nekdo na pouziti webovych kamer pro zakladni informovani lidi po internetu? A kvalita je srovnatelna, neli horsi nez kvalita fotek z N7650. Ale zakladni informovani to plni.
Chce se to trochu zamyselt, nez zacnete iDnes nad jeho volbou kritizovat.

Ja tvrdim, svuj ucel to splni skvele. Navic je to prvni vlastovka, prvni takove vyuziti. Po akci je mozne vysledky zanalizovat a prise vylepsit, nebo tuto technologii zavrhnout.

Pred 20ti lety byste byli informvani maximalne z rozhlasu, a to mozne jeste v ofline vstupech. A to i kdyz pomineme fakt, ze v komunistickem Ceskoslovensku byste mozna nabyli informovani vubec. Pred 50ti lety byste byli informvani o vysledcich letosni sklizne zemedelci v tydeniku vysilanem v kine. Za 20 let budete treba dostavat fotografie ve skvele kvalite porizovane z ochranych bryli, ktere bude mit dokumentarista na sobe. Nebo bude televizni prenost pres internet z maleho epilotovaneho vrtulnicku, vznasejici se nad protestujicimi roboty? Mno nic, nechte dobu zit a ukazat, jake technicke vymozenosti muze vyuzit.

Konec, lodni denik 185420 svetelneho casu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  21. 11. 2002 22:34

Souhlasím s Lahvoněm. Technika letí přímo úprkem.

Před dvaceti lety bychom poslouchali skoro on-line zpravodajství ze sovětského tranzistorového přijímače " Molodyj Těchnik". Ti z nás co by byli na naprostém vrcholu techniky, by měli VEF206 s KV rozsahy. Naladěno bysme měli Hlas Ameriky nebo Radio Svobodná Evropa a přesto bychom slyšeli převážně bublání a rušení. A NATO by zasedalo v imperialistické cizině( a zítra by možná dovezli do sámošky banány a tužkové baterie a........

V tomto pohledu mi přidá aktuální foto z mobilu jako neskutečný pokrok. Pamětníci (i třicátníci mi dají jistě za pravdu.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Sasin  |  22. 11. 2002 10:22

Davam Vam za pravdu.  ... jo a ty fotky jsou v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  23. 11. 2002 05:45

Souhlas, potesilo me to. Rychle, operativni, dostatecne vystizne, byt hnusne :) Ale kdybych mel volit zda rozdat 5 digifoto, 5 MDA, naucit s tim lidi delat, jen pro takoveto online fotecky, tak volim vsemi deseti mobil s fotakem, asi tu nokii, pac je built-in a vypada nenapadne i mezi davem anarchystu .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Novy  |  23. 11. 2002 15:49

Pokud nekam jedu autem, tak beru notes + digifotak + mobil, pokud jdu na Petrinskou rozhlednu, tak beru Nokii 7650 ....

 

JASNE ... ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  21. 11. 2002 13:13

Perfektní příklad praktického využití foťáku v mobilu. Menší kvalita je plně vyvážena aktuálností a operativou. Jen tak dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  21. 11. 2002 18:28

Přesně tak, na dokreslení aktuální situace je taková fotka dostačující.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
33užnevimkolik  |  21. 11. 2002 11:03

Reklama na iDNES, Nokii a Eurotel, nebo co tím chtěl vlastně básník říci?

Kvalita, daná rozlišením, je opravdu tragická, tomu se nedá říci fotografie, ale rozostřený barevný flek se světle žlutým bodem uprostřed

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 11. 2002 11:29

Chtěl jsem tím upozornit na zajímavě pojaté zpravodajství na iDNES, nic víc. Ještě jste ve svém výčtu zapomněl uvést, že nás platí NATO.

