Google brzy skončí se „šmírováním“ vaší Gmail schránky za účelem cílených reklam

Americký gigant Google již nebude nahlížet do všech e-mailů, které jste přijali nebo odeslali z e-mailové adresy končící @gmail.com. A právě účet Gmail je třeba přidat do vašeho Android zařízení, abyste využili cloudové služby nebo si vůbec mohli stáhnout novou aplikaci či hru z Google Play. Americká společnost tak končí se „špehováním“ e-mailové komunikace, kterou prováděla za účelem „zobrazení přizpůsobených výsledků vyhledávání a personalizované reklamy“.

Nabízené reklamy budou nově nabízeny podle vašeho využívání jiných služeb od Googlu. Reklamy tak budou souviset s tím, co sledujete na YouTube, co na Googlu vyhledáváte, jaké webové stránky navštěvujete přes prohlížeč Chrome, popř. jaké aplikace používáte ve vašem smartphonu s Androidem. Zisk těchto dat za účelem cílených reklam sice můžete vypnout v nastavení Google účtu, data však budou stále anonymně sbírána pro možné „optimalizování nabízených služeb“.

Google ke změně zřejmě vedla kontroverze „čtení“ e-mailů, která byla častokrát kritizována ze strany uživatelů Gmailu. Google se však ke změně postavil tak, že chce sjednotit chování svých služeb. V rámci G Suite service (Gmail a další aplikace určené pro firmy a korporace) totiž toto skenování není aktivní. Google přesný čas ukončení „šmírování“ soukromých Gmail schránek zatím neoznámil, očekáváme, že se tak stane v horizontu několika týdnů.

Zdroj Businessinsider

Témata článku: Android, Ostatní, Bezpečnost, YouTube, Google Play, Reklama, Chrome, Soukromí, Gmail, E-mailová komunikace, Šmírování, Aplikace, Cílená reklama, Schránka, Nabízená služba, Účel, Kontroverze, Webová stránka, Americký gigant, Špehování, Americká společnost, Cíl, Korporace, E-mailová adresa, Google +

Určitě si přečtěte