Google mění pravidla hry, na Androidu bude méně reklamy

Google mění pravidla hry, na Androidu bude méně reklamy

Google je firma, která žije z reklamy, a tak je nadpis tohoto článku poněkud překvapivý. I v tomto případě však jde o chladný kalkul. Google zpřísnil podmínky pro šíření reklamy na Androidu – to aby to s ní vývojáři nepřeháněli, nezprotivili uživatelům své aplikace a ve výsledku celou platformu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová opatření jsou směřována proti agresivní a té opravdu otravné reklamě. Co dodat? Skvělé!
(ilustrace: jafar-ads)

Developeři mají na úpravu svých aplikací měsíc. Co se změní? Například to, že aplikace už nebudou schopné vytvářet ikonky na domovské obrazovce, nebo záložky ve webovém prohlížeči. Agresivní reklama nesouvisející se zaměřením aplikace už by se neměla dostat do notifikační roletky. Uvnitř samotných aplikací reklama zůstane, nově však nesmí vyžadovat odeslání osobních údajů (tzn. na úrovni OS nedostane přístup k adresáři apod.). Každá změna v přístupových právech aplikace bude muset být schválena uživatelem. Už nebude přípustné, aby uživatel musel kliknout na reklamu na úvodní stránce aplikace, aby ji vůbec mohl začít používat.

Via The Verge, nová providla na Google Play a Google Support

Témata článku: Google, Android, Bezpečnost, Google +, A/B

Určitě si přečtěte