HTC uzavřelo strategické partnerství pro rozšíření virtuální reality v Číně

HTC se připravuje na uvedení systému Vive VR pro virtuální realitu na počítači. Dle informací Digitimes se proto HTC spojilo se společností Shungwang Technology, která bude mít v Číně na starost nejen prodejní kanály, ale také marketing.
HTC uzavřelo strategické partnerství pro rozšíření virtuální reality v Číně

Na trh se tak chystají dva nejpokročilejší systémy pro virtuální realitu, které budou v první generaci určené pro koncové uživatele. Začátkem příštího roku se tak dočkáme systému Oculus Rift (společnost Oculus VR koupil Facebook).

Vive VR je výsledkem spolupráce HTC a společnosti Valve, která vlastní například herní platformu Steam zaměřenou na hry na počítači. Systém virtuální reality Vive VR by měl být dostupný dříve než Oculus Rift a HTC se tak připravuje na velkolepé uvedení nejen v Číně, ale i na celém světě.

Klepněte pro větší obrázek
Současný prototyp Vive VR, součástí balení ale budou i dva ovladače do každé ruky, které dokáží ve virtuální realitě simulovat ruce a jejich pohyb

Partnerství se společností Shunwang Technology dává HTC v Číně strategickou výhodu. Jde totiž o významného operátora s podporou internetových kaváren a heren, které jsou zaměřené na e-sporty a hraní více hráčů zároveň. Tento druh hraní začíná být v Číně i na dalších místech poměrně populární.

Ukázka fotorealistické virtuální reality, která umožní vytvořit procházky na zajímavých místech bez nutnosti odejít z domova:

Systémy pro virtuální realitu vyžadují zážitek vyzkoušet, protože se nedá nasimulovat pomocí stávajících zařízení, které každý zná. Vzhledem k vyšší ceně, která by měla být v oblasti 15 000 Kč s DPH, je osobní vyzkoušení poměrně klíčová záležitost. Možnosti zkoušení Vive VR ve zmíněných hernách po celé Číně umožní snadné vyzkoušení potenciálními cílovými zákazníky.

HTC Vive VR se oproti Oculus Rift soustředí i na zážitek, který bude zahrnovat větší volnost v prostoru. Do budoucna tak můžeme čekat případný rozmach specializovaných „prázdných“ místností, kde se bude možné volně pohybovat. Konceptu obřích hal, ve kterých bude spousta lidí s nasazenými brýlemi interagovat ve virtuálním prostředí, ale brání kabel, který je nutný pro spojení s počítačem. Právě kabel je podle zakladatele Oculusu jednou z hlavních překážek, kterou bude nutné do budoucna vyřešit.

Témata článku: HTC, Mobilní hry, Technologie, Virtuální realita

Určitě si přečtěte

Vyznejte se v nových technologiích. Které opravdu potřebujete a které jsou zbytečné?

Vyznejte se v nových technologiích. Které opravdu potřebujete a které jsou zbytečné?

** Co dnes frčí ve světě chytrých telefonů? ** LTE, IP68, duální foťák, čtečku, displej bez rámečků, zahnutý displej nebo bezdrátové nabíjení... ** Ale potřebujete každou z těchto technologií?

Dnes | Kůžel Filip | 13


komerční sdělení

Komerční sdělení