Googlu se daří nad očekávání, za tři měsíce vydělal čtyři miliardy

Googlu se daří nad očekávání, za tři měsíce vydělal čtyři miliardy

Ačkoli zisk z reklamy na jedno kliknutí pozvolna klesá, samotný počet kliknutí zaznamenává rychlejší růst, a tak se Google může těšit ze vzrůstajících tržeb z internetové reklamy. Za uplynulé čtvrtletí zaznamenal Google o 11 % vyšší příjmy oproti loňsku, vyplývá to ze zveřejněných finančních výsledků.

Za tři měsíce končící posledním červnovým dnem zaznamenal Google příjmy ve výši 17,7 miliard dolarů. Z toho firmě zbylo 3,9 miliardy dolarů čistého zisku.  Ačkoli jsou to působivá čísla, v minulých letech rostl Google ještě rychleji a v posledním roce a půl čelil kritice, že nedokázal naplňovat předběžné odhady. Nyní je ovšem překonal.

Je však jisté, že růst trhu s internetovou reklamou mírně zpomaluje. Z celkových příjmů Googlu tvoří reklama podstatnou část, za poslední čtvrtletí je to konkrétně 16 miliard dolarů. Meziročně přitom cena za proklik z kontextové reklamy Googlu klesla o 11 % a reklama přímo ze stránek provozovaných Googlem dokonce o 16%. Jenomže pokles tržeb se nekoná, protože se výrazně zvýšil provoz a růst počtu kliknutí převažuje nad poklesem ceny za jedno kliknutí. Konkrétně došlo k meziročnímu 18% nárůstu kliknutí na reklamu, a dokonce o 30 % v případě reklamy přímo na stránkách provozovaných Googlem.

Google svůj úspěch vysvětluje silným výkonem jeho základního produktu – tedy vyhledávače a reklamy v něm. Dále hodně posiluje mobilní reklama a YouTube. 

Témata článku: Google, Hospodaření a finance

32 komentářů

Nejnovější komentáře

  • _John_ 19. 7. 2015 23:18:18
    zde to mate cerne na bilem, homonula aliencz si poradi i uplne beze me pri...
  • sedmej 19. 7. 2015 19:00:44
    asi to co dělají, dělají zase dobře. :-)
  • Jiří Balada 19. 7. 2015 7:35:15
    Já jsem rád, že tu je Google a jeho Android. Poté co skončil Symbian je to...
Určitě si přečtěte

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

** Než tzv. rebranding, raději poplatek za právo užívat známku O2 ** Původně měl operátor právo používat jméno O2 do ledna 2019 ** 39 % telefonů v síti O2 umí LTE, kolik prodatují operátor neuvedl

28.  7.  2017 | Pospíšil Aleš, Láska Jan | 15


komerční sdělení

Komerční sdělení