Možná mám také trochu vizuální představivost než vy, protože na zmíněné fotografii vidím dostatečně zřetelně jednotlivé objekty. O rozlišení při použití na webové stránce navíc vůbec nejde, snímek byl oproti originálu, který pořídíte telefonem, dokonce zmenšen. Problém je hlavně v kvalitě optiky a snímače. Ale když vedle sebe dáme možnosti a) takové fotografie b) nic, opravdu zvolíte druhou variantu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  21. 11. 2002 11:55

Co mate z neho, vubec si ho nevsimejte!!! Takovi lidi nedokazi delat nic jineho, nez jen kritizovat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kumpa  |  27. 11. 2002 10:12

Ze to rikas zrovna ty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  29. 11. 2002 14:43

2kumpa

Najdi jedinej prispevek ode me, kde bych nejak moc kritizoval neco ohledne MM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 12:22

Uvazuju:
1. iDNES je profesionalni zpravodajske - byt internetove - medium
2. redaktori iDNES jsou profesionalove
3. snazi se o rychle zpravodajstvi
Z techto tri postulatu mi ani v nejmensim nevyplyva nutnost, ba ani vhodnost prezentovani fotografii takovych kvalit, jako je prezentovana v clanku a nebo na webu iDNES. Neni prece problem propojit digitalni fotak z mobilem (IR) a fotku odeslat na e-mail ve stejnem case, jako pri pouziti MMS, ne??? Nebo by to aspon dle meho nazoru problem byt nemel, ne pro profesionalniho reportera.
Samozrejme jina situace by nastal, kdyby redakce obdrzela podobne snimky od nahodileho cloveka, ktery by byl shodou okolnosti vyzbrojen fotofounem a jemuz se podarilo ziskat unikatni zabery - proti jejich prezentaci bych nic nenamital - kvalit aje opravdu pro zbeznou prezentaci na webu dostatecna.
A jeste by me zajimalo, zda je foto zmenseno oriznutim rozmazanych okraju a nebo "zoomem"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 11. 2002 12:52

Propojit digitální fotoaparát s mobilem je problém, pokud digitálním fotoaparátem nemyslíte třeba Kodaky za čtvrt milionu a víc, které obsahují slot pro komunikační PC kartu. Infračervený port má jen několik fotoaparátů Casio, které ale zase neobsahují aplikaci pro odeslání fotografií, takže je lze použít jen společně třeba s Nokií 9210 Communicatorem, která to zařídí za ně. Potom samozřejmě lze mít v batohu notebook a fotografie do něj z digitálního fotoaparátu napřed stáhnout, to je ovšem už velmi neoperativní.

Stále si myslím, že pro rychlé zpravodajství přímo z místa dění jsou MMS dostačující. Lepší kvalita samozřejmě nikdy neuškodí, ale se zlepšujícími se digitálními fotoaparáty v mobilech to bude čím dál lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 13:34

Neorientuju se zase tak dobre v aktualnich moznostech fotoaparatu, abych vedel konkretni typy, ale pred nejakou dobou (cca rok nebo i vice) nakupovala PCR digitalni fotaky HP s IR, pro prenos dat byl pouzit N6210 (HSCSD u ET) a mam takovy dojem, ze slo o fotak 3.2 megapixel... - s tim, ze cena bylo okolo 50 kKc - coz snad neni tak mnoho.
Varianta, kdy je pouzit N9210 taky neni neschudna, ale je pravdou, ze je mene pohodlna. O nonebooku v batohu a pripojeni treba foto-USB-note-USB(BT)-telefon se bavit nemusime - takovou krkolomnost by sebou asi nikdo nenosil .
S variantou zvysujici se kvality v telefonu zabudovanych fotoaparatu taky nehodlam polemizovat - to je jasne. Jen trvam na tom, ze prozatim kvalita zminovanych zarizeni neni dostatecna pro profesionalni zpravodajstvi - nebo se domnivate, ze 640x480 je dostatecne rozliseni??? (a to jeste mam dojem, ze toto rozliseni je dopocitavano z 320x240!!!).
Pritom souhlasim s tvrzenim, ze MMS je nejpohodlnejsi a pravdepodobne i nejrychlejsi (ovsem oproti mnou zminenym variantam neprilis vyznamne) moznosti, jak obrazky prenaset a v budoucnu bude pravdepodobne podobna technologie k temto ucelum vyuzivana "masove".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 11. 2002 13:50

To se mi nezdá. Digitálnímu fotoaparátu nestačí infraport, potřebuje ještě aplikaci pro odeslání fotografií přes mobilní telefon a opravdu si nejsem jist, jestli ji HP obsahuje.

