Google chce společně s velkými vydavateli zlepšit mobilní web

Google chce společně s velkými vydavateli zlepšit mobilní web

Google s několika partnery z řad technologických společností a vydavatelů představil novou iniciativu Accelerated Mobile Project.

AMP si klade za cíl představit sadu specifikací, jak by měli vydavatelé vytvářet své mobilní weby – tedy jak by měl vypadat obsah, distribuce i podoba reklamy, aby byl surfař na současném telefonu co nejspokojenější.

Jádrem by mělo být takzvané AMP HTML (GitHub), což je samozřejmě zcela běžný a standardní HTML, nicméně co nejefektivněji použitý společné s CSS a případnými JS knihovnami takovým způsobem, aby nahrávání obsahu na mobilním displeji bylo co nejrychlejší, zbytečně nezatěžovalo linku, ale zároveň aby web dodržoval současné trendy v designu.

Stručně řečeno chce Google vydavatelům naznačit, jak mají své mobilní weby programovat, poněvadž pro mnohé to stále není priorita a mobilní prezentaci svého webu si představují podle patnáct let starých pravidel wapu, případně nijak.

Zakládajícími členy jsou z řad prestižních vydavatelských domů třeba BBC, Financial Times, Washington Post nebo třeba BuzzFeed – z velkých jmen chybí málokdo. Technologickými garanty chce pak být vedle Googlu třeba Twitter, který dal světu frontendový Framework Bootstrap, Wordpress, Pinterest nebo Linkedin.

Témata článku: Google, Internet v mobilu, Pinterest, Web, Vydavatel, Financial Times, Mobil

Určitě si přečtěte

T-Mobile: Pád roamingu znamená 10× spotřebu dat a trojnásobek volání

T-Mobile: Pád roamingu znamená 10× spotřebu dat a trojnásobek volání

** Roaming už není strašák, lidé přestali mobil za hranicemi vypínat ** Datový provoz narostl v porovnání s rokem 2016 desetinásobně ** T-Mobile také obsloužil o 20 % více cizinců, nejvíce Němců

2.  9.  2017 | Pospíšil Aleš | 88