Pro použití na webu je rozlišení 640 x 480 naprosto dostačující, v tomto konkrétním případě, kdy byly snímky patrně ještě zmenšovány, je až zbytečně vysoké. K čemu fotit snímky s rozlišením megapixelů, když na web přijde obdélníček o šířce 400 bodů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 14:10

Jako upoutavka je takovy snimek samozrejme vice nez dostatecny, ale pro detailni prohlizeni nic moc - a zapominate na "kvalitni optiku", ktera i na takto malem snimku velmi zretelne zkresluje a rozmazava okraje - co okraje, zkresleny neni jen stred snimku, rekneme 25% plochy...
Navic - objektiv je silne sirokouhly a tudiz na vetsi vzdalenosti nevhodny - a pricteme-li nemoznost porizeni zvetseneho vyrezu, opravdu nemohu souhlasit s nazorem, ze podobne zarizeni je pro dokumentacni foto k reportazim vhodne...

K onomu HP zkusim zjistit vice podrobnosti - v tuto chvili nevim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 11. 2002 08:29

Asi pochopite, o cem ta podle mne rozumnejsi cast lidi tady mluvi, kdyz se podivate na fotky, ktere byly vyfoceny normalnim fotakem (jedno jestli kinofilmem nebo digitalem), pote zmenseny a dany na web a pak na ty z N7650. Ve zpravodajstvi iDnes se vyskytuji oba typu.

a) Pohled informativne/esteticky
- Na ty hnusy z Nokie se neda skoro divat. Takove nezretelne rozmazane smouhy, ktere hlavne stejne nic zajimaveho nesdeluji.
- Naproti tomu normalne vyfocene fotky uz se snazi a jakous takous smysluplnost a kompozici, a jsou celkem funkcni

b) pohled cenove technicky
- Nevim nevim, kdepak to zijete, pane Lutonsky, ale napr. v podstate PROFESIONALNI fotoaparat Nikon D100 stoji 70000Kc vcetne DPH. A to se prosim jedna o profi zrcadlovku s vymenymi objektivy! Tak fakt nevim, kde jste byl na tom ctvrt milionu. Ano, jsou i drazsi, ale myslim, ze D100 ci D60 (80kKc) od Canonu jsou pekne priklady.
- Co blbnete i infrakem? Tyhle veci nemaji infra! A myslim ze ani ty za ctvrt milionu. Je to totiz nesmyl. Jak uz nekdo psal, proste vytahnu kartu a poslu to z iPaqu. Viz treba http://www.digineff.cz/aktuality/2002/10_12/1122.html.
- Pokud to chci fakt rychle, urcite se daji koupit i fotaky s Infrakem, ktere sice nejsou tak profi, ale zato jsou vic uzpusobeny na opravdu rychle zasilani snimku (viz. treba to HP).
- Posledni krutou pravdou je, ze nejspis uz VSICHNI fotografove Mafry maji profi digitalni fotoaparaty!

Takze jde o celkem pitomou reklamu Nokie, ktera jen ukazuje, jak jsou fotky z N7650 hnusne. Nevim, jestli je to nejlepsi reklama... A hloupe je, ze se v tom angazuje iDnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  22. 11. 2002 08:46

a) To je váš názor a já vám jej neberu.

b) Nikon D100 nemá slot pro komunikační PC karty, takže z něj nepošlete fotky pouhým připojením mobilu. Tohle opravdu umí jen digiťáky za čtvrt milionu, o kterých jsem psal. Infraport v levných fotoaparátech slouží pro komunikaci s PC, nikoli s mobilem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RuNa  |  21. 11. 2002 19:38

Ja bych to resil normalnim digitakem.
Vyfotit, SD kartu strcit do iPAQa (nebo samozrejme jinyho PDA) a pres bluetooth pohodlne odeslat ;o))

Nebylo by to az tak slozite.
A ty fotky by se mozna daly pouzit i do tistene MF DNES ;o)

Ale pouziti MMS nekritizuji.
Protoze jsem to zpravodajstvi ctu na iPAQu, tak to bohate staci ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  21. 11. 2002 19:51

Tohle by bylo řešení. Místo iPaqa by bylo lepší použít rovnou Eurotel DataPhone nebo T-Mobile MDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  21. 11. 2002 15:48

Nedivím se, že redaktoři Idnes nechtějí nosit do potencionální pouliční války  všechna ta zařízení , která jste vyjmenoval a případně provádět na místě jejich konfiguraci. Nezapoměňte, že všechna Vámi uvedená komunikační zařízení mají na sobě značku nějaké "globální" firmy a to bych si mezi "antiglobalisty a antinata " netroufl ani ukázat.

S mobilofotákem to je jiná :

1)Namířit

+

2)vyfotit

+

3)schovat mobil a utéct)

+

4)poslat nám všem

= jednoduché , spolehlivé, dostatečné.

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 16:02

S fotakem je stejna:
1. namirit
2. vyfotit
3. schovat fotak a utect
4. propojit s mobilem a poslat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 12:29

Jo - a to jsem se jeste vubec nezminil (nevim, jak mi to mohlo "vypadnout") o tom, ze jste placeni iDNES (potazmo MF Dnes a Mobil.cz), Eurotelem, Nokii a vsemi cleny NATO (jednotlive, samozejme)... a mozna i KGB

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bh5  |  21. 11. 2002 13:06

A co bin Ládin, neposlal taky sponzorský dar???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 13:37

Ten sponzoruje anarchisty ... - treba se dockame podobne kvalitnich fotek, kterak jsou demonstranti proti NATO odvlekani do muciren.....

   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  21. 11. 2002 12:37

A nebo - ted mne tak napadlo - neplati vas nahodou konkurenti Nokie za prezentaci, jak ma N7650 mizernou optiku???

  

Sorry, to je opravdu jen legrace - nemuzu si pomoct....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
McThomas  |  25. 11. 2002 14:59


Docela zajímavá debata i za účasti autora článku, to se mi líbí:)

Takže, netuším, jestli zmíněná akce idnes byla reklamní nebo ne. Připadalo by my to příhodné, masově sledovaná akce, kdy jindy bude příležitost demonstrovat schopnosti "mobilních foťáků" s takovým dopadem. Na druhou stranu jsem se jméno operátora a značku dozvěděl až tady.

Fotografie nebyly špatné ani tak rozlišením, které by pro web asi opravdu stačilo. Ostaně rozlišení - počet pixelů je vlastně vynález digitální fotografie. Hlavním problémem byl objektiv. Každý objektiv má optické vady a tento jich měl požehnaně. Velmi zřetelná vinětace, soudkovitost, celková neostrost a s tím související malá hloubaka ostrosti, malá světelnost atd... Podle mě to, alespoň zatím, není kvalita, kterou by se mohl prezentovat profesionální zpravodajský server, natož tištěné nebo vizuální médium.

Problém asi nastal v tom, že se nekonaly očekávané protesty doprovázené pouličními bitkami. V polomrtvé Praze nebylo takřka nic, co by stálo za zaznamenání a okamžité rozeslání do celého světa. Předloni v září by asi nebylo na škodu, kdyby mezi profesionály idnes bylo pár dalších, pobíhajících s mobilem a doplňujích zpravodajství. Fotit ale policajta před tramvají...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abc  |  21. 11. 2002 15:34

Pořiďte si nový monitor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Polda  |  22. 11. 2002 15:08

Jako VTIP ty fotky nejsou špatný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor